Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Chefen ringde i eftermiddags och berättade att firman har gått i konkurs, tack för den fredagspresenten.......

Rätt tid på året iaf. Brukar ju vara såhär års som det rör sig på arbetsmarknaden så det finns lite jobb att söka iaf.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Rätt tid på året iaf. Brukar ju vara såhär års som det rör sig på arbetsmarknaden så det finns lite jobb att söka iaf.

Men inga som går att få... :mad:
(Detta är förbannad tråden, här ska vi inte va så förbannat uppåt!)

När de inte gillar mina svarar och frågar efter den som är ansvarig är kul :rolleyes:
Du pratar med ansvarig :rofl
De har utsett en ny ansvarig på min avdelning i veckan.
Tyvärr ett pucko. Trevlig, helt klart, jag har ingenting emot honom privat, men han är tyvärr blåst. Kunskap, slutledningsförmåga, språkförståelse & sunt förnuft är egenskaper han icke besitter.

Men visst, han är ju gammal och gillar att hålla med, vilket ju är det viktigaste...

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Men det är enformigt och för enkelt. Kränga sopor på idioter är rätt sak samma oberoende vad man kränger.

Samt att gubben som kommer in med en hemmets journal 5 min innan stängning och säger "jag såg på han den däringa Martin Timmel igår och tänkte bygga en sådan här, men hur får man fast dom två träbitarna i varandra?", och sen stirrar på en som om man vore en marsian när man försöker förklara åt denne hur han skall göra, innan han ca 20min _efter_ stägningsdags skall ge en en utskällning, "för det är ju så förbannat dyrt" med 200kr för material till att bygga en vadfan det nu är, innan han efter 10min till skall börja pruta, fast han virar in i en halvmiljons merca med en 20000kr kostym på sig, och gott har råd att betala för sig. Helt klart tappar sin charm efter den 2678:e gången.
:zpy

Känner igen det där. Bygga en vägg för 400:-/kvm är dyrt.
Tapet för 400:-/kvm är billigt. :dummer

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Gud vad rätt åt dig, karma!

:D

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=273649
Svensk missunsamhet eller bara sunt förnuft?

:) :) :)
Det verkar ofta som den enda glädje du har förmåga att känna är skadeglädje. Det gör att jag tycker lite synd om dej.
:pannkyss

I sammanhanget kan ju nämnas att vändplansparkeraren klarade sej utan böter, då hans bilar av naturliga skäl aldrig gatuparkeras.

F.ö. ganska intressant att notera du tror på hippieflum som karma...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det verkar ofta som den enda glädje du har förmåga att känna är skadeglädje. Det gör att jag tycker lite synd om dej.
annkyss

I sammanhanget kan ju nämnas att vändplansparkeraren klarade sej utan böter, då hans bilar av naturliga skäl aldrig gatuparkeras.

F.ö. ganska intressant att notera du tror på hippieflum som karma...
Jag beklagar att jag gjort så dåligt intryck på dig, bättring lovas.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
ESTA vad fan. Sen 2010 måste man fylla i uppgifter om allt möjligt som anställningsform, föräldrars namn, telefon och adress i USA samt svara NO på att man är terrorist eller har för avsikt att ställa till med jävulskap för at komma in till alltmer nojjiga och stängda USA. Räcker det inte med resplanen, biljetten och att dom filmar en och tar fingeravtryck samt ställer hundra frågor vid gränsen. :mad: och så kostar 14 dollar att skicka formuläret.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ESTA vad fan. Sen 2010 måste man fylla i uppgifter om allt möjligt som anställningsform, föräldrars namn, telefon och adress i USA samt svara NO på att man är terrorist eller har för avsikt att ställa till med jävulskap för at komma in till alltmer nojjiga och stängda USA. Räcker det inte med resplanen, biljetten och att dom filmar en och tar fingeravtryck samt ställer hundra frågor vid gränsen. :mad: och så kostar 14 dollar att skicka formuläret.

Security theatre.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Hela systemet med nationer borde skrotas.
Globalt.

Känns lite 1400-tal ärligt talat.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Det behövs dessutom även om du bara ska mellanlanda i USA.
Därför valde jag medvetet en resväg som inte landade där när jag åkte hit till Kanada.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Glad och ivrig skulle jag idag för första gången fylla upp mitt nya 450 L akvarium.
Skulle bara lyfta upp det på ställningen först.
I akvariet ligger en stor rot som följde med i köpet. Bryr mej inte om att plocka ur den eftersom den ändå hör hemma där.
När jag så lyfter ena änden på akvariet glider roten in i glaset på motsatt sida som då spricker.
:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :brinnerup

Och eftersom det är ramakvarium går det inte byta ut enbart det trasiga glaset.
Bara till att köra iväg det till återvinningen.
Usch vad irriterande! :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det tar några minuter, man slipper göra det på planet dessutom, som förr.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring