Idag är jag förbannad därför att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Skulle pumpa cykeldäcken.
Lat som jag är vill jag helst inte handpumpa.
Använder regelmässigt en dykflaska med ett förstasteg (regulator) kopplat till ett standard däckfyllarmunstycke med manometer.

Denna gången sköts toppen av förstasteget loss med 150 bars tryck direkt jag öppnade flaskkranen.
Troligen materialutmattning i förstasteget som härstammar från 50/60-talet.

Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.
Fin dykutrustning? Såna där grejer ska väl inspekteras och valideras med jämna mellanrum? Och där har du själva anledningen till att inte använda uråldrig utrustning när det handlar om höga tryck.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fin dykutrustning? Såna där grejer ska väl inspekteras och valideras med jämna mellanrum? Och där har du själva anledningen till att inte använda uråldrig utrustning när det handlar om höga tryck.

Tur det inte hände under vattnet.
Då hade han blivit en torped :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tur det inte hände under vattnet.
Då hade han blivit en torped :D

profile_image_crossed_400x400.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ny (dyr) tröja, första gången på. Åker till polaren, allt går bra tills jag ska fara hem. Böjer mig ned för att knyta skorna.
Och det smartaste hans jävla katt kommer på att göra är att hoppa upp på min rygg och riva upp tröja, tisha & måda in alla 20 klorna en god halv cent i min ryggtavla. :dummer

Jävla kräk. :6surkart

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ny (dyr) tröja, första gången på. Åker till polaren, allt går bra tills jag ska fara hem. Böjer mig ned för att knyta skorna.
Och det smartaste hans jävla katt kommer på att göra är att hoppa upp på min rygg och riva upp tröja, tisha & måda in alla 20 klorna en god halv cent i min ryggtavla. :dummer

Jävla kräk. :6surkart

Han ska självklart köpa dig en ny. Polarn inte katten, eller så vrider du nacken av katten. :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Han ska självklart köpa dig en ny. Polarn inte katten, eller så vrider du nacken av katten. :D

Det har han knappast råd med.
Men hade det hänt på allmän plats hade jag nog tatt livet av kattfan.
Är ju så evolution ska funka, om man är för blåst att fatta om man gör fel eller ej, och gör ändå mot någon som är 50+ gånger starkare skall man inte överleva. Lite som om en grottmänniska försökt sig på att rida på en sabeltandad tiger.

Även utan tröjan, sen när är det ok att sätta klorna i ryggen på nån? :va

Tur fan den är kastrerad iaf så de generna inte kommer vidare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Folk på jobbet som fasen aldrig klarar av att sätta tillbaka saker när de slutar använda dem, eller göra klart ett påbörjat projekt...
Sen ska jag få skit av chefen för att jag löser ut nya verktyg osv, samma pryl för sjuttonde gången på ett år, när något ska bli gjort.
För inte tänker ju han så långt som att det kan bero på att han anställt puckon, utan det är ju mitt fel, för det är jag som löst ut dyra grejjer.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Pga att jag släppts lös i gymmet på rehaben nu så har min kropp gått över från att vara i dvala till full metal helvete. Portionerna här på sjukhuset finns i 3 storlekar, jag äter den största och är hungrig 2-3 timmar efter maten. >.< Börjar vara dags att sätta fart så jag kan gå härifrån nu, annars kommer jag vara hungrig hela tiden snart när jag börjar bygga muskulatur på riktigt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Pga att jag släppts lös i gymmet på rehaben nu så har min kropp gått över från att vara i dvala till full metal helvete. Portionerna här på sjukhuset finns i 3 storlekar, jag äter den största och är hungrig 2-3 timmar efter maten. >.< Börjar vara dags att sätta fart så jag kan gå härifrån nu, annars kommer jag vara hungrig hela tiden snart när jag börjar bygga muskulatur på riktigt.

Smuggla in pizza?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Nån hade försökt sno min tvättstugetid men
hiva ur den skyldiges och la i mina palter.
Nu sitter jag med slipad kniv och väntar på den
skyldige ska komma:smasha

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Det slutade rätt bra ändå. Killen verkade inte fatta nånting.
Första gången jag hivade ut en inkräktares tvätt.
Träffa 2 damer igår i tvättstugan och båda hade haft samma
problem som jag. De va ju glädjande för mig!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är hemma med sjuka barn idag och slog på en rulle när det var lugnt. Nu kan jag skriva upp ytterligare 120 minuter på listan över tid som jag aldrig får tillbaka.
Birdman är antagligen förra årets sämsta rulle :mad: Eller så delar den plats med den där skitfilmen som utspelar sig på nåt jävla hotell i bergen på 40-talet med nån jävla väskpojke som är ärvde skiten eller vad det nu var. Det skulle vara en komedi men var enbart en tragedi.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag är hemma med sjuka barn idag och slog på en rulle när det var lugnt. Nu kan jag skriva upp ytterligare 120 minuter på listan över tid som jag aldrig får tillbaka.
Birdman är antagligen förra årets sämsta rulle :mad: Eller så delar den plats med den där skitfilmen som utspelar sig på nåt jävla hotell i bergen på 40-talet med nån jävla väskpojke som är ärvde skiten eller vad det nu var. Det skulle vara en komedi men var enbart en tragedi.

Du ska ju ändå ha cred för att du är alldeles för tjurskallig för att stänga av filmen när du märker att den suger. :tungan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring