Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Socialdemokraterna försökte ge mig nån propaganda för deras kalle anka-parti, jag känner mig kränkt och smutsig, sån smuts som inte går att tvätta bort utan man bara sitter naken i fosterställning och skriker nej.

Fy fan.

Man blir aldrig hel igen, men man kan lära sig leva med skammen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vädret. 2 dagar på Gelleråsen duckandes för pingviner och väja för isbjörnar.

Frös in i märgen tamigfan, tur man har hojpolare med varmt bubbelbad och konjak. :crash:fyllisar

Under de här dagarna har man skrapat is, det har snöat (!), haglat helvet, sprutregnat (Gelleråsen liXom, är man förvånad) och solen har stundom stått som spön i backen.

I skrivande stund haglar det satan igen, med strålande sol. Avgå alla!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Detta förbannade näthat som förpestar stämningen totalt :mad:

Haru läst lycra tråden? :hihi

Men på fullaste allvar tycker jag problemet är att det knappast är begränsat till nätet, även om fegisar kanske vågar lufta sina åsikter lite friare anonymt.
Världen vore en bättre plats om folk inte var så förbannat negativa bitterfittor och koncentrerade sig mer på sitt eget liv istället för på vad andra ska/får/bör göra eller låta bli... :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alltså, Postnords Aviservice... :huvet

Fick hem en avi, står klart och tydligt att jag har paket att hämta tidigast idag och sen undertill: "paketet ligger kvar i 14 dagar, men vi är tacksamma om du kan hämta paketet så fort som möjligt". Då jag vet att lokala postombudet är litet och har ont om paketförvaringsplats så kan jag förstå detta meddelande. Vad jag däremot inte förstår är hur fan det kan komma sig att där inte finns något paket till mig när jag nu skyndar dit för att, i enlighet med vad jag blivit ombedd att göra, hämta paketet så fort som möjligt!? :mad: "Vi får in det tidigast imorgon", varför har jag då fått en Avi som säger att jag kan hämta det idag och gärna får hämta så fort som möjligt!? :va :mad: :huvet :dummer

Någon gör inte sitt jobb ordentligt känner jag :4skrika

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alltså, Postnords Aviservice... :huvet

Fick hem en avi, står klart och tydligt att jag har paket att hämta tidigast idag och sen undertill: "paketet ligger kvar i 14 dagar, men vi är tacksamma om du kan hämta paketet så fort som möjligt". Då jag vet att lokala postombudet är litet och har ont om paketförvaringsplats så kan jag förstå detta meddelande. Vad jag däremot inte förstår är hur fan det kan komma sig att där inte finns något paket till mig när jag nu skyndar dit för att, i enlighet med vad jag blivit ombedd att göra, hämta paketet så fort som möjligt!? :mad: "Vi får in det tidigast imorgon", varför har jag då fått en Avi som säger att jag kan hämta det idag och gärna får hämta så fort som möjligt!? :va :mad: :huvet :dummer

Någon gör inte sitt jobb ordentligt känner jag :4skrika

Du fick iaf en avi. :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du fick iaf en avi. :gnissla

Hade ju hellre tagit paketet om jag ska vara ärlig, men visst underlättar det att få en avi så att man vet att man kan hämt... Eller vänta nu... :va :huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hade ju hellre tagit paketet om jag ska vara ärlig, men visst underlättar det att få en avi så att man vet att man kan hämt... Eller vänta nu... :va :huvet

Sist postnord skulle leverera ett paket fick jag ingen avi, och trackinginformationen för paketet sa att paketet låg på ett annat ställe än var det låg på riktigt. :huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Sist postnord skulle leverera ett paket fick jag ingen avi, och trackinginformationen för paketet sa att paketet låg på ett annat ställe än var det låg på riktigt. :huvet

Det suger ju ganska hårt... Det märkliga är att postis varit här med min avi, avin säger att paketet finns hos ombudet, trackingsidan säger att paketet finns hos ombudet, men ombudet har inte sett till paketet... :va Frågan är om det är postnord som skickar ut avier i förtid eller om det är ombudet jag ska vara arg på som inte håller koll på folks grejer. Kanske ska åka in igen i eftermiddag och be dem rota lite närmare i hyllorna...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det suger ju ganska hårt... Det märkliga är att postis varit här med min avi, avin säger att paketet finns hos ombudet, trackingsidan säger att paketet finns hos ombudet, men ombudet har inte sett till paketet... :va Frågan är om det är postnord som skickar ut avier i förtid eller om det är ombudet jag ska vara arg på som inte håller koll på folks grejer. Kanske ska åka in igen i eftermiddag och be dem rota lite närmare i hyllorna...

Kan vara så att de inte sorterat paketet än, utlämningsstället jag brukar få paketen till sorterar dem på eftermiddagen, så efter 16 samma dag som man fått avin kan man hämta paketet.
Sedan kan ju postnord ha råkat köra tillbaka med paketet till huvudterminalen, det har hänt mig ett par gånger med. En hög med inkompetenta latmaskar och puckon i fordonen för den speditören. :gnissla
Fast, det har faktiskt hänt en gång sen jag flyttade till Enköpingstrakten att jag fått paketet levererat hem till dörren av en väldigt trevlig postiljon. Så, det går väl en vettig på dussinet kanske? :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kan vara så att de inte sorterat paketet än, utlämningsstället jag brukar få paketen till sorterar dem på eftermiddagen, så efter 16 samma dag som man fått avin kan man hämta paketet.
Sedan kan ju postnord ha råkat köra tillbaka med paketet till huvudterminalen, det har hänt mig ett par gånger med. En hög med inkompetenta latmaskar och puckon i fordonen för den speditören. :gnissla
Fast, det har faktiskt hänt en gång sen jag flyttade till Enköpingstrakten att jag fått paketet levererat hem till dörren av en väldigt trevlig postiljon. Så, det går väl en vettig på dussinet kanske? :va

Jag får testa. Hon i kassan mumlade något om att "Vi får in paketen på morgonkvisten, så är det inte här så kommer det nog imorgon" så vi får väl se... Men jag gör ett till försök om någon timme bara för att vara säker :)

Ja, man ska ju inte generalisera men tyvärr tycker jag att posthanteringen blivit sämre och sämre ganska snabbt sedan postnord "tog över"... Uteblivna avier så att det första man får är en påminnelse och hot om retursändning ifall man inte hämtar ut, paket som inte finns hos ombudet trots att jag står där och viftar med avin i ansiktet på dem... Flera separata incidenter i stil med de här på bara ett par månader.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag får testa. Hon i kassan mumlade något om att "Vi får in paketen på morgonkvisten, så är det inte här så kommer det nog imorgon" så vi får väl se... Men jag gör ett till försök om någon timme bara för att vara säker :)

Ja, man ska ju inte generalisera men tyvärr tycker jag att posthanteringen blivit sämre och sämre ganska snabbt sedan postnord "tog över"... Uteblivna avier så att det första man får är en påminnelse och hot om retursändning ifall man inte hämtar ut, paket som inte finns hos ombudet trots att jag står där och viftar med avin i ansiktet på dem... Flera separata incidenter i stil med de här på bara ett par månader.

Det bästa med sms-avisering är att man får sms:et när utlämningsstället lägger upp paketet på hyllan. :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Fy faen...
Inställt tåg, och snö, på morgonen är precis hur jag vill börja dagen. Kan vädret inte ge fan i att vara svinkallt och snöigt på morgonen snart så jag kan ta hojen till jobbet istället? :gnissla

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Håller med. Skyr huvudkontoret i Hammarby sjöstad som pesten, men är ju tvungen att åka dit ibland i alla fall. Kollade vädret igår, skulle vara molnigt så jag tänkte att jag skulle ta hojen idag. När man tittar ut genom fönstret på morgonen så är det snöblandat regn. Blev bilen i stället.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det bästa med sms-avisering är att man får sms:et när utlämningsstället lägger upp paketet på hyllan. :banana

Jag har fått höra att när paketet registreras som "finns på uthämtningsstället" på trackingsidan så har någon fysiskt skannat in det och paketet finns där. Just därför blev jag lite förvånad över att de inte hade mitt paket... Men nu är det utrett och jag har fått mitt paket! Paketet hade nämligen bytt försändelsenummer någon gång under färden och av två möjliga att välja på hade butiken givetvis valt att skanna det som inte matchade min avi :huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ledig lördag, 16 grader varmt, strålande solsken, hojen fulltankad & nyservad, fotbollsmatch i eftermiddag, världens äckelförkylning... :sjuk

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring