Idag är jag förbannad därför att...

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Det var tisdagsträning på Sviestad idag och underbart väder men hojen är inte färdig för jag är en djävla slöhög som inte fått den färdig i tid.

Sent from my Sputnik, totally lost in space

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Dessutom höjs skatten på öl.

– En Norrlands Guld, stor burk, blir 25 öre dyrare, säger finansminister Magdalena Andersson.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Dessutom höjs skatten på öl.

– En Norrlands Guld, stor burk, blir 25 öre dyrare, säger finansminister Magdalena Andersson.

Det var ju inte en dag för tidigt. Finns så jävla mycket bättre sätt att förstöra sin kropp och själ än att dricka alkohol.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det var ju inte en dag för tidigt. Finns så jävla mycket bättre sätt att förstöra sin kropp och själ än att dricka alkohol.

Ta det med en nypa ironi... I övrigt håller jag fullständigt med dig- är det nåt man kan beskatta till helvetet så är det just sprit och tobak.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Ta det med en nypa ironi... I övrigt håller jag fullständigt med dig- är det nåt man kan beskatta till helvetet så är det just sprit och tobak.

Tack jag var lite svettig där ett tag och trodde du skulle såga mig i tu. haha.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kollektivbestraffningstrafiken. :mad:
Tåget var i tid till Enköping. Efter Bålsta stannade det flera gånger, för att i Barkaby bli stående med informationen "Eeeh?" Det var tydligen kopplingsfel nånstans i Stockholm.
Efter mycket fram och tillbaka skulle tåget rulla in mot Centralen, men i Sundbyberg ändrade någon sig och istället så skulle alla på ett dubbelt regionståg överfullt med folk byta till pendeln. När alla klivit av och står på perrongen så blir alla informerade om att, neeej, alla pendeltåg är inställda mellan Sundbyberg och Centralen för att... Rökutveckling.
Så, en ganska försvarlig hög med folk tar tunnelbanan istället.

Men jag kom iaf fram till jobbet. 1h 40min försenad.
Det svider lite extra att det kommer bli betalparkering med hojar idag.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kollektivbestraffningstrafiken. :mad:
Tåget var i tid till Enköping. Efter Bålsta stannade det flera gånger, för att i Barkaby bli stående med informationen "Eeeh?" Det var tydligen kopplingsfel nånstans i Stockholm.
Efter mycket fram och tillbaka skulle tåget rulla in mot Centralen, men i Sundbyberg ändrade någon sig och istället så skulle alla på ett dubbelt regionståg överfullt med folk byta till pendeln. När alla klivit av och står på perrongen så blir alla informerade om att, neeej, alla pendeltåg är inställda mellan Sundbyberg och Centralen för att... Rökutveckling.
Så, en ganska försvarlig hög med folk tar tunnelbanan istället.

Men jag kom iaf fram till jobbet. 1h 40min försenad.
Det svider lite extra att det kommer bli betalparkering med hojar idag.

Ja det måste nog vara SJ:s fel att rökutveckling skett. :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är ju inte alls deras fel att de dumpat några hundra resenärer på en plattform för byte till tåg som är inställda... Inte alls.

Jag kan meddela att varken SL eller SJ får information om vad som sker många ggr utan Trafikverket lämnar bara ut blaj som de sedan måste översätta till passagerarna med signalfel och dylikt. Hade det varit bättre att folk sitter kvar på tåget tills trafiken kommer igång igen, vilket kan ta timmar?
Jag hade personligen uppskattat om jag istället fick gå av och hade möjligheten att ta tunnelbanan från Sundbyberg istället vilket faktiskt var möjligt. ;)
SJ betalar tillbaka pengarna dessutom eller är det inte så? :p

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nej, inte sist jag kollade eftersom att jag har periodkort så får jag inga pengar, dessutom är en hundralapp jävligt fattigt att ge till en handikappad som har svårt att gå när man tvingar densamma att gå och stå på tuben...
Jag skiter fullkomligt i vem som är dummast i huvudet. Alla inblandade idioter har fel. SJ är rent av kriminellt dumma i huvudet och servicefrånvända. Banverket har ingen som helst jävla ordning på sin skit och politikerna är kungarna av fittorna som ställt till med röran.

Att skylla på att det är någon annans fel är inte gångbart, lite som att säga att det inte är sjs fel att SJ lämnar kunder vind för våg.
Dumt.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Lögnare, drömmare och allmänt löst folk på Blocket.
Många skriver ju i sina annonser: inget sista pris, inga kompisar, endast seriösa osv.
Jag har ofta tyckt att vissa formuleringar har varit väl bryska, men nu vet jag bättre, i nästa annons ska jag skriva ' inga pappskallar ' osv, för nu är jag trött på att vara seriös själv, idioter :mad:

så, nu känns det fint igen...

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Många skriver ju i sina annonser: inget sista pris, inga kompisar, endast seriösa osv.
Jag har ofta tyckt att vissa formuleringar har varit väl bryska, men nu vet jag bättre, i nästa annons ska jag skriva ' inga pappskallar ' osv, för nu är jag trött på att vara seriös själv, idioter :mad:

Jag försökte sälja min bil i vintras. Den låg ute i 2 månader. Jag skrev i annonsen att jag kunde tänka mig att byta mot en snöskoter värd max 40 tusen. Jag fick dagligen sms från folk som hade skotrar värda runt 20 tusen. Men nooo det fatta inte dom utan i deras värd var deras skrot värt minst 42. Fyfan. Sen dom förslag jag fick som var vettiga då slutade dom svara efter 3 sms. Så tillslut när jag fick nya förslag så svarade jag bara: Ring om du är seriös. Ingen ringde! Så jag gav upp tog bort annonsen. Biljäveln står fortfarande kvar på gårde. Funderar om jag ska ge bort den eller vad fan jag måste göra med den för att bli av med skiten.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Jag är också jävligt less på dom. Alla jävla prutare som inte fattar att 150 betyder 150.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag försökte sälja min bil i vintras. Den låg ute i 2 månader. Jag skrev i annonsen att jag kunde tänka mig att byta mot en snöskoter värd max 40 tusen. Jag fick dagligen sms från folk som hade skotrar värda runt 20 tusen. Men nooo det fatta inte dom utan i deras värd var deras skrot värt minst 42. Fyfan. Sen dom förslag jag fick som var vettiga då slutade dom svara efter 3 sms. Så tillslut när jag fick nya förslag så svarade jag bara: Ring om du är seriös. Ingen ringde! Så jag gav upp tog bort annonsen. Biljäveln står fortfarande kvar på gårde. Funderar om jag ska ge bort den eller vad fan jag måste göra med den för att bli av med skiten.
Ja, jag blir inte klok på folk, en snubbe ville komma direkt och jag svarade att jag har en spekulant på gång som är före.
Den snubben bangade så jag talade om för nästa att han kan ta den nu.
Ingen respons what so ever.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Folk borde få betala 10kr för att få tillgång till ens nr på blocket. Kanske man skulle slippa iaf hälften av alla tattare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skiter fullkomligt i vem som är dummast i huvudet. Alla inblandade idioter har fel. SJ är rent av kriminellt dumma i huvudet och servicefrånvända. Banverket har ingen som helst jävla ordning på sin skit och politikerna är kungarna av fittorna som ställt till med röran.

Att skylla på att det är någon annans fel är inte gångbart, lite som att säga att det inte är sjs fel att SJ lämnar kunder vind för våg.
Dumt.

Jag pratade med en gammal gammal dam i Stockholm, hon hävdade att det var datorernas fel.

Trafiken hade aldrig fungerat dåligt innan datorerna infördes, och hon var övertygad att allt var deras fel.

"På den gamla tiden när saker fungerade kördes tågen av människor som tittade ut genom rutan och såg om växlarna låg rätt, gjorde dom inte det stannade han och la dom rätt manuellt.
I dag är jag övertygad om att en dator skulle kunna få fel och växla om gröna linjen till Narvik, och han som kör skulle inte märka att något var fel föränn han var framme"

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag pratade med en gammal gammal dam i Stockholm, hon hävdade att det var datorernas fel.

Trafiken hade aldrig fungerat dåligt innan datorerna infördes, och hon var övertygad att allt var deras fel.

"På den gamla tiden när saker fungerade kördes tågen av människor som tittade ut genom rutan och såg om växlarna låg rätt, gjorde dom inte det stannade han och la dom rätt manuellt.
I dag är jag övertygad om att en dator skulle kunna få fel och växla om gröna linjen till Narvik, och han som kör skulle inte märka att något var fel föränn han var framme"

Hon har väl rätt så till den grad att det väl går 3 ggr (eller om det var mer, kommer inte ihåg den riktiga siffran) så mycket tåg på spåren nuförtiden, tack vare datorer som gör att nyttjandegraden kan höjas. Med följden att när något går sönder så blir det en lång jävla kö med tåg som väntar på sin tur, och förseningar som kan vara i timmar efter att problemet avhjälpts.

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Socialdemokraterna försökte ge mig nån propaganda för deras kalle anka-parti, jag känner mig kränkt och smutsig, sån smuts som inte går att tvätta bort utan man bara sitter naken i fosterställning och skriker nej.

Fy fan.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...