Posten
Beställt saker från USA och följer paketet via trackingnummer. Igår uppdaterades sidan med information om att paketet tagit sig igenom tullen och är på väg till utlämningsstället med planerat leveransdatum idag samt att Avi skickats ut till mottagaren. Fick mycket riktigt Avin idag där det står att paketet kan hämtas på mitt närmaste serviceställe efter kl 16, och på trackingsidan står det att paketet transporteras från paketterminalen till servicestället och kan hämtas efter kl 16. Åker så kring fyrasnåret till affären och ber att få mitt paket. "Det har inte kommit"...
Jag har alltså fått min Avi, med specificerad uthämtningstid, och besked via trackingsidan att avi är utskickad och att paketet är på väg från terminalen till uthämtningsstället, och ändå dyker det inte upp på servicestället på utsatt tid
Hur går den logistiken ihop??
Åker snopet hem igen och uppdaterar trackingsidan, och nu står det bara att paketet transporteras, att det senast befann sig på terminalen och att "Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe". Jag har för fan redan fått min Avi, var är mitt paket!?
Jag menar, hur lyckas man?? Glömde de lasta ur paketet ur lastbilen eller vad är det frågan om?? Det rör sig ändå om ett hyfsat stort paket så jag tvivlar ju på att det råkat gömma sig i nåt hörn på lastbilen... Paketjävlet tog sig hela vägen från USA till tullen i Sverige på fyra dagar, sen har det inte lyckats ta sig därifrån på snart två veckor. Förvisso långhelg istället för vanlig där i mitten, men ändå. Man blir lite trött
Edit: Nu har de visst uppdaterat igen och än en gång står det att paketet transporteras och finns tillgängligt för uthämtning efter kl 16 imorgon. Vi får väl se...