Idag är jag förbannad därför att...

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Jävla bilister :mad: hur satans svårt ska det vara att visa var man ska. Drog en repa och en tjej bara vrider på ratten utan att varesig blinka eller visa med placering att hon skulle svänga. Vill tillägga att hon var i mötande fil och svängde vänster för att korsa/köra över min körbana. Tur att man är med, blev så jävla förbannad att hon blev av med sin backspegel, svaret från tjejen runt 30 år jag trodde att jag skulle hinna. På en jävla 90 väg så nära bara för att hon hade brottom, tyvärr blev jag så förbannad att jag slet av sidospegen, hennes nonchalant, kaxiga attityd var det som fick mig att tappa kontrollen. Synd och lite dåligt av mig att jag tappade kontrollen men, men man lär sig av sina misstag. :(

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jävla bilister :mad: hur satans svårt ska det vara att visa var man ska. Drog en repa och en tjej bara vrider på ratten utan att varesig blinka eller visa med placering att hon skulle svänga. Vill tillägga att hon var i mötande fil och svängde vänster för att korsa/köra över min körbana. Tur att man är med, blev så jävla förbannad att hon blev av med sin backspegel, svaret från tjejen runt 30 år jag trodde att jag skulle hinna. På en jävla 90 väg så nära bara för att hon hade brottom, tyvärr blev jag så förbannad att jag slet av sidospegen, hennes nonchalant, kaxiga attityd var det som fick mig att tappa kontrollen. Synd och lite dåligt av mig att jag tappade kontrollen men, men man lär sig av sina misstag. :(

Det ska märkas om någon gör fel, eller rättare sagt, håller på att ta livet av en!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Min skärtorsdag slutade med att en snubbe bytte fil mitt i en rondell och smackade rakt in i sidan på min bil som jag fått samma vecka. Jag stod i stort sett still pga köbildning och han flyttade min bil i sidled 1-2 meter. Skönt för kroppen nu så här efteråt.
När ska folk lära sig rondellkörning, att ta det lugnt och att ha uppmärksamhet bakom ratten. Jag är bara jävligt glad att jag inte satt på hojen för då hade jag nog legat mosad under hans bil.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Scheiße, att flytta en bil 1-2 meter i sidled kräver ju en hel del energi... han fegade inte med andra ord :crash

Skönt att det gick så bra som det gick!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Scheiße, att flytta en bil 1-2 meter i sidled kräver ju en hel del energi... han fegade inte med andra ord :crash

Skönt att det gick så bra som det gick!

Nae för varje dag som går blir jag mer oförstående till hur han tänkte.

Jo skönt för det kunde ha gått illa.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

I huset tar vi mössen, men ute på tomten får de vara... Typ... Jag har en såndär hink med "vatten" ståendes i ett uthus.
Men nu har vi ett par strykarkatter som bosatt sig i ladan här bredvid så nu har vi i stort sett inga möss längre. Katter är bra på att ta död på djurlivet. :hihi

:va

Ja tänkte nog på en annan mus är den art man skickar katten på:rofl

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Han hade nån fantasi om att han minsann gjorde rätt. Han hade nog inte läst uppdaterade regler om rondellkörning.
Oavsett så är väl det viktigaste att man inte krockar?

Undrar var i de gamla reglerna det står att det är okej att byta till en fil som är upptagen, oavsett om det är en rondell eller icke.
Mig veterligen är väl en rondell i stort sett som en helt vanlig väg, dvs man håller den fil man är i och folk som vill in i min fil har väjningsplikt?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undrar var i de gamla reglerna det står att det är okej att byta till en fil som är upptagen, oavsett om det är en rondell eller icke.
Mig veterligen är väl en rondell i stort sett som en helt vanlig väg, dvs man håller den fil man är i och folk som vill in i min fil har väjningsplikt?

Folk kan ju knappt hålla reda på filkörning när det går rakt fram. I rondeller är det ju både en sjuhelvetes massa svängande, och korsningar väldigt tätt. :crash
Händer några gånger per säsong att jag blir prejad på hoj i flerfiliga rondeller i sthlm. Blivit bumpad på benen ett par gånger när jag inte hunnit undan snabbt nog. :mad:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Enligt honom var det inte att byta fil om han körde ut ur rondellen från innerfilen(filen in mot mitten).

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Hoj
Yamaha R6 2002
Enligt honom var det inte att byta fil om han körde ut ur rondellen från innerfilen(filen in mot mitten).
Många som inte verkar ha koll när de kör ut ur rondeller, finns dessutom inga klara regler om hur man ska göra. Har i en tvåfilig rondell med två filer i ut nästa blivit påkörd med mc då en bilist i innerfilen valde att ta den yttre avfarten där jag låg.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Många som inte verkar ha koll när de kör ut ur rondeller, finns dessutom inga klara regler om hur man ska göra. Har i en tvåfilig rondell med två filer i ut nästa blivit påkörd med mc då en bilist i innerfilen valde att ta den yttre avfarten där jag låg.

Det finns absolut klara regler för hur man ska göra när det kommer till att byta till en fil där det redan finns ett fordon. Man håller sig i den filen man är i.
Har rondellen två filer ut så håller du dig i vänsterfilen även ut ur rondellen. Alla rondeller jag kört i har även haft tydliga anvisningar innan rondellen vilken fil som går vart och då håller man sig till det.

Sen att folk är sämst på att köra i rondeller är en annan sak. Själv har jag så pass mycket självbevarelsedrift att jag inte lägger mig precis vid sidan om en annan bil i rondellen om vi inte körde in i rondellen samtidigt. Skulle aldrig få för mig att "köra ikapp" en bil mitt i rondellen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin