Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Posten :mad:

Beställt saker från USA och följer paketet via trackingnummer. Igår uppdaterades sidan med information om att paketet tagit sig igenom tullen och är på väg till utlämningsstället med planerat leveransdatum idag samt att Avi skickats ut till mottagaren. Fick mycket riktigt Avin idag där det står att paketet kan hämtas på mitt närmaste serviceställe efter kl 16, och på trackingsidan står det att paketet transporteras från paketterminalen till servicestället och kan hämtas efter kl 16. Åker så kring fyrasnåret till affären och ber att få mitt paket. "Det har inte kommit"... :va :huvet Jag har alltså fått min Avi, med specificerad uthämtningstid, och besked via trackingsidan att avi är utskickad och att paketet är på väg från terminalen till uthämtningsstället, och ändå dyker det inte upp på servicestället på utsatt tid :confused: Hur går den logistiken ihop?? :va :dummer Åker snopet hem igen och uppdaterar trackingsidan, och nu står det bara att paketet transporteras, att det senast befann sig på terminalen och att "Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe". Jag har för fan redan fått min Avi, var är mitt paket!? :mad: Jag menar, hur lyckas man?? Glömde de lasta ur paketet ur lastbilen eller vad är det frågan om?? Det rör sig ändå om ett hyfsat stort paket så jag tvivlar ju på att det råkat gömma sig i nåt hörn på lastbilen... Paketjävlet tog sig hela vägen från USA till tullen i Sverige på fyra dagar, sen har det inte lyckats ta sig därifrån på snart två veckor. Förvisso långhelg istället för vanlig där i mitten, men ändå. Man blir lite trött :huvet :mad:

Edit: Nu har de visst uppdaterat igen och än en gång står det att paketet transporteras och finns tillgängligt för uthämtning efter kl 16 imorgon. Vi får väl se...
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Posten :mad:

Beställt saker från USA och följer paketet via trackingnummer. Igår uppdaterades sidan med information om att paketet tagit sig igenom tullen och är på väg till utlämningsstället med planerat leveransdatum idag samt att Avi skickats ut till mottagaren. Fick mycket riktigt Avin idag där det står att paketet kan hämtas på mitt närmaste serviceställe efter kl 16, och på trackingsidan står det att paketet transporteras från paketterminalen till servicestället och kan hämtas efter kl 16. Åker så kring fyrasnåret till affären och ber att få mitt paket. "Det har inte kommit"... :va :huvet Jag har alltså fått min Avi, med specificerad uthämtningstid, och besked via trackingsidan att avi är utskickad och att paketet är på väg från terminalen till uthämtningsstället, och ändå dyker det inte upp på servicestället på utsatt tid :confused: Hur går den logistiken ihop?? :va :dummer Åker snopet hem igen och uppdaterar trackingsidan, och nu står det bara att paketet transporteras, att det senast befann sig på terminalen och att "Mottagaren får en avi när den finns att hämta på ett serviceställe". Jag har för fan redan fått min Avi, var är mitt paket!? :mad: Jag menar, hur lyckas man?? Glömde de lasta ur paketet ur lastbilen eller vad är det frågan om?? Det rör sig ändå om ett hyfsat stort paket så jag tvivlar ju på att det råkat gömma sig i nåt hörn på lastbilen... Paketjävlet tog sig hela vägen från USA till tullen i Sverige på fyra dagar, sen har det inte lyckats ta sig därifrån på snart två veckor. Förvisso långhelg istället för vanlig där i mitten, men ändå. Man blir lite trött :huvet :mad:

Edit: Nu har de visst uppdaterat igen och än en gång står det att paketet transporteras och finns tillgängligt för uthämtning efter kl 16 imorgon. Vi får väl se...

Du hade iaf tur med att de bara inte lämnat det på servicestället. För mig har de lämnat det på helt andra ställen än vad det står på avierna. Och sedan finns det inte i någon databas. Mycket kul. :gnissla
Posten, totalt hopplösa på att hantera post.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du hade iaf tur med att de bara inte lämnat det på servicestället. För mig har de lämnat det på helt andra ställen än vad det står på avierna. Och sedan finns det inte i någon databas. Mycket kul. :gnissla
Posten, totalt hopplösa på att hantera post.

Mig skickade de ett sms till igår: "vi har försökt lämna en försändelse till dig 0749, finns att hämta på närmsta uthämtningsställe imorgon"

Jaha. Jag var ju hemma då, eventuellt sovande men mindre än fem meter från dörren.
Så hur har de försökt, har de stannat utanför och försökt förmå paketet att gå in självmant? Eller var både porten och paketet starka pluspoler och det helt enkelt inte inte gick att komma in med det rent fysiskt?

Och att det då kommer till närmsta uthämtningsställe imorgon, det ligger runt hörnet. 150m max.

Jag har inget emot att hämta ut paket, det är t.o.m så att jag föredrar det eftersom uthämtningsställena har så bra öppettider så man aldrig behöver ta ledigt för att hämta grejer man beställt.

Det är hela bullshit-proceduren man blir less på.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mig skickade de ett sms till igår: "vi har försökt lämna en försändelse till dig 0749, finns att hämta på närmsta uthämtningsställe imorgon"

Jaha. Jag var ju hemma då, eventuellt sovande men mindre än fem meter från dörren.
Så hur har de försökt, har de stannat utanför och försökt förmå paketet att gå in självmant? Eller var både porten och paketet starka pluspoler och det helt enkelt inte inte gick att komma in med det rent fysiskt?

Och att det då kommer till närmsta uthämtningsställe imorgon, det ligger runt hörnet. 150m max.

Jag har inget emot att hämta ut paket, det är t.o.m så att jag föredrar det eftersom uthämtningsställena har så bra öppettider så man aldrig behöver ta ledigt för att hämta grejer man beställt.

Det är hela bullshit-proceduren man blir less på.

Jag har stått i trädgården och sett PostNords bil åka förbi, för att sedan få ett SMS om att det inte var någon hemma och jag fick hämta paketet på utlämningsstället. :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Restskatt. :mad:
Inte nog med att jag spenderade en god mängd tid på avbytarbänken förra året, nu ska man dessutom betala restskatt för att man inte hade en snygg och jämn inkomst. :4skrika
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sånt här nonsens, alla män är även potentiella mördare, bankrånare, självmordsbombare osv.

Återigen har det hänt.
Går av T-banan och går hemåt i natten. Tjejen framför mig tittar bakåt, tar ur sina lurar ur öronen och snabbar på stegen. Jag suckar för mig själv och saktar ner så att hon ska få "försprång". Liksom för att visa att jag inte är farlig, att jag inte kommer att attackera henne eller vill något illa, trots att jag också vill hem snabbt så går jag långsamt tills hon är långt framför mig.
Alla män är potentiella våldtäktsmän. Jo så är det faktiskt. Jag var det till exempel precis, i hennes ögon. Fast jag av många anledningar aldrig skulle få för mig att våldta henne. Precis som majoriteten av alla män. Men hur ska hon kunna veta det, att jag inte är farlig, där hon går ensam i tunneln i Högdalen? Allt hon ser är en man. En potentiell våldtäktsman. Tyvärr.
Det här är ett samhällsproblem. Och män måste sluta att kränkas över debatten som de "radikala feministerna" för, och istället börja delta i den. Vi måste börja ta detta vidriga samhällsproblem på allvar.
Vi måste bland annat kräva skärpt våldtäktslagstiftning nu. Tillsammans.
Jag vill inte vara en potentiell våldtäktsman i en ensam tjejs ögon mitt i natten. Men jag är det. Det är bara att tugga i sig. Tyvärr. Men jag hoppas att jag slipper vara det i framtiden. Tillsammans kan vi göra vårt samhälle tryggare.
Och nej. Kvinnan behöver inte "skyddas", män som våldtar måste sluta våldta. Enkelt! Ett första steg kan vara en TYDLIG lagstiftning. Så att rätten slipper att fundera på hur vida det är en gruppvåldtäkt eller inte om gärningsmännen står på kö och våldtar "en och en".
Nu är vi hemma i alla fall. I säkert förvar. Både hon och Jag.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har stått i trädgården och sett PostNords bil åka förbi, för att sedan få ett SMS om att det inte var någon hemma och jag fick hämta paketet på utlämningsstället. :gnissla

Nu fick jag inte hämta ut paketet för det stod bara mitt efternamn på det. För att ändra detta fick jag ringa leverantören, som får ringa posten som får ringa ombudet. För att ändra namnet försökte leverantören först med att jag skulle betala avgiften.
Är det första april idag eller? :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sånt här nonsens, alla män är även potentiella mördare, bankrånare, självmordsbombare osv.

Kommer osökt att tänka på denna:

This is an extract of an National Public Radio (NPR) interview between a female broadcaster and US Army Lieutenant General Reinwald about sponsoring a Boy Scout Troop on his military installation.

Interviewer: "So, LTG Reinwald, what are you going to do with these young boys on their adventure holiday?"

LTG Reinwald: "We're going to teach them climbing, canoeing, archery, and shooting."

Interviewer: "Shooting! That's a bit irresponsible, isn't it?"

LTG Reinwald: "I don't see why, they'll be properly supervised on the range."

Interviewer: "Don't you admit that this is a terribly dangerous activity to be teaching children?"

LTG Reinwald: "I don't see how, we will be teaching them proper range discipline before they even touch a firearm."

Interviewer: "But you're equipping them to become violent killers."

LTG Reinwald: "Well, you're equipped to be a prostitute, but you're not one, are you?"

End of the interview

:hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Den här hondareklamen som tagit över sidan här...den gör att risken att det står en honda i garaget minskar avsevärt. När skall reklamtomtarna fatta?
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Den här hondareklamen som tagit över sidan här...den gör att risken att det står en honda i garaget minskar avsevärt. När skall reklamtomtarna fatta?
Ser ingen Hondareklam? Har ingen adblock heller..???:va

Satte in en bilannons för en halvtimme sen.

Bl-e på knackig svenska ringer
Står i annonsen: Pratar endast svenska..
- Går måtårn bra
Står i annonsen: Går knackigt ska kolla idag.
- Är den skattad och bes?
Står i annonsen: Avställd obes

Så fortgår samtalet..
Kan man inte läsa HELA annonsen? Först - innan man ringer?

Men - just another day som Blocketkund...:huvet.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ser ingen Hondareklam? Har ingen adblock heller..???:va

Jag kör förvisso adblock då jag avskyr nätreklam som pesten (så får alla tycka vad de vill, etc) - men rätt ofta laddas sidan om, och en helsida med hondareklam tar över.
Som om jag skulle köpa en honda.. :dummer:crash
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag är jag förbannad över man-flu, 4 grader och regn ger det den härliga extra kryddan.

Vilket j-vla land det här är...men när väl sommaren kommer är det faktiskt årets bästa dag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag är jag förbannad över man-flu, 4 grader och regn ger det den härliga extra kryddan.

Vilket j-vla land det här är...men när väl sommaren kommer är det faktiskt årets bästa dag.

Sambon kom hem från Thailand igår.
Sverige visade sin bästa sida för att välkomna henne hem med tidigare nämnda väder. :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sambon kom hem från Thailand igår.
Sverige visade sin bästa sida för att välkomna henne hem med tidigare nämnda väder. :hihi

Samma här, åkte på man-flun nere i Krabi...så 12 timmar hem med galopperande piss, för att vara utsatt för svenskt "aprilväder" (vilket tydligen är sämre skit än vi haft hela vintern här).

Det är när man ser andra länder man verkligen förstår vad vi står ut med här, och varje gång frågar man sig - varför? :crash
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Samma här, åkte på man-flun nere i Krabi...så 12 timmar hem med galopperande piss, för att vara utsatt för svenskt "aprilväder" (vilket tydligen är sämre skit än vi haft hela vintern här).

Det är när man ser andra länder man verkligen förstår vad vi står ut med här, och varje gång frågar man sig - varför? :crash

Vintern och snön är svaret varför iaf vissa står ut. Sommarn är ju ett skämt iaf här i norrbotten. Men vintern den är grym. Har fått ihop minst 200 mil med snöskotern i vinter:p
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vintern och snön är svaret varför iaf vissa står ut. Sommarn är ju ett skämt iaf här i norrbotten. Men vintern den är grym. Har fått ihop minst 200 mil med snöskotern i vinter:p

Här blir det ju inte vinter heller längre, så det slipper jag ju.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Här blir det ju inte vinter heller längre, så det slipper jag ju.

Jo och ni har ju lite bättre förutsättningar för att få sommar. Förra året så var det totalt 7 dagar det var varmt här uppe. Längtade till vintern redan i juni och det händer inte ofta.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top