Mamman till en av grabbarna som våldtog en ung flicka på en skola i lund: "Vår religion tillåter inte att man alls är i kontakt med någon man inte är gift med. Det felet har skett och där måste han tänka om. Där jag kommer ifrån, om ett barn begår fel i skolan exempelvis, då kallas föräldrarna in och man försöker hitta en lösning. Det barnet som begått fel straffas. Men det är något man förhandlar om mellan föräldrar och skolan. Här, om ett barn gör ett litet fel så involveras myndigheter direkt. Det är en helt annan barnuppfostran. För oss är det de vuxna som tar ansvar. Här kallas myndigheter in för minsta grej. Barn får inte vara barn. det var rätt av skolan att inte stänga av honom. en kortare avstängning hade varit okej, men nu när han inte får gå de tre månader han har kvar av högstadiet sätts hans framtid på spel. Skolan har inte pratat med oss heller. Som det är nu är han stämplad. Han behöver också hjälp inför framtiden. Han kommer inte kunna gå i skolan i Lund överhuvudtaget. Är det verkligen nödvändigt? Har det här aldrig hänt någonsin…? Även om det hade varit våldtäkt, visst det är hemskt och borde inte hända, men reaktionen är helt otrolig"
Jag finner nästan inte ord för att beskriva hur mycket det här äcklar mig. Det är fan helt bisarrt.
För det första: Det du tycker är mest fel med hela den här soppan är alltså att er religion inte tillåter sexuella kontakter mellan ogifta, och att din son brutit mot detta. DET tycker du är det allra allvarligaste!? Inte att han mobbat och våldtagit en ung flicka, utan att han haft sex innan giftermål?? Jag är fan mållös, ditt resonemang är så fullständigt frånskiljt från verkligheten att jag aldrig ens hört talas om något liknande.
För det andra: Det här är Sverige. Jag vet inte var du kommer ifrån, men om du tycker att saker och ting fungerar bättre där så borde du och din familj ha stannat där. Då hade åtminstone en ung flicka förskonats från din våldtäktsman till son.
För det tredje: Det är fan inget litet fel din son gjort!! Han har mobbat en ung flicka systematiskt och i slutändan våldtagit henne!! Det här är inget litet sandlådebråk mellan två femåringar, din son har begått ett grovt brott och han är gammal nog att känna till allvaret i det han gjort!! Om ditt hemland inte ser allvarligt på det så får det stå för er, kom inte och beskyll Sverige för att agera fel när man kallar in myndigheterna för en våldtäkt!!
För det fjärde: Din son har fått ett jävligt lindrigt straff i förhållande till vad han gjort, och du tycker att han ska ha ännu mildare behandling?? Du tycker att han blivit demoniserad och att han nu behöver hjälp för att hans framtid står på spel?? Det kanske han skulle ha tänkt på innan han våldtog en minderårig!! Din son har förstört en ung flickas liv, eventuell hjälp och sympatier ska oavkortat gå till henne för din son har fan inte gjort sig förtjänt av det! Du ska bara vara jävligt glad att inget värre hänt din son ännu, hade det varit upp till mig hade han fan inte sluppit såhär lindrigt undan! Jag hoppas verkligen på att han får det straff han förtjänar i slutändan, för än så länge har han inte ens fått något som kan jämföras med ett straff! Det är ingen som vare sig stämplat eller demoniserat din son, utom just din son själv. Det han gjort är fullständigt åt helvete fel, att varken du eller han kan förstå det gör det inte mer rätt!
För det femte: Reaktionen är verkligen ohållbar, på det sättet att man inte tar i tillräckligt med hårdhandskarna mot det vidriga jävla kräk du kallar son! Ni saknar fullständigt verklighetsförankring och empatisk förmåga och det äcklar mig att människor som ni ens får finnas! Jag hoppas verkligen att din sons framtid inte bara står på spel efter allt detta utan att den går käpprätt åt helvete, för något annat har han inte gjort sin förtjänt av! Fy fan för er säger jag bara!
Jag kan göra listan längre men just nu är jag för arg för att skriva ordentligt... Jag är oftast skapligt tolerant av mig, det krävs en hel del för att jag ska tappa fattningen. Men det här... Jag finner inga ord...