Idag är jag förbannad därför att...

Mrs. Laphroaig

Guest
Grymt besviken, lätt sårad och lite arg.
När man får chansen att kunna umgås torsdag kväll till måndag lunch, varför i hel**** tar man inte den då? :confused:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Min svärfar sen åtta år tillbaka vräker ur sig att jag är en manipulativ jävel och att han i princip inte vill ha kontakt med mig, men tror ni jag får nån anledning? Ikke...

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Är så jävla förbannad.
Håller på att explodera.
Dra åt helvete !

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag är förbannad för att jag inte fått senaste numret av Bombermagazine.

Världelöst med prenumeration när de inte funkar som det ska!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Snear lite på mig själv idag faktiskt. Skulle "bara ta några öl" igår (3-4 stycken hade jag planerat) så jag var pigg och fräsch idag så man kunde köra cross. Det sket sig duktigt och nu sitter jag här med tungt huvud framför datorn och pizzamenyn i handen så man kan ringa och beställa brunch snart :huvet

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Stort rabalder om sjuksköterskornas låga löner.. Men varför i h_lvete lägger man tre år på högskola för att tjäna 18500kr/mån!?
Det lär väl knappast komma som en överraskning att lönen är dålig och då har man ju gjort ett medvetet val.. - Jag vill tjäna mindre än en truckförare (no offence)..
Består hela yrkeskåren av idioter/självplågare? :huvet

Som att slå in en spik i ögat och sedan tycka synd om sig själv.. Sluta gnäll!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Stort rabalder om sjuksköterskornas låga löner.. Men varför i h_lvete lägger man tre år på högskola för att tjäna 18500kr/mån!?
Det lär väl knappast komma som en överraskning att lönen är dålig och då har man ju gjort ett medvetet val.. - Jag vill tjäna mindre än en truckförare (no offence)..

Exakt. Pust och stön och ont i ryggen, "jag jobbar inom vården". Jaha? Sök ett annat jobb?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
............. för att F1 inte sänds i en kanal som jag har.

Man blir förbannad!

Exakt. Pust och stön och ont i ryggen, "jag jobbar inom vården". Jaha? Sök ett annat jobb?

Menar du allvar eller är du fortfarande full?

Vi ska vara jävligt glada över att det faktiskt ÄR folk som vill arbeta inom vården. De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R

Nu blir jag förbannad :mad:

Jag förstår eran poäng men är inte folk som har lagt just 3 år på högskola för att hjälpa de som behöver i samhället värda mer då? Med era argument så hade vi haft en jeffla massa truckförare och en medelålder på 35, lyckat...

Jag är iaf glad att de finns när jag behöver dem. Det borde ni med vara med eran högriskhobby ni har :7peta

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.

Den meningen säger väl det mesta.. Man måste ju vara idiot om man väljer att lägga ett antal år på högskola för detta..

Dessutom är det klart bekymmersamt att jag en dag riskerar att vårdas av ett gäng puckon..

..

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
............. för att F1 inte sänds i en kanal som jag har.

Man blir förbannad!

Menar du allvar eller är du fortfarande full?

Vi ska vara jävligt glada över att det faktiskt ÄR folk som vill arbeta inom vården. De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.
Tungt jobb? Verkar finnas tid till mycket fika, iallafall.

Stort ansvar? Knappast större än i en drös andra yrken.

Usla arbetstider? Skulle det vara unikt att jobba kvällar och helger?

Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Den meningen säger väl det mesta.. Man måste ju vara idiot om man väljer att lägga ett antal år på högskola för detta..

För alla är det kanske inte bara pengar som räknas, och det är väl tur det.
Tänk dig för nästa gång du kallar någon som VALT det jobbet (och tom betalat för att få det) för idioter.

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Jag är iaf glad att de finns när jag behöver dem. Det borde ni med vara med eran högriskhobby ni har :7peta

Precis min tanke:mad: :mad: :mad:

Vore fint och höra vad grabbarna skulle säga om det inte fanns människor med empati och jobbade inom vården då dessa killar highsidear, bryter ett gäng ben och är tvungna att springa till mamma och be om plåster.:confused:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tungt jobb? Verkar finnas tid till mycket fika, iallafall.

Stort ansvar? Knappast större än i en drös andra yrken.

Usla arbetstider? Skulle det vara unikt att jobba kvällar och helger?

Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.

Stort ansvar. Ja, för att värna om andra människor är bra mycket mer ansvarsfullt än att stå i en fabrik, köra tradare eller skyffla pengar från ett konto till ett annat. Många gånger är det liv som står på spel. Gör det det i ditt jobb?

Usla arbetstider: Ja, med tanke på lönen.

Haha, men varför gnälls det då om låga löner!?

Med tanke på att många offrar både tid och hälsa så är det väl motiverat att de är missnöjda med sina löner?

Jag kan vara missnöjd med min lön för mycket mindre än så.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...