Idag är jag förbannad därför att...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Vi ska vara jävligt glada över att det faktiskt ÄR folk som vill arbeta inom vården. De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.

Så jävla fysiskt tungt tror jag inte det är men däremot psykiskt. I övrigt skriver jag under på det du säger. Tycker inte det är särskilt konstigt om de tycker deras lön är dålig. Då är det fan värre med diverse hantverkare som gnäller trots att de knappt gått ut grundskolan och lyfter 20-25k netto varje månad. Och när sen samma personer har mage att gnälla över att vårdpersonal gnäller över sin lön, DÅ blir man förbannad.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tungt jobb? Verkar finnas tid till mycket fika, iallafall.

Stort ansvar? Knappast större än i en drös andra yrken.

Usla arbetstider? Skulle det vara unikt att jobba kvällar och helger?

Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.

När skall du inse att världen inte är svart ELLER vit...det finns gråskalor som du i din perfekta värld väljer att inte se för att du KAN välja bort det.
Ja jag röstade antagligen på samma parti som du gjorde men du har en läskigt högervriden utopisyn på världen ibland. Hoppas du slipper komma in till ett sjukhus och få akutvård någongång..eller någon annan vård för den delen.

Nu har jag läst resten av svaren och nu blir jag förbannad på riktigt!

Det är tungt både fysiskt och psykiskt. Kroppen blir otroligt trött av att utföra saker som att regelbundet (varannan timme) vända en 115 kg tung farbror som har fått stroke och inte kan vända sig själv i sängen och däremellan också kolla så att han inte har varit inkontinent och har han det måste man rengöra det och byta lakan och allt däremellan innan man lägger tillbaka honom. Sånt är fysiksk tungt!!

Och så har folk mage att säga att man är dum i huvudet för att man väljer ett jobb som är så.
jag har tusen saker som jag vill svara på era DUMMA OMOGNA inlägg men nu är jag så arg att jag inte ens hittar orden.
Pfffft

Last edited by a moderator:

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
Skulle åka och titta på en hoj men ägaren inte orkar fixå nytt batteri så den startar!!:mad:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Det är tungt både fysiskt och psykiskt. Kroppen blir otroligt trött av att utföra saker som att regelbundet (varannan timme) vända en 115 kg tung farbror som har fått stroke och inte kan vända sig själv i sängen och däremellan också kolla så att han inte har varit inkontinent och har han det måste man rengöra det och byta lakan och allt däremellan innan man lägger tillbaka honom. Sånt är fysiksk tungt!!

Och så har folk mage att säga att man är dum i huvudet för att man väljer ett jobb som är så.

Inte verkar det så smart att utsätta sig för detta för en skitlön..

Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.

Ungefär så.. Folk tycks tro att löner handlar om välgörenhet..

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Bomber gör mig förbannad, hade planer på fortsatt prenumeration men nu vet i fan :mad:

Sen har jag ett sånt satans nackvres, jävla fan också :gnissla :huvet

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
När skall du inse att världen inte är svart ELLER vit...det finns gråskalor som du i din perfekta värld väljer att inte se för att du KAN välja bort det.
Ja jag röstade antagligen på samma parti som du gjorde men du har en läskigt högervriden utopisyn på världen ibland. Hoppas du slipper komma in till ett sjukhus och få akutvård någongång..eller någon annan vård för den delen.

jag har tusen saker som jag vill svara på era DUMMA OMOGNA inlägg men nu är jag så arg att jag inte ens hittar orden.
Pfffft
Jag har provat vård på vårdcentral, akutvård, intensivvård, avdelningsvård och eftervård.
Som på alla andra arbetsplatser finns det några riktigt kompetenta individer, och resten är mindre kompetenta, för att uttrycka det hela diplomatiskt.

Det är alltid mycket snack om vilket 'slit' det är 'inom vården' (detta jävla uttryck). Nu är det en gång för alla så att de allra flesta av oss 'sliter' på jobbet, oavsett om vi är busschaufförer, arkitekter, snickare, städare eller 'inom vården'. Så vad är skillnaden?

Svara på hur man kan välja ett yrke som kräver högskoleutbildning men är dåligt betalt, och sedan klaga på lönen? Det är det som frågan gäller. Det är hedervärt och allt det där, men är det inte så att ni 'inom vården' får ligga som ni bäddat?

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Pfffft

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Man blir förbannad över alla dumma inlägg :mad:

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R

Asså va FAAAAAN?! Nu får det va slut på det här jävla skitvädret!

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag kan inte annat än att hålla med dig. Man blir förbannad över alla dumma inlägg :mad:
Jaha, och vad är det som är "dumt"?

Att man utifrån uppenbara fakta beskriver den situation som som råder beträffande sjuksköterskornas löner.. Att med facit i hand konstatera att det inte verkar alltför smart att lägga tre år på högskola för 18500kr/mån.. Dessutom beskrivs i tråden att jobbet är både fysiskt och psykiskt ansträngande, viket gör det än mer obegripligt..

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping