Haha, men varför gnälls det då om låga löner!?
Helt enkelt för att alla vill väl överleva på sin lön.
Haha, men varför gnälls det då om låga löner!?
Precis, och då kanske man ska välja ett annat yrke!Helt enkelt för att alla vill väl överleva på sin lön.
Vi ska vara jävligt glada över att det faktiskt ÄR folk som vill arbeta inom vården. De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.
Precis, och då kanske man ska välja ett annat yrke!
Självklart, men då talar vi om ett "kall" och inte pengar..Hört talas om empati och vilja att hjälpa medmänniskor någongång?
Självklart, men då talar vi om ett "kall" och inte pengar..
Precis, och då kanske man ska välja ett annat yrke!Tyvärr är det pengar som ger mat på bordet idag, inget annat.
Precis, och då kanske man ska välja ett annat yrke!
Tungt jobb? Verkar finnas tid till mycket fika, iallafall.
Stort ansvar? Knappast större än i en drös andra yrken.
Usla arbetstider? Skulle det vara unikt att jobba kvällar och helger?
Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.
Empati kommer väl inte beronde på hur hög lönen är eller?Hört talas om empati och vilja att hjälpa medmänniskor någongång?
Det är tungt både fysiskt och psykiskt. Kroppen blir otroligt trött av att utföra saker som att regelbundet (varannan timme) vända en 115 kg tung farbror som har fått stroke och inte kan vända sig själv i sängen och däremellan också kolla så att han inte har varit inkontinent och har han det måste man rengöra det och byta lakan och allt däremellan innan man lägger tillbaka honom. Sånt är fysiksk tungt!!
Och så har folk mage att säga att man är dum i huvudet för att man väljer ett jobb som är så.
Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.
Jag har provat vård på vårdcentral, akutvård, intensivvård, avdelningsvård och eftervård.När skall du inse att världen inte är svart ELLER vit...det finns gråskalor som du i din perfekta värld väljer att inte se för att du KAN välja bort det.
Ja jag röstade antagligen på samma parti som du gjorde men du har en läskigt högervriden utopisyn på världen ibland. Hoppas du slipper komma in till ett sjukhus och få akutvård någongång..eller någon annan vård för den delen.
Nu har jag läst resten av svaren och nu blir jag förbannad på riktigt!
Det är tungt både fysiskt och psykiskt. Kroppen blir otroligt trött av att utföra saker som att regelbundet (varannan timme) vända en 115 kg tung farbror som har fått stroke och inte kan vända sig själv i sängen och däremellan också kolla så att han inte har varit inkontinent och har han det måste man rengöra det och byta lakan och allt däremellan innan man lägger tillbaka honom. Sånt är fysiksk tungt!!
Och så har folk mage att säga att man är dum i huvudet för att man väljer ett jobb som är så.
jag har tusen saker som jag vill svara på era DUMMA OMOGNA inlägg men nu är jag så arg att jag inte ens hittar orden.
Pfffft
Fy fan
När skall du inse att världen inte är svart ELLER vit...det finns gråskalor som du i din perfekta värld väljer att inte se för att du KAN välja bort det.
Ja jag röstade antagligen på samma parti som du gjorde men du har en läskigt högervriden utopisyn på världen ibland. Hoppas du slipper komma in till ett sjukhus och få akutvård någongång..eller någon annan vård för den delen.
Nu har jag läst resten av svaren och nu blir jag förbannad på riktigt!
jag har tusen saker som jag vill svara på era DUMMA OMOGNA inlägg men nu är jag så arg att jag inte ens hittar orden.
Pfffft
Jaha, och vad är det som är "dumt"?Jag kan inte annat än att hålla med dig. Man blir förbannad över alla dumma inlägg
Fy fan.. Jag bidrar med storm + hagel..Det snöar! HEEEEEEEEEEEEEEEEELVETE
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari