andersbrink
hasenfrasen
2-1 vägar. Gävletrakten (enbart). Två dagar, två olyckor. En död.
Sådan är inte min erfarenhet, snarare ju hårdare man jobbar desto hårdare blir man knullad i arsulet. Men det beror väl på vem man jobbar åt kan jag tänka mig.
Idag är jag förbannad på Honda Sverige! Beställde nållager till länksystemet till backre dämpare den 21 februari, imorgon är det den 15 mars alltså snart en månad sedan å inte ett spår efter mina lager, blev en andra beställning i lördags den 9 mars, men nej då, inte ett spår efter dom heller ingen klagan på Honda center i Göteborg, vet att dom efterlyst varorna, men centrallager i Norrköping anser tydligen att dom inte behöver bry sig om varken kunder eller återförsäljare
Skickat från min iPad med Tapatalk
Sickna jävla dumheterSpeciallager, så kallade ritningslager, passar bara med Honda original tyvärr!
Skickat från min iPad med Tapatalk
Sickna jävla dumheter
Det är väl det som kallas "Honda-kvalitet".
Vad är det för Honda som går sönder förresten, trodde de var skottsäkra?
Främst bredden som skiljer mycket, å så är det en distans som är lite kinkig med längden, sedan vill man ju inte fräsa om en sådan bärande detalj i aluminium, kan bli katastrofalt om den brister!
Skickat från min iPad med Tapatalk
Speciallager, så kallade ritningslager, passar bara med Honda original tyvärr!
Skickat från min iPad med Tapatalk
Sickna jävla dumheter
Det är väl det som kallas "Honda-kvalitet".
Vad är det för Honda som går sönder förresten, trodde de var skottsäkra?
Designers är ju rätt otroliga.. ett standardlager i ett standard hål hade nog gjort jobbet lika bra som ett svindyrt ovanligt dito..Nya Triumph kör med standardmått.
Kan väl ha att göra med att de i början inte hade råd utan t.ex. använde samma koppling till alla hojar, från 3-cylindrig 750 till 4-cylindrig 1200 för att spara pengar. Daytona T595 var deras första SportHoj men också den första som lämnade modultänkandet. Men lagren i motorn hade fortfarande standardmått.
Designers är ju rätt otroliga.. ett standardlager i ett standard hål hade nog gjort jobbet lika bra som ett svindyrt ovanligt dito..
Visst gör det jobbet lika bra. Men om du tillverkar hundratusentals fordon så behöver du många lager. Om dessa är nästan som ett standardlager tvingar du kunderna att köpa dyra originaldelar.
Fult, men hur många här byter sådana lager?
Vi som inte byter hoj vartannat år utan behåller, och underhåller, våra SportHojar i mååånga år är en liten minoritet så tillverkarna kan skita i oss.
Tur för mig att det inte är en av Triumphs nackdelar...
Åas så är väl det där infernaliska lagret nåt man byter en gång på hojens livstid om den sköts någorlunda och lagret slipper bli vattenfyllt av nån ambitiös söndagsbajker med högtryckstvätt..
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |