Bubblorna kommer ur hålet i huvudcylindern?Ja, det undrar jag också, nu ligger jag på 9.5 timma....
Fram.
Bromsjäveln är egentligen stenhård, men små små champagnebubblor kommer fortfarande ur skiten.
Luftat banjon?
Bubblorna kommer ur hålet i huvudcylindern?Ja, det undrar jag också, nu ligger jag på 9.5 timma....
Fram.
Bromsjäveln är egentligen stenhård, men små små champagnebubblor kommer fortfarande ur skiten.
Bubblorna kommer ur hålet i huvudcylindern?
Luftat banjon?
Ställ mcen så den lutar mer åt vänster och styret åt vänster så jävla svårt är det inte.
Ofta får man rakare väg för luften så enkelt
Du får ställa bort grogglaset med t-doja under tiden
Ja, det undrar jag också, nu ligger jag på 9.5 timma....
Fram.
Fast om bromsen är stum är det väl bara att var nöjd och sluta krångla?
Fast om bromsen är stum är det väl bara att var nöjd och sluta krångla?
Mjo, tills det blir varmt...
Luft har ingenting i ett hydrauliskt bromssystem att göra.
Ställ den på båten, jag tar den.Nej satan till skroten ska den!
Det har nog inte du heller som det verkar...
Allvarligt talat, ta några bilder så vi får se hur skiten ser ut. Under tiden drar du ett buntband över bromshandtaget och låter stå över natten. Sedan luftar vi tillsammans där det krävs - luftningsnippel eller ej!
Det har nog inte du heller som det verkar...
Allvarligt talat, ta några bilder så vi får se hur skiten ser ut. Under tiden drar du ett buntband över bromshandtaget och låter stå över natten. Sedan luftar vi tillsammans där det krävs - luftningsnippel eller ej!
Haha så det innebär att SJP egentligen var klar efter typ en halvtimme och nu luftat ytterligare i 9 timmar helt i onödan.
Snacka om nått att bli förbannad över...
Man skall ge fan i grejorna när det strular.
Om man fyllt på bromsvätska, så kommer det med småbubblor.
Om man väntar sisådär ett dygn innan man luftar, så har småbubblorna gått ihop till stora bubblor och samlat sig vid luftningsnipplarna (om systemet är rätt designat).
Dom där "små champagnebubblorna" kan lika gärna ha sugits med genom gängorna i luftningsnippeln.. sett det några ggr på färdigluftade bromsar
Mjo, tills det blir varmt...
Luft har ingenting i ett hydrauliskt bromssystem att göra.
Ja, själv hade jag definitivt inte hållit på så länge. Vissa gånger har det jävlats för mig, men då har jag nöjt mig med ett icke helt perfekt resultat, kört några mil under ett par dagar och sedan gått på det igen. Om bromsen är tillräckligt luftad för att nypa så märker man ju om den gradvis blir sämre och då är det bara att göra en ny luftning.
Vad han sa:
Och vad han sa:
Såklart inte, men... se citerade svar ovan.
Kan inte annat än bli imponerad av SJP, lufta bromsar i 9 timmar är det få som klarar
Men den viljan kan man gå hur långt som helst bara man vet var man ska lägga energin.
Kan du inte pumpa ut kolvarna en bit å vänta en halvtimme, tryck sedan tillbaka dom så bromsvätskan går bakvägen upp genom huvudpumpen, en liten chansning som kan vara bra att testa!
Jag blir kallad för de har mitt telefonnummer. Jag får ett mess när det är dags och ett till när mitt blod har används. Ring och kolla.
https://geblod.nu/bli-blodgivare/?c=7
https://geblod.nu/regionsvaljaren/
Jag har lämnat blod i annat landsting också. Gästblodgivare heter det...
https://geblod.nu/ge-blod-har/gastblodgivning/
"Gastblodgivning"...? Scary stuff.
Är det för att kunna möta zombieapokalypsen?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|