Känner lite att energin börjar tryta. Detta är bara ytterligare en grej som läggs på en redan hög hög. Orkar inte.
Den känslan har jag haft länge, jag har också haft en massa saker som staplats på varandra, det senaste är en kedja av händelser som har med snöovädret att göra.
Lagom INNAN förra snöovädret körde jag sönder snöslungan, beställde delar samma dag och handskottade det som behövdes.
Sedan kom snön, och jag hade ingen slunga, han som plogade vägen med fyrhjuling körde sönder den, jag fixade traktor 2ggr, och handskottade gården, han lagade sin fyrhjuling (trodde han) och lämnade den till mig för han skulle åka bort på jobb, nästa snöoväder kom, jag plogade så länge det gick med fyrhjulingen, sedan fixade jag traktor 2ggr till, handskottade gården osv...
Det kom ännu mera snö, jag blev insnöad och fick inte ut bilen, delarna till snöslungan kom men jag tog mig inte iväg och hämta dom eftersom jag var insnöad, det drevade under natten så jag var tvungen upp och skotta taken på fredagen (första gången någonsin det har behövts på det här huset, grannen vaknade av att det knakade i takstolarna och skottade på natten)
Jag föll bara ner från taket 4-5 gånger, grannen kom förbi medans jag var på taket och sa att en annan granne hade ringt efter en traktor som skulle komma och skotta vägen (jag tyckte att jag hade fixat tillräckligt många traktorer på en vecka) så jag tackade för det.
Jag fortsatte att skotta tak till långt in på kvällen, då plötsligt det högg till i ryggen.
Jag vaknade på Lördagmorgon och fick rulla ur sängen med ett ryggskott från helvetet, stapplade omkring hela helgen som ett lik, jag köttade ut bilen genom drivorna i går, for och hämtade delarna till snöslungan och köpte en ny spade, för den skottade jag sönder på taket.
I dag skottade jag mig in genom snödrivan från taket till garaget och började skruva snöslunga, klöv slungan för att ta ur vinkelväxeln, men drabbades av en remskiva som satt så inni h-vete, till slut lyckades jag dra loss en remskiva med 5 hål med en 2 arms avdragare (dela 5 på 2 om du kan så förstår du problemet) så då återstod bara att dra ur vinkelväxeln ur lagret.... Trodde jag...
Vinkelväxelns axel sitter som berget i lagret, så jag var tvungen att lyfta upp slungan i luften så att jag kunde slå ut den, då knäppte det till i ryggen igen... Jag slog en stund på axeln utan att den rubbades, sedan gav jag upp...
Nu måste jag stånga mig ut med bilen och åka och handla, för det mesta tog slut innan helgen, tur man kan stödja sig på vagnen inne på ICA....