Idag är jag förbannad därför att...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nu räcker det med dumheter från snökanonen vi fått. Det är NOG med fluffig sockervadd nu. SLUTA SNÖA!
Vad är det för trams?!
Jag sitter här på tredje våningen och ser ut över härligheten. Det är sådär gnistrande vitt som det ska vara på vintern. Inte en grå slaskhög eller en enda plusgrad i sikte.
Vintern får gärna fortsätta såhär till slutet av mars.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Min far HATAR telefonförsäljare över allt annat. Han brukar skälla ut de stackars satarna efter noter tills de självmant avslutar samtalet.

En gång ringde ett okänt nummer till farsan, och tjejen i andra änden frågade efter min mor. Farsan antog att det var fråga om telefonförsäljning och drog iväg på en fullständig tangent, en harang utan dess like, och när han till slut låter flickstackaren i andra änden få en syl i vädret så piper hon gråtfyllt fram att det är dottern till morsans polare som ringer för att fråga henne en sak... Farsan bad tusen gånger om ursäkt och sprang sedan och räckte över luren till morsan. "Jag tycker synd om de telefonförsäljare som ringer till er..." beklagade sig flickstackaren för min mor som efter avslutat samtal gav farsan en rejäl utskällning... :D
Jag önskar att jag kunde bli så förbannad på beställning, men jag är lite för lugn och beskedlig av mig :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Miljöstationer"

Ni vet såna där obevakade ställen där man kan svänga in med bilen och kasta helgens tomglas och tidningspapper i en container.

Jag bor ganska nära en sån, folk är fullständigt dumma i huvet och slänger all möjlig skit där som inte hör hemma där, i början av vintern stod där en soffgrupp, nu när jag gick förbi hade någon tjolat in en trådback i containern för metallförpackningar så det var stopp i inkastet för dom som skulle slänga konservburkar, det låg emballaget till en diskmaskin på backen, en låda med trasiga leksaker stod på marken, stora frigolitblock från ett emballage blåser omkring osv...

Hunden blev väldigt intresserad av ljudet som kom från en av containrarna, tydligen har vi fått råttor i dom.

Folk ids inte ens riva sönder pappkartonger så att dom kan knöla in dom genom inkastet, utan slänger helt enkelt sin skit på marken.

Jag går förbi ofta med hunden, och det står alltid bilar där och slänger skit, förvånansvärt många vita skåpbilar, och visst kan man ta med sig en kasse tomglas i firmabilen, men jag misstänker att det inte är det enda dom har i skåpet.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ha fan frånåkt med vinterbilen men det krävdes en Tesla som nyper hundra på knappt 4 sekunder för o ta en , jävla scysst drag i dom med noll turbolagg likzåm

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Biljävlar!!!
Vi har gamla bilar och jag fixar mycket själv på dessa för att vi tror att vi kan spara lite där, och det har gjort att vi haft pengar över för (i vårt tycke) roligare saker som villa/sommarkåk/sommarkåk.

Gammelvolvon, besiktade i slutet av dec. Spindelled och handbroms. Köpte ny länkarm, då spindelleden är integrerad. Bytt, inga problem.
Ger mig på handbromsen, vafan, går inte att justera. Visar sig att ABS-sensorn rostat/frusit sönder eller liknande och spretar ut och blockerar justermekanismen. Beställer nya sensorer (suck, måste byta på båda sidor då de sitter ihop). Klart ett par dagar innan det börjar snöa och blir svinkallt. Startar bilen, den går igång. Går in för att tvätta händerna, kommer ut och bilen är död. Startar och den stannar på en gång. Kliar mig i huvet, googlar och kommer fram till att det troligtvis är bränslepumpsrelät. Nu har det blivit typ 17 grader kallt och det är mindre kul att hålla på ute. Får inte igång biljäveln.
Idag (några veckor senare) är det hyfsad temp ute, kör med startgas och den hostar till. Kopplar förbi relät till bränslepumpen, den hostar igång och sedan går den fint. Står och myser att den till slut är igång, den har stått på tomgång i 2-3 minuter. Börjar knäppa fast locket till luftfiltret, kommer till klämma nr 5 då bilen bara tvärdör som om någon stängt av tändningen. Inte ett jävla liv efter det. BAAAAAAAAH

Jaja, ger mig på tredjebilen, Polon som har felkod 16497, aka as P0113. Borde bara vara att byta insugstempgivaren. Den sitter med klickfäste, bort med gamla, dit med nya. Nollar felkoder, startar bilen och den jävla felkoden kommer tillbaka... :huvet Inte kul när den måste besiktas den här månaden.

Så just idag är jag rätt less på bilarna och lusten som finns nu är :smasha:smasha:smasha på dem.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag är jag så in i helvete satans jävla förbannad på de satans förbannade jävla as till tjuvar som brutit sig in i mitt andraboende och lyckats få med sig smycken och andra prylar till ett ganska ansenligt värde samt även min bil ????? får jag tag i de förbannade jävla rövhålen så gör jag mig fan olycklig över dem, ni ska bara hoppas att snuten hittar er först!!! :finger ? :huvet jag behöver fan inte detta också i mitt liv just nu, det är fan så jävla orättvist... :( :gråta hoppas innerligt att ni går en smärtsam död till mötes, jag ska personligen tillse det om jag hittar er. Jävla avskum! :mad: :mad: :mad: :finger :finger :finger

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ok jag spyr lite galla jag med.

Värmesystem och rörmokare.
Kom ut i morse o konstaterade fan vad blött på golvet det är? Kollar till pannan, 0 bar i tryck???? En tryck ventil till systemet hade fått knas på fjädern o således tömt hela systemet ned till trycventil en, som tack o lov sitter över accu tankarna.

Ringer röris 1 o undrar om det finns en möjlighet att få ut någon med en plugg så länge. Nääääääää om 3 veckor.

Röris 2 nääääää 2-3 veckor

Röris 3 nääää 2 veckor.

Kastar mej i bilen åker 12 mil framotillbaka till närmaste staden. Stängt, corona, öppnar 12:00 osv osv. Slutar med att jag knallar in personalvägen på en firma o helt enkelt frågar efter en r25 plugg. En vänlig själ med hängselbyxor o en kopp kaffe med en kaka Halvägs in i munnen rövar sig i väg o fixar fram denna plugg. Kostar?? Ingenting.

Så nu håller jag på o luftar systemet o eldar samt har beställt 2 nya tryck ventiler en till systemet o en i reserv för det är billigare än att vara från jobbet en dag plus all jävla bil körning r att finna en reservdel.

Mutter mutter mutter

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Ok jag spyr lite galla jag med.

Värmesystem och rörmokare.
Kom ut i morse o konstaterade fan vad blött på golvet det är? Kollar till pannan, 0 bar i tryck???? En tryck ventil till systemet hade fått knas på fjädern o således tömt hela systemet ned till trycventil en, som tack o lov sitter över accu tankarna.

Ringer röris 1 o undrar om det finns en möjlighet att få ut någon med en plugg så länge. Nääääääää om 3 veckor.

Röris 2 nääääää 2-3 veckor

Röris 3 nääää 2 veckor.

Kastar mej i bilen åker 12 mil framotillbaka till närmaste staden. Stängt, corona, öppnar 12:00 osv osv. Slutar med att jag knallar in personalvägen på en firma o helt enkelt frågar efter en r25 plugg. En vänlig själ med hängselbyxor o en kopp kaffe med en kaka Halvägs in i munnen rövar sig i väg o fixar fram denna plugg. Kostar?? Ingenting.

Så nu håller jag på o luftar systemet o eldar samt har beställt 2 nya tryck ventiler en till systemet o en i reserv för det är billigare än att vara från jobbet en dag plus all jävla bil körning r att finna en reservdel.

Mutter mutter mutter
Jag hoppas att du inte eldar och har pluggat bort alla säkerhets ventiler. Jag har kommit till ställen där expansions ledningen till öppna kärlet på vinden var täppt/frysen med sprängda radiatorer och förstörd panna.
Kom en gång till ett hus där termostaten till en el vvb gått sönder och beredaren kokte och säkerhets ventilen inte funkade. Det tog mer än 6 månader innan det huset gick att bo i.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Biljävlar!!!
Vi har gamla bilar och jag fixar mycket själv på dessa för att vi tror att vi kan spara lite där, och det har gjort att vi haft pengar över för (i vårt tycke) roligare saker som villa/sommarkåk/sommarkåk.

Gammelvolvon, besiktade i slutet av dec. Spindelled och handbroms. Köpte ny länkarm, då spindelleden är integrerad. Bytt, inga problem.
Ger mig på handbromsen, vafan, går inte att justera. Visar sig att ABS-sensorn rostat/frusit sönder eller liknande och spretar ut och blockerar justermekanismen. Beställer nya sensorer (suck, måste byta på båda sidor då de sitter ihop). Klart ett par dagar innan det börjar snöa och blir svinkallt. Startar bilen, den går igång. Går in för att tvätta händerna, kommer ut och bilen är död. Startar och den stannar på en gång. Kliar mig i huvet, googlar och kommer fram till att det troligtvis är bränslepumpsrelät. Nu har det blivit typ 17 grader kallt och det är mindre kul att hålla på ute. Får inte igång biljäveln.
Idag (några veckor senare) är det hyfsad temp ute, kör med startgas och den hostar till. Kopplar förbi relät till bränslepumpen, den hostar igång och sedan går den fint. Står och myser att den till slut är igång, den har stått på tomgång i 2-3 minuter. Börjar knäppa fast locket till luftfiltret, kommer till klämma nr 5 då bilen bara tvärdör som om någon stängt av tändningen. Inte ett jävla liv efter det. BAAAAAAAAH

Jaja, ger mig på tredjebilen, Polon som har felkod 16497, aka as P0113. Borde bara vara att byta insugstempgivaren. Den sitter med klickfäste, bort med gamla, dit med nya. Nollar felkoder, startar bilen och den jävla felkoden kommer tillbaka... :huvet Inte kul när den måste besiktas den här månaden.

Så just idag är jag rätt less på bilarna och lusten som finns nu är :smasha:smasha:smasha på dem.
Den typen av problem köper jag mig gärna fri ifrån. Slutade köpa begagnade rishögar till bilar för ca 10 år sedan och har inte ångrat mig en sekund.

Fast jag har ju iofs varken sommarkåk eller sommarkåk.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag hoppas att du inte eldar och har pluggat bort alla säkerhets ventiler. Jag har kommit till ställen där expansions ledningen till öppna kärlet på vinden var täppt/frysen med sprängda radiatorer och förstörd panna.
Kom en gång till ett hus där termostaten till en el vvb gått sönder och beredaren kokte och säkerhets ventilen inte funkade. Det tog mer än 6 månader innan det huset gick att bo i.
Nänä jag har 2 expansionskärl o 2 ventiler så det är ingen fara undertiden jag väntar på att dom nya kommer på posten.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Idag är jag så in i helvete satans jävla förbannad på de satans förbannade jävla as till tjuvar som brutit sig in i mitt andraboende och lyckats få med sig smycken och andra prylar till ett ganska ansenligt värde samt även min bil ????? får jag tag i de förbannade jävla rövhålen så gör jag mig fan olycklig över dem, ni ska bara hoppas att snuten hittar er först!!! :finger ? :huvet jag behöver fan inte detta också i mitt liv just nu, det är fan så jävla orättvist... :( :gråta hoppas innerligt att ni går en smärtsam död till mötes, jag ska personligen tillse det om jag hittar er. Jävla avskum! :mad: :mad: :mad: :finger :finger :finger

Personligen kan jag rekommendera att inte lägga handen på dessa element då du är i underläge hos domaren efteråt.

Dom e som jag dyslektiker o kan inte skriva o läsa, dessutom gick dom garanterat inte klart skolan.

Då kan man inte kräva att dessa witetrach skall förstå att en låst dörr betyder att dom faktiskt inte får gå in, det är således förmildrande omständigheter att dom e skit o värdelösa losers utan livs berättigande.

Möjligen kan välmåendet vara värt det det kostar i att betala skadestånd till dessa eminenta rövhål sedan kommer kostnad för brottsskadefonden o som lök på laxen dessutom lite dagsböter baserat på din inkomst.

Summa sumarium så hade det varit bättre att köpa ny migsvets o kompressor o lite handverktyg.

Men känslan av att knäcka ett näsben se blodet spruta se chocken i den andre eminenta herrens ögon när denne förstår att nästa smäll tar dennes näsben med samma röda färgexplosion i ansiktet.

Nåväl ryktet sprider sig snabbt mellan dessa losers och att den jävla idioten e livsfarlig och losers vill ju inte verka som losers så dom brer på ordentligt om hur dom kämpade mot denna fullständigt livsfarliga villde??

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Nåväl ryktet sprider sig snabbt mellan dessa losers och att den jävla idioten e livsfarlig
Jag hade en icke-svensk kåkfarare som granne ett tag. Han satt inne mest hela tiden och man verkar inte "kacka" i eget bo så det var lugnt i området ända tills hans icke-skidande "polare" villa besöka icke-svensken miss-i-nassa. 112 och polisen (2 bilar) sög buset efter bara 20 minuter trots 40 km enkel resväg ut till busken. Fördelen med små inavlade byar där socialen försöker placera ut "ämnen" är att de rätt snart blir lappsjuka och drar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Personligen kan jag rekommendera att inte lägga handen på dessa element då du är i underläge hos domaren efteråt.

Dom e som jag dyslektiker o kan inte skriva o läsa, dessutom gick dom garanterat inte klart skolan.

Då kan man inte kräva att dessa witetrach skall förstå att en låst dörr betyder att dom faktiskt inte får gå in, det är således förmildrande omständigheter att dom e skit o värdelösa losers utan livs berättigande.

Möjligen kan välmåendet vara värt det det kostar i att betala skadestånd till dessa eminenta rövhål sedan kommer kostnad för brottsskadefonden o som lök på laxen dessutom lite dagsböter baserat på din inkomst.

Summa sumarium så hade det varit bättre att köpa ny migsvets o kompressor o lite handverktyg.

Men känslan av att knäcka ett näsben se blodet spruta se chocken i den andre eminenta herrens ögon när denne förstår att nästa smäll tar dennes näsben med samma röda färgexplosion i ansiktet.

Nåväl ryktet sprider sig snabbt mellan dessa losers och att den jävla idioten e livsfarlig och losers vill ju inte verka som losers så dom brer på ordentligt om hur dom kämpade mot denna fullständigt livsfarliga villde??

Buset vet vad dom ska säga till polis, åklagare mfl. för att slippa undan efter ett brott.
Svensson vet vanligtvis inte vad han ska säga och därmed blir utfallet i tingsrätten inte riktigt som Svensson förväntar sig.

Buset ljuger så mycket dom bara kan och även bortom all rimlighet i tingsrätten för att komma undan medans Svensson är ärlig och kanske dessutom rent av tonar ner sin rädsla och liknande detaljer.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Biljävlar!!!

Gammel volvon har inte en tändnings modul skruvad på höger innerskärm sett framifrån, en Alu sak med kylflänsar.. Dessa brukar brinna upp när dom koroderat o inte får tillräcklig med jord i chassiet.

Polon bör du elda upp för den jag hade var det så jävla mycket elfel i att endast den skithög till passat slog Polon. Min polo "" bensin"" fick blaför sig att den var en diesel o ville köra glödstifteni i några sekunder innan den startade. Det var bromsljus kontakten som fixade detta.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Självklart kommer jag inte göra något i verkligheten. Dels vet jag inte var vare sig bilen eller förövarna befinner sig, och även om jag gjorde det så skulle jag väl antagligen som varande svennebanan knyta näven i fickan och överlämna fanskapet åt rättsväsendet där de antagligen slipper straff. Hindrar mig dock inte från att önska att svinen möter en ond bråd död med tortyr dessförinnan. Jag är bara så jävla trött på allt just nu... :(

Men visst, egentligen är det ju bara saker. Huset går att reparera, hemförsäkring finns, bilen var försäkrad... Det värsta är väl egentligen den del av stöldgodset som egentligen inte hade något större ekonomiskt värde men däremot ett fruktansvärt högt affektionsvärde: flickvännens enda arvegods från sina morföräldrar som gått i släkten generationer bakåt. Det lär vi knappast återse... :(

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...