Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja jävlar.

Märks att de bilarna inte riktigt kostar i Sverige som dom gör här om man har råd att bygga om till epa traktår åt en 16 åring... :lol

Här är mer mopedbilarna problemet när vi inte har epa, men egentligen så är det inte sp tokigt med en moppebil.
Problemet är de tre mupparna som inte vågar köra om ett låbgsamgående fordon på en bred rak väg så att man behöver plocka 4 bilar + i stöten varje gång... :gnissla

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja jävlar.

Märks att de bilarna inte riktigt kostar i Sverige som dom gör här om man har råd att bygga om till epa traktår åt en 16 åring... :lol

Här är mer mopedbilarna problemet när vi inte har epa, men egentligen så är det inte sp tokigt med en moppebil.
Problemet är de tre mupparna som inte vågar köra om ett låbgsamgående fordon på en bred rak väg så att man behöver plocka 4 bilar + i stöten varje gång... :gnissla
1644148867621.png

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sitter o hetsar upp mej över det nya fenomenet med trafik i 60km på rixvägar o länsvägar. Beror det på alla fattiga jävlar som inte har råd att tanka sin gamla skitiga v70 o vägrar byta till något bränsle snålare bara för att JAG VILL FAKTISKT HA EN V70. Höj priset på bränsle till 30 spänn gämt så dessa vägen avskum håller sig hemma???
Den vanlig förklaringen är väl att man av någon anledning inte känner sig trygg i högre hastighet ?
Polisen brukar väl be att få se körkortet och sedan ta fram blåsapparaten ?
Som ofta visar "lite för högt" då !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja jävlar.

Då är det inte fel med en GSX1300R....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ja jävlar.

Märks att de bilarna inte riktigt kostar i Sverige som dom gör här om man har råd att bygga om till epa traktår åt en 16 åring...

Vi snackar holmen nu eller hur? Jag tycker de flesta kör långsamt där. Inte bara infödda, utan också svenskreggade som kör i 65 på 90-väg bara för att vägen är smalare än de är vana vid hemma (från Berghamn mot stan till tex, hela vägen på Eckerö i synnerhet).

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vi snackar holmen nu eller hur? Jag tycker de flesta kör långsamt där. Inte bara infödda, utan också svenskreggade som kör i 65 på 90-väg bara för att vägen är smalare än de är vana vid hemma (från Berghamn mot stan till tex, hela vägen på Eckerö i synnerhet).

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
Nja, svennarna är värre.
Konstigt iom att det inte brukar se ut på det viset på svenska sidan. Månne att vägarna är smalare om man är van med E18 men då är det ganska mycket mindre trafik också. Jag tycker inte att våra vägar är något smalare än en snarlik i roslagen/uppsala/gävleborgsområdet. Ofta har vi till och med bättre gallrat och mer sikt längs med. Iofs är motsvarande vägar ofta 80-skyltade istf 90, men jag har svårt att tro att vägen i sig är förklaringen.

Jag tror att de flesta svenskar som semestrar här är halvberusade sjukpensionärer, och däri ligger förklaringen. :hihi :fördomaspartid

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Här finns en tyken jävel i Ä-traktor med texten.

DU BEHÅLLER DIN PLATS I KÖN,

Man får lätt puls då?
Jag tycker epa kulturen som kommit tillbaka senaste 10åren är hysteriskt underhållande. Sån jävla spottloska i facet på alla jantar i detta ängslans land.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Sitter o hetsar upp mej över det nya fenomenet med trafik i 60km på rixvägar o länsvägar. Beror det på alla fattiga jävlar som inte har råd att tanka sin gamla skitiga v70 o vägrar byta till något bränsle snålare bara för att JAG VILL FAKTISKT HA EN V70. Höj priset på bränsle till 30 spänn gämt så dessa vägen avskum håller sig hemma???

Jag ser dagligen nu under mörka tiden upplysta ansikten hos förare vinglandes i mittenfilen under skyltad hastighet. Tragikvärket tror inte på information så därifrån kommer inget liknande detta...

Tips på hur du kan sluta rattsurfa

Förbudet innebär inte att du behöver sluta använda mobiltelefonen eller annan kommunikationsutrustning, men du måste använda den trafiksäkert

Sluta rattsurfa

Att rattsurfa kan vara farligt då det är lätt hänt att man tappar fokus på trafiken och istället fastnar på mobiltelefonens skärm. Trots att det är förbjudet enligt lag att använda mobiltelefonen samtidigt som man kör bil så använder ändå var tredje bilförare sin mobiltelefon för att navigera, läsa och skicka sms och väljer låtar till bilstereon under färd.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag tycker epa kulturen som kommit tillbaka senaste 10åren är hysteriskt underhållande. Sån jävla spottloska i facet på alla jantar i detta ängslans land.
Har inget imot A-traktorer dessa är bättre på alla sätt än mopedbilar. Men när en plastbalja på 4 hjul får gå i 45 o stryper man av dessa i variator så går dom i 70-75 som i Europa, att då med en riktig bil inte få köra i mer än 30 e jhu idioti. Alla dessa ungdomar kan lagligen sätta sig i en Volvo A45 traktor regad dumper på 45 ton o köra denna i 50-55 km på vilken väg som helst eller en 500 HP jordbruks traktor med en 50 ton tungt tridem slamtunna efter.

Det är reglerna det är fel på inte A-traktorerna i sig o därmed inte heller 90% av ungdomarna som kör dessa.

Sosialakrobaternas fel narturligtvis?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
SNÖN!

Det har legat runt nollan och snöat sedan i fredags, dessutom har det stormat, och jag bor vid en sjö.

I tre timmar har jag mumlat ramsan "We dont have hurricanes We dont have tornados We dont have alligators" medans jag har försökt skotta en tunnel för bilen.

Första tredjedelen tog en halvtimme, andra tredjedelen tog en timme, sista tredjedelen tog två timmar, längst in mot bilen nådde det över biltaket.

Men det blir ju i alla fall bra vägar till Svenska rallyt. (som tillslut verkar bli av här i Umeå)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dåligt utbildade förare i dåligt utrustade 2-3 tons fordon är en fara för andra.
Att dom dessutom ser sig som odödliga och untoucheble i sina "tanks" utan att se andra som dödliga gör inte saken bättre.
Förare i moppe-bilar är främst en fara för sig själva och sina passagerare.
Av dessa skäl har dessa fordonsslag inget att göra i trafiken imo.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Förra veckan hade jag en omsorgsfull släng av vinterkräksjukan, och någon dag in på den, efter att ha tappat några kilo i vikt, inte ätit på några dagar och med ett allmänt uselt allmäntillstånd kommer frugan in till mig och säger att tvättmaskinen är trasig, den tömmer inte vatten och det går bara inte att få upp locket för att göra rent. Enligt henne ska man vrida det 90 grader och sen dra det rakt ut. Det är också lite brådis eftersom grabben på olika sätt har gjort alla sina vinterkläder obrukbara.

Jag raglar ner i källaren, feberyr och matt, och inser också att det sitter som berget, man kan lätt vrida det 90 grader, men inte dra ut. Jag lindar in en polygrip i cykelslang och drar så att tvättmaskinen flyttar sig, men locket sitter.

Frugan ringer Siemens helpdesk, och dom säger att det är ett vanligt fenomen, och antingen har man sönder locket och köper ett nytt, eller så får man skruva isär tvättmaskinen. Så jag sitter där, illamående, spyfärdig, med kallsvetten sprutande och skruvar isär den där förbannade tvättmaskinen. När jag väl har kommit in till prylen där locket sitter så inser jag att det ju inte alls går att dra ut, så jag läser igenom manualen: "Skruva ut locket", att det råkar vara vridet 90 grader på bilden är mer en ren slump att det står så när gängan tar slut, alternativt att grafikern på Siemens råkade rita så.

Att det tog lite stopp efter ca 90 grader berodde på att det var en liten stopp så att den inte skull gänga ut sig av misstag. Så väl förbi den var det inga problem. Det var heller inga problem att se varför impellern satt fast, det satt diverse ståltråd och buntband i den. För frugan skulle vara snäll och tvätta mina snickarbyxor jag har i garaget, utan att jag hade bett om det, utan att jag ens visste om det, och allra minst, utan att jag, eller bevisligen någon annan, hade tömt dom på bra att ha-saker.

Det var en ganska skamsen fru som tog emot mina tankar om henne, tvättmaskiner och förmågan att läsa i manualer innan jag helt utslagen tippade omkull i sängen igen.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Förra veckan hade jag en omsorgsfull släng av vinterkräksjukan, och någon dag in på den, efter att ha tappat några kilo i vikt, inte ätit på några dagar och med ett allmänt uselt allmäntillstånd kommer frugan in till mig och säger att tvättmaskinen är trasig, den tömmer inte vatten och det går bara inte att få upp locket för att göra rent. Enligt henne ska man vrida det 90 grader och sen dra det rakt ut. Det är också lite brådis eftersom grabben på olika sätt har gjort alla sina vinterkläder obrukbara.

Jag raglar ner i källaren, feberyr och matt, och inser också att det sitter som berget, man kan lätt vrida det 90 grader, men inte dra ut. Jag lindar in en polygrip i cykelslang och drar så att tvättmaskinen flyttar sig, men locket sitter.

Frugan ringer Siemens helpdesk, och dom säger att det är ett vanligt fenomen, och antingen har man sönder locket och köper ett nytt, eller så får man skruva isär tvättmaskinen. Så jag sitter där, illamående, spyfärdig, med kallsvetten sprutande och skruvar isär den där förbannade tvättmaskinen. När jag väl har kommit in till prylen där locket sitter så inser jag att det ju inte alls går att dra ut, så jag läser igenom manualen: "Skruva ut locket", att det råkar vara vridet 90 grader på bilden är mer en ren slump att det står så när gängan tar slut, alternativt att grafikern på Siemens råkade rita så.

Att det tog lite stopp efter ca 90 grader berodde på att det var en liten stopp så att den inte skull gänga ut sig av misstag. Så väl förbi den var det inga problem. Det var heller inga problem att se varför impellern satt fast, det satt diverse ståltråd och buntband i den. För frugan skulle vara snäll och tvätta mina snickarbyxor jag har i garaget, utan att jag hade bett om det, utan att jag ens visste om det, och allra minst, utan att jag, eller bevisligen någon annan, hade tömt dom på bra att ha-saker.

Det var en ganska skamsen fru som tog emot mina tankar om henne, tvättmaskiner och förmågan att läsa i manualer innan jag helt utslagen tippade omkull i sängen igen.

Vet inte varför, men av någon anledning spelas Allan Edwalls text nedan upp huvudet när jag läser inlägget.

"En lever som ungkarl och det går väl an.
Men man vill ha kvinna och kvinna en man.
Ensam är skapligt, men två ska en va.
Och visst är det bätter, men int' är det bra"

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bilen kommer kosta typ 40 i närtid.

Stor service med åtgärder av besiktningsanmärkningar och nya fälgar och däck.

Nåväl, jag får inte motsvarande bil för mindre plus vad jag kan få för bilen. Bara att pröjsa. ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Igår var grannen här med traktorn och skottade.

Nu är det
Min granne skottar vägen, i några år har han använt fyrhjuling med plog, vilket resulterar i att han trycker in snö på min infart, men någon gång per vinter måste vi ta hit en traktor och bredda vägen ändå, så i år köpte han traktor.

Han skottar ändå med fyrhjulingen till 95% eftersom han tycker traktorn är stor och besvärlig, men igår när jag äntligen hade skottat fram bilen tittade jag ut, och minsann var han inte ute med traktorn, det var så dags då....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Igår var grannen här med traktorn och skottade.
Min granne skottar vägen, i några år har han använt fyrhjuling med plog, vilket resulterar i att han trycker in snö på min infart, men någon gång per vinter måste vi ta hit en traktor och bredda vägen ändå, så i år köpte han traktor.

Han skottar ändå med fyrhjulingen till 95% eftersom han tycker traktorn är stor och besvärlig, men igår när jag äntligen hade skottat fram bilen tittade jag ut, och minsann var han inte ute med traktorn, det var så dags då....

:rofl Det där inlägget från mig råkade bli postat innan det var klart så det såg lite konstigt ut i ditt citat.
Jag är jäkligt glad att grannen kommer med traktor så jag slipper äga någon snöslunga, fyrhjuling eller liknande som sen kommer vara trasig och behöva repareras.

Men det suger när det kommer en dryg dm dygnet efter man skottat.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år