22 Dec 2021: Beställde ny kyl från netonnet med leveranstillvalen "inbärning av ny vitvara till anvisad plats" och "bortforsling/återvinning av gamla vitvaran". Anledningen till att vi beställde från just netonnet var specifikt eftersom de erbjöd dessa leveranstillval, men budjäntan som kom hit med nya kylen menade dock att något sånt hade hon inte informerats om och hur gärna hon än ville hjälpa oss så kunde hon inte bära varken den nya eller den gamla kylen själv. Vi kunde antingen acceptera "leverans till tomtgränsen", eller så kunde hon åka tillbaka med kylen och så fick vi reklamera hela alltet istället. Accepterar vi leveransen så får vi garanterat ingen hjälp med vare sig inbärning eller bortforsling, så det var ju bara att skicka iväg henne och försöka få tag i kundtjänsten istället. Kundtjänsten är tydligen såpass överbelastad att de inte kan ta emot samtal över huvud taget, och det enda alternativet man hänvisas till är att ställa sig i kö till en chatt. Köplats 103... En halvtimme senare har jag avancerat 20 platser, kommer inte hinna fram förrän efter stängning. Man blir fan lite trött...
Edit: Kom fram hos chattsupporten med en halvtimme till godo innan stängning efter över två timmars kötid, då svarar inte den förbannade handläggaren på mina chattmeddelanden
Uppdatering, 20 Jan 2022:
Försökte komma fram på kundtjänsttelefonen flera gånger under dagarna framöver men det gick helt enkelt inte, växeln var såpass överbelastad att man inte ens hamnade i kö utan helt enkelt fick felmeddelandet att "just nu är det för många som ringer och vi har ingen möjlighet att ta emot ditt samtal, vänligen försök senare"
Fick till sist maila kundtjänsten och klaga och fick till svar att "Ni ville ha den inburen en våning upp, det ingår inte i vår leverans". Jag skrev tillbaka något i stil med att "Tillvalstjänsten vi betalat extra för säger 'inbärning till anvisad plats', inga förbehåll om bottenplan eller dylikt. Säljer ni inte till folk som bor en trappa upp eller hur menar du? Vill ni inte leverera och bära in kylen i vårt hem, vilket vi betalat extra för, så vill vi häva köpet, ni har redan fått kylen tillbaka då den gick i retur direkt med er egen budfirma så vänligen se till att vi får våra pengar tillbaka". Det var snart en månad sen, och vi har fortfarande inte fått några pengar. Många sköna tusenlappar att ligga ute med över jul och nyår, i en tid med skyhöga elpriser dessutom...
Köp för helvete inga vitvaror ifrån netonnet