Idag är jag förbannad därför att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Skulle laga mat i varmluftugnen för en stund sedan. In med maten och igång med ugnen, la la la laaa? skreeaa skrik vrååål gnissel? WTF?

Ett jävelusiskt gnissel o skrän från ugnen som en bilpress typ, helvete ugnen e jhu för fasen nästan ny (21år) jävla skräp dom tillverkar nu mera ?

Ur med maten ur med i byggnads ugnen rev isär denna o konstaterade att brons lagren var mer än lovligt glappa så motorn vobelerade i lagren.

Fuuuck. ????? Hade jag inte lite lager brons? nå 2 nya lager svarvade o pressades in i lagerhusen.

Ihop med skrotet o i med kabeln en svag susning från fläkten, e jhu skälva faen att allt tillverkas med begränsad livslängd.

Den fläkten kan omöjligt ha gått mer än typ 10,000 timmar vad är det för skit dom gjorde för 20+år sedan?

Nå nu snurrar den väll någon dag innan elementet ger upp?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Skulle laga mat i varmluftugnen för en stund sedan. In med maten och igång med ugnen, la la la laaa? skreeaa skrik vrååål gnissel? WTF?

Ett jävelusiskt gnissel o skrän från ugnen som en bilpress typ, helvete ugnen e jhu för fasen nästan ny (21år) jävla skräp dom tillverkar nu mera ?

Ur med maten ur med i byggnads ugnen rev isär denna o konstaterade att brons lagren var mer än lovligt glappa så motorn vobelerade i lagren.

Fuuuck. ????? Hade jag inte lite lager brons? nå 2 nya lager svarvade o pressades in i lagerhusen.

Ihop med skrotet o i med kabeln en svag susning från fläkten, e jhu skälva faen att allt tillverkas med begränsad livslängd.

Den fläkten kan omöjligt ha gått mer än typ 10,000 timmar vad är det för skit dom gjorde för 20+år sedan?

Nå nu snurrar den väll någon dag innan elementet ger upp?
Du låter inte alls förbannad. Du låter äckligt nöjd över din insats. Det borde du vara.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nu måste jag få ny bakruta på bilen också. Det slutar tamigfan inte. Inom sex veckor har mer försäkringsrelaterat inträffat än på 27 år som bilägare.

Vågar inte åka till garaget för att se till hojen. Den lär ha blivit stulen om man ska fortsätta på inslagen väg när det kommer till mina fordon...

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Jävla däckonline punkt se… satt och beställde fyra nya sommardäck till bilen häromkvällen och tänkte ta med ett Mitas e-07 bakdäck till hojen också då den sjunger på mellanversen. 990 spänn låter ok med frakt och allt inräknat, men medan man sitter och knåpar med adress och betalningsuppgifter töms plötsligt varukorgen… jag får göra om beställningen och lägga i bildäck o hojdäck på nytt, men vafaan, nu kostar samma Mitasdäck plötsligt 300 spänn mer… Får de göra såhär mitt i pågående beställning? Nu blev det ingen beställning alls, de kan dra åt h…

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jävla däckonline punkt se… satt och beställde fyra nya sommardäck till bilen häromkvällen och tänkte ta med ett Mitas e-07 bakdäck till hojen också då den sjunger på mellanversen. 990 spänn låter ok med frakt och allt inräknat, men medan man sitter och knåpar med adress och betalningsuppgifter töms plötsligt varukorgen… jag får göra om beställningen och lägga i bildäck o hojdäck på nytt, men vafaan, nu kostar samma Mitasdäck plötsligt 300 spänn mer… Får de göra såhär mitt i pågående beställning? Nu blev det ingen beställning alls, de kan dra åt h…
Prova att rensa cache och kakor i webläsaren och testa att beställa igen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var väl någon rese-site som satte priset efter vilken enhet man använde på sidan.
Hade man en ny Macbook-pro betalade man mer än om man hade en 486 med W95 på...

Däckfirman kanske upptäckte att du hade en modern dator :hihi

(med den logiken borde jag få grejor gratis när jag näthandlar)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mådde dåligt efter lunch, fick ont i halsen ända ner i strupen ner till magen och kände plötsligt att jag behövde spy. Rött, väldigt mycket rött... :skrämd Ambulans, akuten, inlagd, gastroskopi... Fyyyy faaaan säger jag bara... :gråta :zpy Akut blödande magsår konstaterat. Starkaste möjliga medicinering i droppform, kommer få spendera en eller flera nätter här innan detta är klart och sen piller i en månad. Efter det väntar efterkontroll med ännu en gastroskopi... :zpy :4skrika Kul, verkligen. Precis vad jag behöver mitt i allt annat elände...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mådde dåligt efter lunch, fick ont i halsen ända ner i strupen ner till magen och kände plötsligt att jag behövde spy. Rött, väldigt mycket rött... :skrämd Ambulans, akuten, inlagd, gastroskopi... Fyyyy faaaan säger jag bara... :gråta :zpy Akut blödande magsår konstaterat. Starkaste möjliga medicinering i droppform, kommer få spendera en eller flera nätter här innan detta är klart och sen piller i en månad. Efter det väntar efterkontroll med ännu en gastroskopi... :zpy :4skrika Kul, verkligen. Precis vad jag behöver mitt i allt annat elände...
Fiffan! Stackars dig! :(
Krya på dig.

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989

Kämpa på!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hang in there!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tack allihop, ska göra mitt bästa. Blödningen verkar ha avtagit för stunden iallafall, blodvärdena ser bra ut. Dock ingen underliggande orsak konstaterad ännu. Hoppas bara att såren läker på den månaden av medicinering för annars kan det vara något riktigt dåligt som ligger bakom... Tiden får utvisa. Just nu bävar jag bara inför uppföljande gastroskopi om en månad... :gråta

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tack allihop, ska göra mitt bästa. Blödningen verkar ha avtagit för stunden iallafall, blodvärdena ser bra ut. Dock ingen underliggande orsak konstaterad ännu. Hoppas bara att såren läker på den månaden av medicinering för annars kan det vara något riktigt dåligt som ligger bakom... Tiden får utvisa. Just nu bävar jag bara inför uppföljande gastroskopi om en månad... :gråta
Är du i Karlshamn eller Karlskrona?

Remiss till Lund är min absoluta rekommendation. Himmelsvid skillnad. (De kommer att konstra i ble.)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Är du i Karlshamn eller Karlskrona?

Remiss till Lund är min absoluta rekommendation. Himmelsvid skillnad. (De kommer att konstra i ble.)
Karlskrona. Än så länge har det mesta funkat bra här, och jag ska ju förhoppningsvis inte vara här så länge. Hoppas på att bli hemsläppt imorgon. Ska ha ditt tips i åtanke vid behov, tack :tummenupp

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Har haft magsår mer än en gång.
Hoppas du slipper refluxer. Dvs saltsyra kommer upp i halsen å sabbar halsen. Kändes som getingstick när saltsyran kom upp
Det är väl stress å oro som drabbar dom som inte röker mm. Alla doktorer var förvånade att jag hade det. Det var 15 år sen minst. Krya på dig?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jävla skit. 2 års hemarbete, synnerligen begränsade sociala kontakter, 3 vaccinationer - och nu detta.

View attachment 469176

Va inte ledsen för det du, vi kommer nog alla få den till slut och du har sannolikt lyckats hålla dig undan så att du sluppit de svårare mutationerna och fått omikron. Mission accomplished.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jävla skit. 2 års hemarbete, synnerligen begränsade sociala kontakter, 3 vaccinationer - och nu detta.

View attachment 469176
O jag e ovaxad o osmittat och har varit på jobbet med en massa folk helatiden.

Bara jag o e till på jobbet samt sambon som e ovaxade o ingen av oss har fått covid? dessutom e ni buggade av mikrosoft, s billgate o får chanser av 5G pga vaxinet?

Krya på dej?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
O jag e ovaxad o osmittat och har varit på jobbet med en massa folk helatiden.

Bara jag o e till på jobbet samt sambon som e ovaxade o ingen av oss har fått covid? dessutom e ni buggade av mikrosoft, s billgate o får chanser av 5G pga vaxinet?

Krya på dej?
Tack. Misstänker dottern som börjat ny skola nyligen. Även hon testade positivt i dag, dock utan symptom i övrigt.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Har haft magsår mer än en gång.
Hoppas du slipper refluxer. Dvs saltsyra kommer upp i halsen å sabbar halsen. Kändes som getingstick när saltsyran kom upp
Det är väl stress å oro som drabbar dom som inte röker mm. Alla doktorer var förvånade att jag hade det. Det var 15 år sen minst. Krya på dig?
Lugn och ro sju dagar i veckan är bästa medicinen för magen.
Kroppen varnar alltid på något sätt innan den slår till nödstoppen.
Medel mot halsbränna ska man inte ta, då skjuter man bara problemet framför sig.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år