Vet hur det är, i år är första året på många år jag inte fått restskatt. Varit 20-30000 i många år nu. Hoppas du löser det någorlunda smärtfritt.Har både kontrollräknat och kontaktat restskattevärket, siffrorna stämmer.
30 papp svider.
Vet hur det är, i år är första året på många år jag inte fått restskatt. Varit 20-30000 i många år nu. Hoppas du löser det någorlunda smärtfritt.Har både kontrollräknat och kontaktat restskattevärket, siffrorna stämmer.
30 papp svider.
Jag försöker se skatten som positivt vilket inte alltid är så lätt.
Visst är det surt som fan när man ser mina/era pengar gå till bidragsbrott, politikerfiffel, urbota korkade offentliga upphandlingar och konst för maskar
Min restskatt står inte i proportion till min inkomst...och vice versa. Jag är dock beredd, varje år.Har både kontrollräknat och kontaktat restskattevärket, siffrorna stämmer.
30 papp svider.
Ja, är man inte alls beredd på det så är det inte kul.Har både kontrollräknat och kontaktat restskattevärket, siffrorna stämmer.
30 papp svider.
Det är ju väldigt märkligt. Har din arbetsgivare rapporterat in fel?Enligt mitt skatteutskick stämmer inte summan, de har tycker jag tjänat mer pengar än jag faktiskt har.
Har inga barn. Har en väldigt enkel ekonomi med inkomst från tjänst och inget annat.Det är ju väldigt märkligt. Har din arbetsgivare rapporterat in fel?
Tänk på att VAB och föräldrapenning ingår.
Enligt uppgift från Skatteverket var det utskick som dök upp i Kivra torsdagen den 24 februari som var felaktiga men inte före eller efter det datumet.Tvivlar på att min arbetsgivare rapporterar en siffra till mig och en annan till Skatteverket.
Jag vet mer än jag vill om Skatteverkets IT. Och jag är inte hemskt förvånad att det här kunnat hända.Enligt uppgift från Skatteverket var det utskick som dök upp i Kivra torsdagen den 24 februari som var felaktiga men inte före eller efter det datumet.
Citat 1: "Alla som har fått en felaktig skatteuträkning kommer att få en ny deklaration inom kort, säger Alem Resulovic."
Citat 2: "Myndigheten uppger också att felet ska vara åtgärdat när deklarationen öppnar den 15 mars."
Jag gissar på att den nyanställda praktiken som goofade till det är satt att slicka frimärken för brevutskick till dödsbon och beskickningar.
Då får vi hoppas att skv goofat. Annars kan du ju ta kontrolluppgifterna från din arbetsgivare och ändra i deklarationen.Har inga barn. Har en väldigt enkel ekonomi med inkomst från tjänst och inget annat.
Tvivlar på att min arbetsgivare rapporterar en siffra till mig och en annan till Skatteverket.
Det skiljer bara 2000 kronor, så det gör inte någon direkt skillnad för min del, men de brukar ju vara lite anala på det där stället.Då får vi hoppas att skv goofat. Annars kan du ju ta kontrolluppgifterna från din arbetsgivare och ändra i deklarationen.
Har du varit sjuk under året? Om man ansöker om karensavdraget hos FK så beskattas det också som inkomst.Det skiljer bara 2000 kronor, så det gör inte någon direkt skillnad för min del, men de brukar ju vara lite anala på det där stället.
Har inte ansökt om något karensavdrag. ?Har du varit sjuk under året? Om man ansöker om karensavdraget hos FK så beskattas det också som inkomst.
Nä, jag fick först ett utskick på 30000 restskatt, sen ett där summan sänkts till några tusen.Har för mig att beräkningarna är rätt men att de på vissa har förväxlat ”få tillbaka” och ”att betala”.
enkelt att kontrollräkna själv.
Häftigt är rätt ord, i dess ursprungliga bemärkelse.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|