Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Strömavbrott igen, jag var sugen som fan på kaffe, men hade annat att göra först så jag gjorde det, precis när jag var klar och skulle göra kaffe så *poff*
Jaja tänkte jag, det brukar ju gå att fjärråterställa, och mycket riktigt efter ett par minuter blinkade det till i lampan men slocknade igen.

Jag härdade ut i en timme, men sedan tankade jag upp spritköket och skulle koka kaffe, då kom strömmen tillbaka...

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Strömavbrott igen, jag var sugen som fan på kaffe, men hade annat att göra först så jag gjorde det, precis när jag var klar och skulle göra kaffe så *poff*
Jaja tänkte jag, det brukar ju gå att fjärråterställa, och mycket riktigt efter ett par minuter blinkade det till i lampan men slocknade igen.

Jag härdade ut i en timme, men sedan tankade jag upp spritköket och skulle koka kaffe, då kom strömmen tillbaka...

Jaså, jag klarade mig härute vid havet, hörde polaren i Stöcksjö förlorade strömmen tvärt med

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, det var samma som förra gången, först slocknar ett större område, sedan försöker dom omstarta varje delområde, och till sist är det bara lilla fliken jag bor i som är utan (400 abb eller något) eftersom det är här felet ligger.

Jag får nog sätta sekvensstart på hembrännaren.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bensin 24kr/L, diesel 26kr/L, elen har varit uppe i över 8kr/kwh, regeringen säger fortsatt nej till NATO medlemskap trots pågående ryssinvation av Ukraina, och mitt i alltihop så ÖKAR förtroendet för Magdalena Andersson...

S-röstare borde omyndigförklaras, ni har visat gång efter annan att ni inte förtjänar att ha inflytande över svensk politik. Ni borde skickas först in i striden när ryssen kommer, det är ni som aktivt tackat nej till utomstående hjälp. Och ni kan gott ta och swisha mig en slant för el- och soppanotan ni tillfogat mig. Att vara värdelös är tydligen inte tillräckligt för vissa, en del envisas med att ha negativ inverkan på saker och ting...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bensin 24kr/L, diesel 26kr/L, elen har varit uppe i över 8kr/kwh, regeringen säger fortsatt nej till NATO medlemskap trots pågående ryssinvation av Ukraina, och mitt i alltihop så ÖKAR förtroendet för Magdalena Andersson...

S-röstare borde omyndigförklaras, ni har visat gång efter annan att ni inte förtjänar att ha inflytande över svensk politik. Ni borde skickas först in i striden när ryssen kommer, det är ni som aktivt tackat nej till utomstående hjälp.
Det måste vara gårdagens bränslepriser

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men visst, ge mig någon annans plånbok som aldrig tar slut så skulle jag också köpa konstig skit, tills någon tog av mig pengarna och sa att jag inte var lämplig att handha plånboken.
Skillnaden är att du skulle bli fråntagen plånkan typ ögonabums, medan vissa andra inte bara tillåts regera vidare utan till och med ökar i opinionen trots sitt fullkomliga svek mot all anständighet...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

S-röstare borde omyndigförklaras, ni har visat gång efter annan att ni inte förtjänar att ha inflytande över svensk politik. Ni borde skickas först in i striden när ryssen kommer, det är ni som aktivt tackat nej till utomstående hjälp. Och ni kan gott ta och swisha mig en slant för el- och soppanotan ni tillfogat mig. Att vara värdelös är tydligen inte tillräckligt för vissa, en del envisas med att ha negativ inverkan på saker och ting...

Och naturligtvis har sossarna uppfunnit ordet Putinpris för att förklara de höga bränslepriserna. Det borde väl snarare heta Bylundpris.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Och naturligtvis har sossarna uppfunnit ordet Putinpris för att förklara de höga bränslepriserna. Det borde väl snarare heta Bylundpris.
Förneka, förvanska och förfalska, det enda sossar är bra på. Man undrar ju lite vad som pågår i deras huvuden... "Det var inte vi! Om det inte mot förmodan var något bra som hände förstås, då var det självklart vår förtjänst och vi var först med idén. Ty iiiiinternationaaaaalen...":dummer

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förneka, förvanska och förfalska, det enda sossar är bra på. Man undrar ju lite vad som pågår i deras huvuden... "Det var inte vi! Om det inte mot förmodan var något bra som hände förstås, då var det självklart vår förtjänst och vi var först med idén. Ty iiiiinternationaaaaalen...":dummer

Ja, dom kommer snart och pomperipossaförklarar att det är moderaternas fel.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja, dom kommer snart och pomperipossaförklarar att det är moderaternas fel.
Egentligen är det inte Ryssland som invaderat Ukraina, det är SD. Och det är moderaternas extremhögerkonvertering som gör att detta påverkar oss #sosselogik

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Inte jag som var förbannad.

Gick i dag o visslade ryska national sången bara så där helt omedvetet o fram kom några rent jävulskt ilska polacker ?? helvitt vad korva prochny vitto o några perkele o en hel hög ord som jag ej kan texta ännu mindre stava?

Förstog dock varför dom var övergävligt förbannade så jag bjöd dom på en vetekrans då töade humöret en del på dom polska gossarna, allt går att köpa med vetebröd för 30 spänn?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du verkar må bättre, (hoppas jag).
Det krävs mer än ett magsår för att dämpa mitt sosseförakt :hihi Men jotack, mår hyfsat. Får lite känningar ibland beroende på om jag äter något som inte leker tillräckligt snällt med magen, men i övrigt är jag inte särskilt allmänpåverkad :)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Pratat i telefon i en och en halv timme med en halvpackad polare om vilken hoj han ska köpa.
Det svängde mellan sport, motard, offroad, HD och allsköns utsvävningar om försäkringsklasser, skinnställ, hjälmtyp och så vidare.

Vi kom inte fram till nånting :rolleyes:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Pratat i telefon i en och en halv timme med en halvpackad polare om vilken hoj han ska köpa.
Det svängde mellan sport, motard, offroad, HD och allsköns utsvävningar om försäkringsklasser, skinnställ, hjälmtyp och så vidare.

Vi kom inte fram till nånting :rolleyes:
För att göra en kort historia lång, lät det som att man kan sammanfatta samtalet som. ?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka