Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, precis. Kan jag också tycka. Ringde polisen för att anmäla bedrägeri, men de trodde inte det skulle leda någonvart och troligen läggs förundersökningen ner då man inte kan bevisa ont uppsåt... "De kan ju ha lagt ut fel annons" tyckte polisen... :huvet Nåja, de föreslog att jag istället skulle anmäla till konsumentverket då det rör sig om en säljfirma och inte en privatperson så det har jag gjort.

Idag är jag förbannad på hockeysupportrar som tror att de äger vägarna runt arenorna där de går på matcher. Hamnade i kö på vägen utanför arenan i ängelholm och höll på att få en av idioterna i sidan när jag kom körande, och komiskt nog tyckte idioten uppenbarligen att det var jag som gjort fel då han ilsket gestikulerade "blixtlås" frenetiskt vevande med armarna i luften. Att han kört ut och trängt sig in i en icke existerande lucka mellan två bilar ifrån en utfart med tydligt skyltad väjningsplikt störde honom tydligen inte. I dessa situationer önskar jag att jag inte brydde mig fullt så mycket om min egen bil som jag gör. Isåfall skulle jag klippa aset i sidan och sen stå och skratta medan han försöker förklara varför han inte skulle vara vållande till olyckan. "Jamen vi har ju varit på matchen allihop, alla vill ju hem, klart det ska vara blixtlås" Nej ditt jävla miffo!! NI har varit på matchen, JAG sitter i kö på grund av er! Ni borde fan be mig om ursäkt för kaoset ni skapat, jag har fan ingen skyldighet att skita i rådande trafikregler för er skull. Sitt på parkeringen och vänta på er tur att komma ut om det nu är så jävla kul att gå på match, eller också ge fan i det helt och hållet! Pucko!! :mad:
Det känns som att du antingen har oturen att hamna i ovanligt många provocerande situationer, eller att det inte behövs så mycket för att göra dig arg. Hur mår du egentligen?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det känns som att du antingen har oturen att hamna i ovanligt många provocerande situationer, eller att det inte behövs så mycket för att göra dig arg. Hur mår du egentligen?
En kombination av båda skulle jag tro, det ena leder väl till det andra. Ju fler irritationsmoment och annat jävelskap man råkar ut för, desto kortare blir stubinen. Om folk bara skötte sig skulle jag inte behöva irritera mig på dem :)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En kombination av båda skulle jag tro, det ena leder väl till det andra. Ju fler irritationsmoment och annat jävelskap man råkar ut för, desto kortare blir stubinen. Om folk bara skötte sig skulle jag inte behöva irritera mig på dem :)
Så är det såklart. Men det är ju skillnad på att irritera sig och att bli förbannad.
Jag undrar nästan dagligen hur vissa människor tänker och i vissa fall är det väldigt irriterande om man tvingas ha en relation med dem, t.ex. av yrkesmässiga skäl, men det är sällan det går så långt str jag faktiskt blir förbannad.

Nåja, jag hopppas att allt reder sig för dig och att livet blir enklare framöver. Sköt om dig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I dag ska jag vara så där riktigt Gubb-sur.

Soppåsar, hur jävla svårt ska det vara?
Tidigare köpte man sin mat på affären, köpte en påse att bära hem maten i och när man kom hem stoppade man den påsen i sopkorgen som soppåse.
Det gick dock åt färre soppåsar än man köpte matpåsar, så att alla hade den där lådan/skåpet med plastpåsar i.
När den lådan var full så började jag återanvända ica-kassarna att handla i.

Nu är man ju nazist-fascist och klubbar sälungar om man inte har tygpåse eller egen korg när man handlar, jag har använt upp alla gamla påsar i skåpet och behöver således något att kasta skräp i.

Jag köpte en rulle med soppåsar, kostade ungefär som två-tre påsar i kassan, great value.

Icket, soppåsarna på rulle är gjord av någom flimsig jävla majsplast eller något annat värdelöst oljesubstitut.
Tidigare (trots att jag använde ica kassarna flera gånger till handling innan dom blev soppåse) så gick en av 10 påsar sönder lite, dom dedikerade skräppåsarna går sönder 10 av 10 gånger.
Dom går inte heller sönder lite, utan ett litet hål så rämnar dom som den där gubben i MontePyton som åt en liten liten mintkaka.

Lösningen är inte som man tror att ta dubbla, eller ens trippla skräppåsar, dom går ändå sönder av en vass kant på något man har kastat, och då går alla tre lager sönder.

Kan inte någon jävel tillverka soppåsar av byggplast, så att dom håller ihop tills man har fått dom i tunnan?
Visst, det är lite olja i den plasten, men vet ni vad, den oljan blir fjärrvärme när dom eldar upp mina soppåsar, och vi eldar betydligt värre saker i våra fjärrvärmeverk.

Kunde man tillverka hållbara soppåsar av utrotningshotade orkideer eller skinn från små söta kaninungar så skulle jag glatt köpa dom och skita i vad dom är gjorda av.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
I dag ska jag vara så där riktigt Gubb-sur.

Soppåsar, hur jävla svårt ska det vara?
Tidigare köpte man sin mat på affären, köpte en påse att bära hem maten i och när man kom hem stoppade man den påsen i sopkorgen som soppåse.
Det gick dock åt färre soppåsar än man köpte matpåsar, så att alla hade den där lådan/skåpet med plastpåsar i.
När den lådan var full så började jag återanvända ica-kassarna att handla i.

Nu är man ju nazist-fascist och klubbar sälungar om man inte har tygpåse eller egen korg när man handlar, jag har använt upp alla gamla påsar i skåpet och behöver således något att kasta skräp i.

Jag köpte en rulle med soppåsar, kostade ungefär som två-tre påsar i kassan, great value.

Icket, soppåsarna på rulle är gjord av någom flimsig jävla majsplast eller något annat värdelöst oljesubstitut.
Tidigare (trots att jag använde ica kassarna flera gånger till handling innan dom blev soppåse) så gick en av 10 påsar sönder lite, dom dedikerade skräppåsarna går sönder 10 av 10 gånger.
Dom går inte heller sönder lite, utan ett litet hål så rämnar dom som den där gubben i MontePyton som åt en liten liten mintkaka.

Lösningen är inte som man tror att ta dubbla, eller ens trippla skräppåsar, dom går ändå sönder av en vass kant på något man har kastat, och då går alla tre lager sönder.

Kan inte någon jävel tillverka soppåsar av byggplast, så att dom håller ihop tills man har fått dom i tunnan?
Visst, det är lite olja i den plasten, men vet ni vad, den oljan blir fjärrvärme när dom eldar upp mina soppåsar, och vi eldar betydligt värre saker i våra fjärrvärmeverk.

Kunde man tillverka hållbara soppåsar av utrotningshotade orkideer eller skinn från små söta kaninungar så skulle jag glatt köpa dom och skita i vad dom är gjorda av.
Samma erfarenhet här. Köper nu nåt som heter avfallspåsar. De är lite bättre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kommer hädanefter att plastkompensera med att hälla en deciliter spillolja i varje soppåse som går sönder, fixar dom soppåsarna så dom slutar gå sönder slutar jag att hälla spillolja i påsarna.

Ja, jag är sur...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så är det såklart. Men det är ju skillnad på att irritera sig och att bli förbannad.
Jag undrar nästan dagligen hur vissa människor tänker och i vissa fall är det väldigt irriterande om man tvingas ha en relation med dem, t.ex. av yrkesmässiga skäl, men det är sällan det går så långt str jag faktiskt blir förbannad.

Nåja, jag hopppas att allt reder sig för dig och att livet blir enklare framöver. Sköt om dig.
Ibland kanske jag delar med mig av saker som är mer av irritationsmoment än som faktiskt gör mig heligt förbannad, mest för att det inte finns en "idag är jag irriterad på"-tråd. Får nog ändå säga att situationen igår gjorde mig ganska förbannad, jag uppskattar inte att människor chansar och tar sig friheter som försätter mig och mina ägodelar i risk. En bil som plötsligt och oväntat dyker in framför nosen på min egen, trots att föraren har väjningsplikt gentemot mig, det ger ju lite puls om man säger så. Har man då dessutom inte vett att åtminstone bete sig ursäktande och ödmjukt utan tvärtom blir sur för att man av någon outgrundlig anledning anser att man inte gjort något fel trots att man just brutit mot trafikreglerna och riskerat att orsaka en olycka, då får jag god lust att lära människan en läxa eller rentav tillse att fanstyget aldrig kan upprepa sitt illdåd. Jag har förståelse för att man kan råka göra fel, men då ska man be om ursäkt. Den som gör fel och sedan skyller ifrån sig eller blir sur på motparten som gjort rätt kan gott ta och lämna detta jordeliv, dra käpprätt åt helvete och lämna planeten en trevligare plats åt oss andra.

Tack! :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag tror att man lever längre och mår bättre av att acceptera att det finns idioter precis överallt. Det är inget man kan göra något åt och därför behöver man inte stressa upp sig på det.

Ungefär som när man är ute och kör hoj, det är INGEN som ser dig och ALLA är ute efter att döda dig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fortsatte att vara gubbsur.

Jag känner att jag måste expandera min ilska till allt som är "miljövänligt"

Om man har en produkt, men inser att den inte är 100% miljövänlig och ska ersätta den med en miljövänligare variant, då verkar alla krav man har haft på produkten tidigare nollställas.

Diskmedel, en droppe gammal hederlig Yes löser upp fett i en hel diskbalja.
Ett modernt miljövänligt diskmedel får du ta en deciliter av, och dessutom tillsätta mer mitt i disken.

Gammal hederlig Kallavfettning (dom som vet, dom vet)
Moderna avfettningmedel som inte löser upp margarin ens, lämnar fläckar i lacken om man tvättar i solsken och är allmänt värdelöst på alla sätt.

Diskborste i plast Ikea 4:- (valfri glad färg) håller en evighet.
Diskborste i "biokomposit" 49:- färg brungrå, håller två diskar tappar sedan 70% av sina strån och mjuknar i skaftet, biokomposkit!

Ogräsmedel Roundup, en droppe dödar hela växten inklusive rotsystem, kommer inte igen, luktfritt.
Ogräsättika, dödar en del ogräs (genom dränkning?), kommer igen på en vecka, hela gården stinker satan.

Listan går att göra hur lång som helst.

Varför ställer man inte MINST lika höga krav som på det man ersätter, tanken är ju att utvecklingen ska gå FRAMÅT, inte hoppa tillbaka till stenåldern.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Två jefla hobbypiloter har bestämt att de ska öva flygakrobatik i luftrummet ovanför mig. DRAAAA!!!111
Man blir förbannad.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag tror att man lever längre och mår bättre av att acceptera att det finns idioter precis överallt. Det är inget man kan göra något åt och därför behöver man inte stressa upp sig på det.

Ungefär som när man är ute och kör hoj, det är INGEN som ser dig och ALLA är ute efter att döda dig.
Så är det säkert, och jag har inga problem med att inse att det förhåller sig på detta sätt. Att förstå och att acceptera är dock inte lika enkelt, att acceptera att "det bara är så och det är så det får vara" tycker jag är svårare... Jag tycker helt enkelt inte om när människor beter sig illa utan anledning, gör fel utan att be om ursäkt och utan att stå för sitt misstag eller på annat sätt har negativ inverkan på mitt liv utan att det stör dem. "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" tycker jag är en bra devis.

Jag förutsätter alltid att majoriteten av de människor jag möter är egoistiska korkade rövhål. I bästa fall blir man positivt överraskad, förhoppningsvis blir man inte alltför ofta besviken, men tyvärr slutar det allt som oftast med att man trots allt blir förvånad över hur lågt människor kan sjunka trots att ens förväntningar var lågt satta redan från början...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Så är det säkert, och jag har inga problem med att inse att det förhåller sig på detta sätt. Att förstå och att acceptera är dock inte lika enkelt, att acceptera att "det bara är så och det är så det får vara" tycker jag är svårare... Jag tycker helt enkelt inte om när människor beter sig illa utan anledning, gör fel utan att be om ursäkt och utan att stå för sitt misstag eller på annat sätt har negativ inverkan på mitt liv utan att det stör dem. "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" tycker jag är en bra devis.

Jag förutsätter alltid att majoriteten av de människor jag möter är egoistiska korkade rövhål. I bästa fall blir man positivt överraskad, förhoppningsvis blir man inte alltför ofta besviken, men tyvärr slutar det allt som oftast med att man trots allt blir förvånad över hur lågt människor kan sjunka trots att ens förväntningar var lågt satta redan från början...
Tittar man på IQ-snittet på människor så begriper man att det inte finns intelligent liv i universum. :fakta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag fortsatte att vara gubbsur.

Jag känner att jag måste expandera min ilska till allt som är "miljövänligt"

Om man har en produkt, men inser att den inte är 100% miljövänlig och ska ersätta den med en miljövänligare variant, då verkar alla krav man har haft på produkten tidigare nollställas.

Diskmedel, en droppe gammal hederlig Yes löser upp fett i en hel diskbalja.
Ett modernt miljövänligt diskmedel får du ta en deciliter av, och dessutom tillsätta mer mitt i disken.

Gammal hederlig Kallavfettning (dom som vet, dom vet)
Moderna avfettningmedel som inte löser upp margarin ens, lämnar fläckar i lacken om man tvättar i solsken och är allmänt värdelöst på alla sätt.

Diskborste i plast Ikea 4:- (valfri glad färg) håller en evighet.
Diskborste i "biokomposit" 49:- färg brungrå, håller två diskar tappar sedan 70% av sina strån och mjuknar i skaftet, biokomposkit!

Ogräsmedel Roundup, en droppe dödar hela växten inklusive rotsystem, kommer inte igen, luktfritt.
Ogräsättika, dödar en del ogräs (genom dränkning?), kommer igen på en vecka, hela gården stinker satan.

Listan går att göra hur lång som helst.

Varför ställer man inte MINST lika höga krav som på det man ersätter, tanken är ju att utvecklingen ska gå FRAMÅT, inte hoppa tillbaka till stenåldern.
Grejen är ju den att en produkt som inte fungerar är fullkomligt klimatvidrig.
Det har ingen betydelse att den produkten tar en relativt liten del energi och koldioxid i anspråk att tillverka, för om den inte går att använda till det den producerats för så är 100% av den klimatpåverkan helt onödig. Effektivitet noll.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Grejen är ju den att en produkt som inte fungerar är fullkomligt klimatvidrig.
Det har ingen betydelse att den produkten tar en relativt liten del energi och koldioxid i anspråk att tillverka, för om den inte går att använda till det den producerats för så är 100% av den klimatpåverkan helt onödig. Effektivitet noll.
Ja, ta diskmedlet, om det är 50% bättre för klimatet och man använder 4 gånger så mycket, hur klimatsmart är det?

4 gånger så många plastflaskor
4 gånger så mycket transporter
2 gånger så mycket utsläpp

Ta diskborsten.
Visst skaftet är i biokomposkit, men borsten som trillar av och åker ner i avloppet är nylon.

Jag är så jävla less på meningslösa symbolåtgärder i miljöns namn.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad" tycker jag är en bra devis.
När man inser att arslen inte kan påverkas nämvärt är det ingen mening att försöka läsa lusen av dem eller ens försöka övertyga någon om något uppenbart. Lägg energin på annat, något roligare. Jag har en egen liten "svart lista" över personer jag inte interagerar med i verkliga livet. Här på SH är det rackarns enkelt att ignorera dyngspridare.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
När man inser att arslen inte kan påverkas nämvärt är det ingen mening att försöka läsa lusen av dem eller ens försöka övertyga någon om något uppenbart. Lägg energin på annat, något roligare. Jag har en egen liten "svart lista" över personer jag inte interagerar med i verkliga livet. Här på SH är det rackarns enkelt att ignorera dyngspridare.
Tja, ord kanske inte kan påverka nämnvärt men å andra sidan är det ju svårare att bete sig som ett rövhål ifall man är fysiskt inkapabel... Men tyvärr spelar det ju ingen roll hur illa folk beter sig, man får inte invalidisera folk hur mycket man än vill och hur mycket man än tycker att deras behandling av dig motiverar det...

Jag har en också en sådan lista. Den är lång och inkluderar nära släktingar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag är så jävla less på meningslösa symbolåtgärder i miljöns namn.
:fakta

Sveriges Utsläpp av CO2 per år och person: 4,45 ton.
Motsvarande siffra för Kina: 8,12 ton.

Befolkningsmängd Sverige: 10miljoner.
Kina: 1,4 miljarder.

Bränslepris Sverige: Idioti.
Kina: ca 10kr/L.

Men det är klart det gör skillnad för miljön att miljöbeskatta svensken till helvetet och tillbaka! :banana Framförallt om man ser till det faktum att Kina just nu växer befolkningsmässigt med ett Sverige om året. Om vi så dog allihop så skulle det vara klimatkompenserat för och mer därtill på ett år, enbart tack vare Kina. :dummer :huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år