Men det är väl som vanligt med Svensk statistik när det gäller utsläpp:
Exklusive utsläppen i andra länder orsakade av svenskarnas konsumtion.
Citat:
"Diagrammet nedan visar att våra konsumtionsutsläpp totalt är 8 ton CO2 per capita. "
www.folkbildningklimat.nu
Citat: "De konsumtionsrelaterade utsläppen är nästan dubbelt så stora som de produktionsrelaterade utsläppen. De svenska miljömålen gäller de produktionsrelaterade utsläppen. "
De konsumtionsrelaterade utsläppen är nästan dubbelt så stora som de produktionsrelaterade utsläppen. De svenska miljömålen gäller de produktionsrelaterade utsläppen. Två sätt att mäta växthusgaser Utsläppen av växthusgaser kan mätas på två sätt: Territoriellt eller produktionsrelaterat, det...
www.boverket.se
För hur in i helvete skulle det gå med "målen" om utsläpp orsakade av vår konsumption räknades in ?
För då skulle man börja tvingas se över hur det ska gå till.
Tänk att bara börja tala om att befolkningen måste minska med 75% om den här planeten ska vara beboelig av oss om några 100 år.
(Testade mina utsläpp på nån site. För ta hand om dom (mina utsläpp, lägre än genomsnittet i Sverige behövdes fyra jordklot. Men vi har bara ett.)
Famous physicist Stephen Hawking adjusted his doomsday time for Earth, slashing 900 years from his initial 1,000-year estimate.
futurism.com
GP idag
Katter behöver kött, liksom många hundar. Kycklingfilé som djurmat är en dålig idé och vissa husdjur kan faktiskt äta vegetariskt.<br/>Att husdjur är dåliga för klimatet är ett faktum – men det finns saker du kan tänka på för att minska påverkan.<br/>– Varje kilo kommer att ha ett avtryck, säger...
www.gp.se
eller är barn bättre/sämre för klimatet än husdjur ?
En tredjedel av unga amerikaner väljer att ha färre barn på grund av klimatförändringarna, enligt en kartläggning av New York Times. Sarah Baillie har bestämt sig för att inte skaffa barn alls. – Inget jag gör kommer ha så stor påverkan på klimatet som mitt beslut att inte ha barn, säger hon...
www.svt.se