Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det är väl det som är problemet, när folk går i pension så är det redan påväg utför. Demens, för sent att starta något nytt stimulerande.

Min pensionsålder är ändå så pass hög att jag garanterat varit död i flera år, så jag behöver inte oroa mig så mycket för det.

Styvfarsan är ett bra exempel, jag varnade honom redan för 20 år sedan, men han skulle minsann fiska, resa och göra allt möjligt efter pension....

Det blev inte mycket fiske utan istället TV-fåtöljen och nu är han halvdement, och benen bär honom inte så han sitter i rullstol.
Han är iofs 81 nu, men jag känner andra i hans ålder som fortfarande jobbar.

Sen ska man väl akta sig för anekdotisk bevisföring, den senaste bekanta som gick bort vara nog bara 57 så det går inte ens skylla på pension för honom.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ska du inte åka hoj som pensionär?

Skruva i garaget hela vintrarna?

Bruce Willis går i pension nu såg jag, på grund av ålderssjukdom.

Jag har nästan slutat åka hoj, men det ska jag försöka göra lite mer redan nu men jag behöver ju inte vara pensionär för att åka hoj.
Långa touringreser har ändå aldrig varit min grej, utan det är mest crossbanan som roar mig, och möjligen lite enduro. Så jag behöver ingen lång semester för den skull. Sen får man väl se hur länge kroppen orkar med det.

Skruva är ju halva mitt jobb ändå.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har nästan slutat åka hoj, men det ska jag försöka göra lite mer redan nu men jag behöver ju inte vara pensionär för att åka hoj.
Långa touringreser har ändå aldrig varit min grej, utan det är mest crossbanan som roar mig, och möjligen lite enduro. Så jag behöver ingen lång semester för den skull. Sen får man väl se hur länge kroppen orkar med det.

Skruva är ju halva mitt jobb ändå.
Gubb-enduro med korvlådor, Åka TET och sova i tält, grilla, fiska och dricka en god kvällsöl?

Jag har aldrig kört enduro, men lätt gubb-enduro skulle jag nog tycka var skoj

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Styvfarsan är ett bra exempel, jag varnade honom redan för 20 år sedan, men han skulle minsann fiska, resa och göra allt möjligt efter pension....

Det blev inte mycket fiske utan istället TV-fåtöljen och nu är han halvdement, och benen bär honom inte så han sitter i rullstol.
Han är iofs 81 nu, men jag känner andra i hans ålder som fortfarande jobbar.

Sen ska man väl akta sig för anekdotisk bevisföring, den senaste bekanta som gick bort vara nog bara 57 så det går inte ens skylla på pension för honom.
Ja, det är väl det som är risken, det finns mycket man vill göra, men gammal och bekväm...

Hade man kunnat pensionera sig med god ekonomi sådär i 25-årsåldern så hade man säkert gett sig ut i världen på mc, och allmänt spelat rövare.
Men nu, redan, ja, världen har gått sönder sedan dess, och gubbjäveln också om jag är ärlig. Redan. Då har jag ändå minst 40 år kvar, förutsatt att pensionsåldern inte höjs innan dess ( :lol). Så det känns ju bra att betala pensionsavgift så att dagens freeloaders kan sitta i tv-soffan och bli dementa åtminstone. :tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Gubb-enduro med korvlådor, Åka TET och sova i tält, grilla, fiska och dricka en god kvällsöl?

Jag har aldrig kört enduro, men lätt gubb-enduro skulle jag nog tycka var skoj

Jag är lite inne på att vintersemestrarna(jag jobbar hela sommaren) framöver kommer bli cykelsemester, och då menar jag trampcykel. Tänkte börja cykla igenom Filippinerna de närmaste 2-3 vintrarna. Kanske 5-10 mil om dagen, med lätt packning. Det finns mat och billiga hotell överallt ändå.
Har cyklat lite dagsturer där tidigare och jag gillar det, man kommer så nära allting på ett sätt man inte gör med motor.

När det är klart får jag väl hitta andra varma och billiga länder att cykla runt i. Men december-februari räcker nog för den saken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så det känns ju bra att betala pensionsavgift så att dagens freeloaders kan sitta i tv-soffan och bli dementa åtminstone. :tummenupp

Systemet är ändrat, pensionspengarna brändes för länge sedan på annat, det du betalar in går till dom som är pensionärer nu, ska du ha någon pension vill det till att dagens freeloaders börjar jobba

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Systemet är ändrat, pensionspengarna brändes för länge sedan på annat, det du betalar in går till dom som är pensionärer nu, ska du ha någon pension vill det till att dagens freeloaders börjar jobba
Ja det var ju det jag skrev, med andra ord? Jag betalar för att dagens sjuttioåringar ska kunna sitta hemma, även om jag aldrig kommer att kunna göra det samma.

Om jag skall kunna pensionera mig så får jag lösa det själv. Staten kan jag glömma någon hjälp från. Ändå kan jag inte välja att sluta betala för skiten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det här är för sorgligt. Prästen från exfruns by är en människa jag gillar som person, en av de få intelligenta och bildade människor jag brukar träffa när jag varit på vintersemester där.

Men sånt här sprider dom när dom tigger pengar av sin församling. Människor som ibland med nöd och näppe har mat på bordet för sina barn.

Lågt utbildade människor som gått en skola som aldrig ens varit i närheten av att våga nämna evolutionsteorin och som ofta verkligen tror att värden började med Adam och Eva.

För ca 3 år sedan började dom bygga ut kyrkan vilket jag iofs kan förstå då den var lite trång och en dubblerad lokal kunde jag förstått men den blir nu gissningsvis 3-4 gånger så stor och takhöjden höjs och också till kanske 3 gånger så högt.
Och just det verkar ha blivit startskottet för att öka tiggeriet.

Bifogat

• Screenshot_20220403-083646.png
    Screenshot_20220403-083646.png
    959.9 KB · Visningar: 24

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När jag bodde i stan hade jag en granne som var med i någon frikyrka.
Han var penionär och hade fan ingenting att leva på, men dom mjölkade gubben på allt han hade mot löften om ett evigt liv efter detta.

Skulle jag däremot lyckas lura någon svagsint människa att dom måste betala mig varje månad annars kommer trollen och tar dom så skulle jag vara värre än kriminell, jag skulle ha utnyttjat någon som inte vet bättre, en förståndshandikappad, med påhittade historier....

Om en person tror på en osynlig gubbe så är det en sinnessjukdom, om tillräckligt många tror på samma osynliga gubbe är det en religion...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Idag är jag förbannad för att jag (toligtvis) har fått Covid.

Jag var ute och gick med hunden i går, en släkting ringde och vi pratatade om att vi hade klarat oss.
En timme senare har jag 40 graders feber,huvudvärk, ont i halsen, täpp i näsan och .... Inget smaksinne.
Natten har inte varit kul, komplett med febermardrömmar, frossa, sjöblöt i svett osv.
Dagen i dag har funkat, men fruktansvärd huvudvärk och feber och täpp i näsan.
Smaksinnet är helt borta, jag har provat allt jag har i skåpen.
Kaffe smakar bara ljummet vatten

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tankade en dryg kubik villaolja i förra veckan.
Har gått fyra tankar den här säsongen eftersom det förbanna inte kan ta och bli vår på riktigt.
Idag kom fakturan, motsvarande ca 24000kr.
Tjugofakkingfyra tusen kronor. Varannan månad. I bara värme.

:mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har gått fyra tankar den här säsongen eftersom det förbanna inte kan ta och bli vår på riktigt.

Måste vara billigare med direktverkaned elvärme isf.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Känns som att du skulle räkna hem en bergvärmepump ganska lätt

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Måste vara billigare med direktverkaned elvärme isf.

Känns som att du skulle räkna hem en bergvärmepump ganska lätt
Ja, någonting måste göras.
Det djävliga är ju att elpriset också mångdubblats de senaste månaderna. Och en bergvärmepump mumsar i sig en hel del sås.

Undrar om facken, de eminenta tingesterna, lyckas förhandla upp en löneförhöjning per år på runt 500% för att hänga med (den verkliga) inflationen....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag kan spara 0 000 000 kr med mitt elpris. :(
Ändå kostar det en tredjedel av vad polaren betalade för sin installation (i ett någorlunda likvärdigt hus) för tre år sedan.

Göra en somalia och kapa en Rysk oljetanker?
De förtjänar det, helt klart. Det är som att nalla av Saruman, eller rymdimperiet - kan nog motivera det som moraliskt ok. :crash

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping