View attachment 471219
"Har du ställt av ett fordon? Då har du rätt att avsluta försäkringen. Hör bara av dig så hjälper vi till."
*Ringer Dina*
- Ja hej, jag har ställt av mitt fordon och vill avsluta min försäkring.
"Du har en årsförsäkring, den går inte att avsluta"
- Varför står det som det gör på er hemsida då? *citerar informationen på sidan* Det står ingenting om att årsförsäkringar är undantagna från detta. Det står däremot att Skotrar är undantagna, varför har ni bemödat er med att nämna det förbehållet men inte det om årsförsäkringar?
"Eeehm..."
-Denna formulering är en av anledningarna till att jag valt just Dina, jag vill kunna avsluta min försäkring vid behov.
"Jamen det gäller ju inte årsförsäkring..."
- Varför har jag inte fått någon information om detta då jag tecknade försäkringen och varför skriver ni som ni gör på er hemsida då? Om årsförsäkringar inte kan avslutas vid avställning så borde det väl stå här klart och tydligt, precis som det gör angående skotrar?
"Eeehm..."
- Tänker ni hjälpa mig att avsluta försäkringen?
"Nej, det kan vi inte"
- Bra, då går jag över till grannen och säljer hojen till honom så avslutas försäkringen därigenom och så köper jag tillbaka hojen när han får hem ägarpappren. Det blir en extra ägare i min hojs papper, och ett bottenbetyg till er. Dåligt kan jag tycka, men tack för ingenting då. Adjö.
Ska det vara så jävla svårt med lite vanlig hederlig service och omtanke om kunden? Skriver man som man gör på sin hemsida så får man väl stå för det kan jag tycka. Jag har ju redan bestämt mig för att jag vill avsluta försäkringen, min kundupplevelse blir ju inte direkt bättre av att ni bråkar med mig om hur man ska tolka era villkor och huruvida informationen ni anger på er hemsida stämmer eller inte. ALLA vet ju att man kan göra ett ägarbyte så avslutas försäkringen, visst det blir lite krångligare för mig och hojen får en extra ägare på pappret men är man bara tillräckligt motiverad så är det ju knappast svårt att lösa. Det är ju bara tragiskt att inte visa omtanke om kunden och göra processen lättare. Hade ni bara låtit mig avsluta min hojförsäkring så hade jag varit nöjd kund och då hade jag låtit mina två bilförsäkringar kvarstå. Ert patetiska försök att klamra er fast vid mina pengar har bara lett till att ni blir ytterligare ett försäkringsbolag som jag för upp på listan över bolag jag inte befattar mig med, och istället för att ha två fordon försäkrade hos er så har jag nu istället inga enbart på grund av att ni ville tvinga mig att ha kvar ett tredje. Vem vann på detta egentligen? Muppar