Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är ganska långt mellan att ”lägga sig på rygg” och att bli så förbannad att man blir sjuk av det.
Men du gör såklart som du vill. Tycker du att det funkar så ska du såklart inte ändra på dig.
Många andra borde ändra sig (eller upphöra att existera), då skulle jag inte må så dåligt och det alldeles utan att behöva ändra mitt eget beteende.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hade en arbetskamrat som alltid utgick ifrån att alla är idioter tills motsatsen är bevisad. Det hände sällan..
Jag utgår ifrån att alla är idioter, jag blir hellre positivt överraskad än besviken :yoparty

Överkurs:
När jag råkar nysa nån gång i offentligt sällskap så brukar jag ursäkta mig med att jag är allergisk mot idioter. :hihi

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
-Vad är det här för spikar?
-Det är de som blev över.
-Blev över?
-Ja.
-Varifrån då?
-Från köksskåpen.
-De man fäster bakstycket med?
-Ja. Vadårå?
-Du har alltså satt typ 3-4 st per skåp då?
-Ja, tyckte det räckte...
*Masserar ögonbryn* -Du vet att bakstycket stabiliserar skåpet och hindrar det från att anta formen av en romb?
-Då får du väl vara försiktig när du hänger skåpen då.
*Går och hämtar hammare* -Nu håller du dig ur vägen!

Det är kul att renovera, faktiskt. ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
-Vad är det här för spikar?
-Det är de som blev över.
-Blev över?
-Ja.
-Varifrån då?
-Från köksskåpen.
-De man fäster bakstycket med?
-Ja. Vadårå?
-Du har alltså satt typ 3-4 st per skåp då?
-Ja, tyckte det räckte...
*Masserar ögonbryn* -Du vet att bakstycket stabiliserar skåpet och hindrar det från att anta formen av en romb?
-Då får du väl vara försiktig när du hänger skåpen då.
*Går och hämtar hammare* -Nu håller du dig ur vägen!

:rofl Och jag som inte ens litar på den ursprungliga konstruktionen/manualen utan kompletterar med att limma alla skarvar och några extra vinkeljärn här och där vid monteringen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
-Du vet att bakstycket stabiliserar skåpet och hindrar det från att anta formen av en romb?

Det är en feature, när inte väggarna och taket är rakt :hihi

En bekant bodde i en gammal statarlänga som hade byggts om till "moderna lägenheter" på 80 talet.
Vi skulle hänga upp en spegelvägg (80tal you know)
Vi började med att måtta från golv och satte en rad, såg förjävligt ut
Vi provade att måtta från tak, såg förjävligt ut
Jag slängde upp ett vattenpass på väggen och drog en utgånslinje ifrån, såg fördjävligt ut.
Det skiljde 20cm i takhöjd efter den väggen.

Vi hade fest där en gång och upptäckte att ölburkarna rullade ner till ena hörnet av golvet

Alla garderober och skåp hade kilar och silikon mot väggen.

Men en sak hade dom lyckats med, kåken var varm och dragfri, den låg förjäkligt vackert till och den hade sin charm ändå

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är en feature, när inte väggarna och taket är rakt :hihi

En bekant bodde i en gammal statarlänga som hade byggts om till "moderna lägenheter" på 80 talet.
Vi skulle hänga upp en spegelvägg (80tal you know)
Vi började med att måtta från golv och satte en rad, såg förjävligt ut
Vi provade att måtta från tak, såg förjävligt ut
Jag slängde upp ett vattenpass på väggen och drog en utgånslinje ifrån, såg fördjävligt ut.
Det skiljde 20cm i takhöjd efter den väggen.

Vi hade fest där en gång och upptäckte att ölburkarna rullade ner till ena hörnet av golvet

Alla garderober och skåp hade kilar och silikon mot väggen.

Men en sak hade dom lyckats med, kåken var varm och dragfri, den låg förjäkligt vackert till och den hade sin charm ändå
Vanligt i Göteborg.
Halva stan är byggd på gammal träskmark eller lera. Andra halvan på berg.
Kungsladugårdsgatan är byggd där det förut gick en bäck (kanske utan betydelse). Mellan Ståthållare gatan och Snäckvägen är det en rad radhus på västra sidan av gatan.
Var på besök i en lägenhet och tyckte nått var fel. Boende bekräftade: Släpper man en boll på golvet rullar den på golvet ut mot gatan. Hela huset lutar.
På Ostindiegatan lyfte man för omkring 20 år sedan nr 13 och 15 som jag minns det, med hydraulik, hela 3-våningshusen. Det såg på domkrafterna ut som husen sjunkit mest i den änden som var närmast älven.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag är jag sur för att air France har klantat till det så att vi inte fick borda flyget hem, och nu är jag fast i Mexico. Jävla fransoser, kan fan klanta till allt. Nåja, det blir att kräva pengar av dem när vi kommit hem. Vad jag förstår ska det gå att få dem att stå för hela jävla bastuban.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Idag är jag sur för att air France har klantat till det så att vi inte fick borda flyget hem, och nu är jag fast i Mexico. Jävla fransoser, kan fan klanta till allt. Nåja, det blir att kräva pengar av dem när vi kommit hem. Vad jag förstår ska det gå att få dem att stå för hela jävla bastuban.
Alltså, jag har erkänd otur när jag flyger, så jag har sovit på golvet på flygplatser överallt på grund av strul med anslutningar, fått bagaget hemskickat med taxi någon dag senare, blivit omruttad dom mest otroliga vägar osv.
Jag har fyllt i blanketter och pratat med kundtjänster, och aldrig fått en spänn tillbaka.

Jag tror att man måste ligga på som fan för att få tillbaka pengarna, men det går, jag känner flera som har fått det.

Det jämnade IOFS ut sig sist, när jag flög från Amsterdam till Vien, där jag tänkte sova på golvet på flygplatsen och ta ett morgonflyg hem, vårat plan blev försenat från Amsterdam på grund av att det hade landat med ett tekniskt fel, så vi kom iväg väldigt sent, och dom flesta andra passagerarna hade missat sina anslutningsplan.

Min stolsgranne hade missat sitt, så han frågade mig om jag kunde följa honom till kundtjänstdisken när vi landat för att fixa boende över natten, vilket jag gjorde.

Då vände sig markvärdinnan till mig och frågade "Har inte du också missat någon anslutning" varpå jag förklarade att min anslutning var på morgonen, och att jag hade planerat att sova på golvet på flygplatsen (som den luffare jag är).

Hon tyckte att jag också skulle få middag och ett rum på hotellet tvärs över gatan från flygplatsen så hon bjöd på det.
Så här i efterhand så behövde jag nog det efter en veckas festande och snabbmat i Amsterdam, boendes på ett "Hostel" som var packat med festande ungdomar, jag var ganska sliten, och en rejäl middag, ett hett bad och en natt på Hotell gjorde underverk för att bli människa igen.

Nu lär det nog vara svårt att flygluffa runt europa och sova på flygplatserna utan att bli sprayad med decinfektionsmedel och klassad som en "biohazard"
(jag flög ner via tyskland, spenderade en dag där och åkte ut och sov på flygplatsen i Hamburg bland annat)
Det var i Augusti 2019, ni vet innan.....

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Skulle till smc på kinnekulle men blev hastigt hundvakt pga bekants sjuka barn som måste till plåster kåken.

Kanske inget att vara förbannad över men jag tappar ju mil på hojen. Bara 300 mil ännu i år?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Alltså, jag har erkänd otur när jag flyger, så jag har sovit på golvet på flygplatser överallt på grund av strul med anslutningar, fått bagaget hemskickat med taxi någon dag senare, blivit omruttad dom mest otroliga vägar osv.
Jag har fyllt i blanketter och pratat med kundtjänster, och aldrig fått en spänn tillbaka.

Jag tror att man måste ligga på som fan för att få tillbaka pengarna, men det går, jag känner flera som har fått det.

Det jämnade IOFS ut sig sist, när jag flög från Amsterdam till Vien, där jag tänkte sova på golvet på flygplatsen och ta ett morgonflyg hem, vårat plan blev försenat från Amsterdam på grund av att det hade landat med ett tekniskt fel, så vi kom iväg väldigt sent, och dom flesta andra passagerarna hade missat sina anslutningsplan.

Min stolsgranne hade missat sitt, så han frågade mig om jag kunde följa honom till kundtjänstdisken när vi landat för att fixa boende över natten, vilket jag gjorde.

Då vände sig markvärdinnan till mig och frågade "Har inte du också missat någon anslutning" varpå jag förklarade att min anslutning var på morgonen, och att jag hade planerat att sova på golvet på flygplatsen (som den luffare jag är).

Hon tyckte att jag också skulle få middag och ett rum på hotellet tvärs över gatan från flygplatsen så hon bjöd på det.
Så här i efterhand så behövde jag nog det efter en veckas festande och snabbmat i Amsterdam, boendes på ett "Hostel" som var packat med festande ungdomar, jag var ganska sliten, och en rejäl middag, ett hett bad och en natt på Hotell gjorde underverk för att bli människa igen.

Nu lär det nog vara svårt att flygluffa runt europa och sova på flygplatserna utan att bli sprayad med decinfektionsmedel och klassad som en "biohazard"
(jag flög ner via tyskland, spenderade en dag där och åkte ut och sov på flygplatsen i Hamburg bland annat)
Det var i Augusti 2019, ni vet innan.....
Tänkte nog börja använda en conciergetjänst för att slippa tjafsa med inkompetenta bolag i framtiden.
Men EU har lite prejudicerande domar jag borde kunna luta mig mot. 3 dagars ofrivillig försening är gott och väl längre än de 5 timmar de stipulerat.

Men får se om jag orkar. Jag har långt mindre ork att re med sånt träck än jag brukade.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag var ute och fiskade med grabben idag, och när vi skulle lasta in oss i bilen för att åka hem kom det en stor, till synes herrelös, hund springande fram till oss. Den var kanske inte aggressiv, men den verkade inte tydligt glad, den var väldigt på och klättrade nästan in i bilen. Situationen kändes inte bra med en rädd 3,5-åring som gömde sig bakom mig. Efter hunden kom en bil med en medelålders kärring, och jag tänkte att hon kanske jagade sin hund som hade rymt, men icke. Hon rastade sin löst springande hund genom att köra efter i bil, på allmän väg. :dummer Hon körde vidare några hundra meter, vände och fortsatte förbi oss och in på en korsande väg. Det var årets största idiot hittills. Men jag är trots allt rädd för att hon blir petad från tronen innan året är slut.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag var ute och fiskade med grabben idag, och när vi skulle lasta in oss i bilen för att åka hem kom det en stor, till synes herrelös, hund springande fram till oss. Den var kanske inte aggressiv, men den verkade inte tydligt glad, den var väldigt på och klättrade nästan in i bilen. Situationen kändes inte bra med en rädd 3,5-åring som gömde sig bakom mig. Efter hunden kom en bil med en medelålders kärring, och jag tänkte att hon kanske jagade sin hund som hade rymt, men icke. Hon rastade sin löst springande hund genom att köra efter i bil, på allmän väg. :dummer Hon körde vidare några hundra meter, vände och fortsatte förbi oss och in på en korsande väg. Det var årets största idiot hittills. Men jag är trots allt rädd för att hon blir petad från tronen innan året är slut.
Det går att anmäla som djurplågeri. Totalt förbjudet att rasta djur med fordon även för cirkusar.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kakan "Muffin" Hermansson..
Vem i hela Härjedalen låter denna gigant få så mycket utrymme i media?
Kan du förtydliga just vad du menar med gigant?

Det enda jag ser är en fet medelålders vänster sympatiserande kärring som inte har skam nog i kroppen att dölja det vita späcket under något annat än en röd gardin från kanske mormors söder fönster.

Ebba därimot var mycket vacker i sin svarta Ukrainska kreation (för en gångs skull)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det går att anmäla som djurplågeri. Totalt förbjudet att rasta djur med fordon även för cirkusar.
Ja, det är ju nästan så man skulle hänga där några timmar en helg och ha lite bättre möjligheter till film och foto. Men hon körde ju varken för fort eller skattefuskade, så chansen att Polisen gör något är nog minimal :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det gäller väl dock bara om man har dom kopplade?
Att köra snöskoter/fyrhjuling med en hund springandes lös brevid är väl fortfarande tillåtet?

Att cykla med hund är väl fortfarande tillåtet? Även om cykeln har en elmotor?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja, det är ju nästan så man skulle hänga där några timmar en helg och ha lite bättre möjligheter till film och foto. Men hon körde ju varken för fort eller skattefuskade, så chansen att Polisen gör något är nog minimal :huvet
Det är kommunen som hand har detta

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det gäller väl dock bara om man har dom kopplade?
Att köra snöskoter/fyrhjuling med en hund springandes lös brevid är väl fortfarande tillåtet?

Att cykla med hund är väl fortfarande tillåtet? Även om cykeln har en elmotor?
Tror faktiskt inte du får köra 4hjuling eller snöskoter med jycken bredvid.

Cykla är ju godkänt, har för mej att det har med vad som händer med jycken om du kör över den med ett fordon.

Personligen har varje ny hund som jag börjat cykla med sänk både mej o cykel samt vovven skälv när dom första gången drar rakt genom ramen eller framför något hjul. Stor hög med skrot blir det o cyklisten slår sig värst utan tvekan?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror faktiskt inte du får köra 4hjuling eller snöskoter med jycken bredvid.
Man får tydligen ha dom kopplade också om man har en "särskild anordning" IE ett plastbleck som går av om hunden ramlar så att du inte kan bogsera en liggande hund.
Då tolkar jag det som att frispringande är helt OK
EDIT: Kul att Jordbruksverket inte vill tolka lagen för att klargöra den

"I lagen står att hundar inte får bindas i motorfordon som saknar en speciell uppbindningsanordning. Hundar får heller inte rastas eller tränas med bil.
– En fyrhjuling är ju ett motorfordon men samtidigt finns en särskild skrivelse för just bil och det är här det blir svårt.
Länsstyrelsen bad Jordbruksverket om hjälp att tolka lagen, men fick svaret att de ville avstå.
– Det vi vägt in i vår nya bedömning är skaderisken för hundarna. Vi ser inte att den här mannens träning inte är mer riskfylld än någon annan träning, säger Lars Bondesson."

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...