Idag är jag förbannad därför att...

Man får tydligen ha dom kopplade också om man har en "särskild anordning" IE ett plastbleck som går av om hunden ramlar så att du inte kan bogsera en liggande hund.
Då tolkar jag det som att frispringande är helt OK
EDIT: Kul att Jordbruksverket inte vill tolka lagen för att klargöra den

"I lagen står att hundar inte får bindas i motorfordon som saknar en speciell uppbindningsanordning. Hundar får heller inte rastas eller tränas med bil.
– En fyrhjuling är ju ett motorfordon men samtidigt finns en särskild skrivelse för just bil och det är här det blir svårt.
Länsstyrelsen bad Jordbruksverket om hjälp att tolka lagen, men fick svaret att de ville avstå.
– Det vi vägt in i vår nya bedömning är skaderisken för hundarna. Vi ser inte att den här mannens träning inte är mer riskfylld än någon annan träning, säger Lars Bondesson."

Det borde ju då styras an hur 4hjuling är regad. Är det B kort så borde det gälla samma som med bil.

Bröderna bronset cirkus blev ju dömda för djurplågeri då dom motionerade hundarna med bil.

Det borde ju då styras an hur 4hjuling är regad. Är det B kort så borde det gälla samma som med bil.

Bröderna bronset cirkus blev ju dömda för djurplågeri då dom motionerade hundarna med bil.
Ja, bil är solklart förbjudet.
Men inte ens du tror väl att ett fordon blir vad man regar det till?

Jag trodde det var förbjudet att ha hundar kopplade när man rastade dom med fyrhjuling också, för det har jag aldrig sett, men det är ju tydligen okej med brytbleck.

Springers man sätter på trampcykeln är ju utrustad med ett hålslaget plastband som ska användas som bryytbleck.

Ja, bil är solklart förbjudet.
Men inte ens du tror väl att ett fordon blir vad man regar det till?

Jag trodde det var förbjudet att ha hundar kopplade när man rastade dom med fyrhjuling också, för det har jag aldrig sett, men det är ju tydligen okej med brytbleck.

Springers man sätter på trampcykeln är ju utrustad med ett hålslaget plastband som ska användas som bryytbleck.
Du har säkert rätt i sak men personligen anser jag det är djurplågeri att stressa ett djur att springa fort.

Med cykel så håller jag alltid i kopplet med handen så jag kan släppa direkt, vill inte ha vovven så nära, o dom flesta av mina vovvar har lärt sig att springa lös bredvid cykeln o skita i rådjur harar o annat bös när vi motionerar.

Men vi är som tur kanske olika allihop i resonemang, inget fel i det. ?

Du har säkert rätt i sak men personligen anser jag det är djurplågeri att stressa ett djur att springa fort.

Med cykel så håller jag alltid i kopplet med handen så jag kan släppa direkt, vill inte ha vovven så nära, o dom flesta av mina vovvar har lärt sig att springa lös bredvid cykeln o skita i rådjur harar o annat bös när vi motionerar.

Men vi är som tur kanske olika allihop i resonemang, inget fel i det. ?

Jag kan köra långsammare med en fyrhjuling/snöskoter än jag kan behålla balansen på cykel.

Självklart ska man inte stressa djuren att springa fort.

När jag var barn sprang släktingarnas gråhund med traktorn när vi ladade hö, 4km, sista biten sprang han förbi och satte sig och väntade på att vi skulle komma.
Sedan sprang han i cirklar hemma på gården tills traktorn startade igen och han fick springa med den tillbaka.
Hela dagen.

Det var inte det att han ogillade att åka traktorsläp, han gjorde det också, men han gillade starkt att springa ifrån traktorn och "vinna"

Lagen är väl (förhoppningsvis) utformad för att stoppa folk som gör just det. De som tränar draghundar att springa fort kopplar istället hundarna framför fordonet (ja, även fyrhjuling) och det är inte fordonet som drar hunden.

Förbannade snåla jävla väghållare som "lagar" vägar med en skvätt bindemedel och högvis med krossad sten.

Jag skulle inte ha jättemycket emot dom lagningarna, om dom manglade ner gruset i bindemedlet och sedan sopade platsen

Dom värsta lagningarna är ju spricklagningarna där dom inte lägger på något grus, det blir ju som isfläckar på vägen när det regnar, man kan ligga på jämn gas och helt plötsligt spinner bakhjulet.

Och här upp kan dom göra kilometerlånga sådana ormar i vägbanan.

Pallade knappt att cykla hem från jobbet. Det är visserligen en tur som tar 25 minuter, blott. Men 80% av sträckan är i svagt motlut och 5% i kraftigt motlut och min fysik är förfallen.

Så att man är en blekfet radhussvenne är väl egentligen orsaken till humöret.

Cyklister har generellt en tråkig attityd så länge de sitter på sin trampcykel.
När de väl kliver av så är många av dem inte alls så puckade som man kunde tro.
Det är ångorna från frigoliten i hjälmen som gört..

Såg en stackare som vurpade i morse, pöbeln blev mest förbannad för att han låg i vägen, ingen stannade.

Pallade knappt att cykla hem från jobbet. Det är visserligen en tur som tar 25 minuter, blott. Men 80% av sträckan är i svagt motlut och 5% i kraftigt motlut och min fysik är förfallen.

Så att man är en blekfet radhussvenne är väl egentligen orsaken till humöret.

För ungefär 30 år sedan ringde min bror och frågade "Har du kaffet färdigt om en halvtimme?" och sedan kom han insvängandes på gården med en trampcykel.
(jag minns inte hans tid, men strax under en halvtimme)

Jag tänkte att jag inte skulle vara sämre, så jag gjorde samma sak några dagar senare, med barnsadel och unge i.

På slutet stod jag upp och trampade, med blodsmak i munnen, för att spöa hans tid.

När jag kom fram så verkade han uppriktigt förvånad att jag hade spöat hans tid och sa "det är ju sur-uppför hela vägen, hem cyklade jag på dubbla tiden"
När jag cyklade hem upptäckte jag vad han menade, trots att jag fortfarande var tokslut så kapade jag tiden avsevärt :hihi

En bekant beskrev det som livet i allmänhet, "det behöver inte vara mycket uppförsbacke om det är ständig uppförsbacke"

Kollade över kontoutdraget och hajjade till.
Mer än dubbla priset på bilförsäkringen. Draget via autogiro helt utan att de meddelat höjningen.
Aldrig mera Paydrive!

..jag inte hittade tutan på hojen, när en tjej svängde rakt ut framför mig från en parkering.
Har aldrig använt den under den korta tid jag haft hojen, o började fumla hejvilt på styret kokande av ilska..som jag fick hålla inne.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick