Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jag kan spara 0 000 000 kr med mitt elpris. :(
Ändå kostar det en tredjedel av vad polaren betalade för sin installation (i ett någorlunda likvärdigt hus) för tre år sedan.

Göra en somalia och kapa en Rysk oljetanker?
De förtjänar det, helt klart. Det är som att nalla av Saruman, eller rymdimperiet - kan nog motivera det som moraliskt ok. :crash
Jag hade otur när jag läste...

Ändå fem år innan jag är på noll.
Förutsatt att elen inte stiger.........

Ja fyfan, kanske borde matchas med lite solpaneler för att det ska vara rimligt. Men det är inte så att det blivit billigare med en sådan investering heller direkt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Alla förbannade fladdermusätande kortväxta jävla sopprötter som ser till att frakter inte fungerar på flera år.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Trodde tvisten med bilfirman närmade sig sitt slut när de gick med på att ersätta oss för att få felen på bilen avhjälpta. Tyvärr har tvisten pågått en tid redan, och nu visar det sig att felen var allvarligare än vi först trott så vips räckte det inte med summan som verkstaden specificerat på sitt kostnadsförslag. Eftersom kostnadsförslagets giltighet gick ut för ett halvår sedan (när vi inledde tvisten) så har de såklart ingen skyldighet att åtgärda felet till angivet pris, och firman vi köpte bilen av vill inte bevilja oss en högre ersättning eftersom "verkstan sa att det skulle kosta så mycket". Ja, om ni hade accepterat kostnadsförslaget där och då så hade det varit så. Nu har ni valt att tjafsa med oss om det i ett halvår istället, tro fan att priset ändrats :mad: Nu måste vi alltså bråka vidare om vad som ska anses skälig kontantersättning eftersom felet troligtvis är "oskäligt betungande att avhjälpa"... Så bråkar vi vidare, jag orkar fan inte mer :huvet Dessutom har idioterna tydligen kontaktat ARN och meddelat att "vi har gått med på att bevilja prisavdrag i enlighet med det halvår gamla kostnadsförslaget, vi har gjort rätt för oss, ärendet är avslutat" utan att så mycket som föra en dialog med oss först. Vi har fan inte accepterat ert "erbjudande" (som de dessutom har mage att kalla "mycket generöst"), ni har inga som helst anledningar att meddela ARN någonting. Ni har gjort rätt för er när vi säger att ni har gjort det, och det är fan inte när ni går med på ett "generöst" prisavdrag som uppgår till en summa som inte räcker för att få felet åtgärdat! Förbannade jävla Kukhuvuden :mad: :huvet :gråta

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Trodde tvisten med bilfirman närmade sig sitt slut när de gick med på att ersätta oss för att få felen på bilen avhjälpta. Tyvärr har tvisten pågått en tid redan, och nu visar det sig att felen var allvarligare än vi först trott så vips räckte det inte med summan som verkstaden specificerat på sitt kostnadsförslag. Eftersom kostnadsförslagets giltighet gick ut för ett halvår sedan (när vi inledde tvisten) så har de såklart ingen skyldighet att åtgärda felet till angivet pris, och firman vi köpte bilen av vill inte bevilja oss en högre ersättning eftersom "verkstan sa att det skulle kosta så mycket". Ja, om ni hade accepterat kostnadsförslaget där och då så hade det varit så. Nu har ni valt att tjafsa med oss om det i ett halvår istället, tro fan att priset ändrats :mad: Nu måste vi alltså bråka vidare om vad som ska anses skälig kontantersättning eftersom felet troligtvis är "oskäligt betungande att avhjälpa"... Så bråkar vi vidare, jag orkar fan inte mer :huvet Dessutom har idioterna tydligen kontaktat ARN och meddelat att "vi har gått med på att bevilja prisavdrag i enlighet med det halvår gamla kostnadsförslaget, vi har gjort rätt för oss, ärendet är avslutat" utan att så mycket som föra en dialog med oss först. Vi har fan inte accepterat ert "erbjudande" (som de dessutom har mage att kalla "mycket generöst"), ni har inga som helst anledningar att meddela ARN någonting. Ni har gjort rätt för er när vi säger att ni har gjort det, och det är fan inte när ni går med på ett "generöst" prisavdrag som uppgår till en summa som inte räcker för att få felet åtgärdat! Förbannade jävla Kukhuvuden :mad: :huvet :gråta
Ede inte dags att namnge detta röv företag snart.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ede inte dags att namnge detta röv företag snart.
Det kommer ska du se, har till och med fått tag i en tidningsskribent som kan vara intresserad av att skriva om ärendet... Ska bara se till att få skitet utrett först så att de inte sätter sig ännu mer på tvären för att jag uttalar mig negativt om dem offentligt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det kommer ska du se, har till och med fått tag i en tidningsskribent som kan vara intresserad av att skriva om ärendet... Ska bara se till att få skitet utrett först så att de inte sätter sig ännu mer på tvären för att jag uttalar mig negativt om dem offentligt.
Nu är det ju så rent lag enligt att du kan inte kränka ett företag, man kan säga skriva vråla vad DN som helst o det är ingen kränkning så länge det är någon typ av företagande, dock bör man inte ange komplett namn på personer.
Ett förnamn går bra precis som ett efternamn.

Personligen har jag iprincip jaget ett företag ut från internet på detta vis, var fan dom än skrev något var jag där o kommenterade sanning o då drog dom öronen åt sig o avregistreras sig från forum o dyligt.

En besvärlig kund skall vara besvärlig när rövhåls företag själv jävlas.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nu är det ju så rent lag enligt att du kan inte kränka ett företag, man kan säga skriva vråla vad DN som helst o det är ingen kränkning så länge det är någon typ av företagande, dock bör man inte ange komplett namn på personer.
Ett förnamn går bra precis som ett efternamn.

Personligen har jag iprincip jaget ett företag ut från internet på detta vis, var fan dom än skrev något var jag där o kommenterade sanning o då drog dom öronen åt sig o avregistreras sig från forum o dyligt.

En besvärlig kund skall vara besvärlig när rövhåls företag själv jävlas.
Absolut, det vet jag och det ska jag göra mitt absolut bästa för att göra. Men jag vill få ett avslut på ärendet så att jag får ut vad jag ska ha innan dess, så de inte får för sig att hålla inne med det ännu längre på ren jävelskap.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ja, ta diskmedlet, om det är 50% bättre för klimatet och man använder 4 gånger så mycket, hur klimatsmart är det?

4 gånger så många plastflaskor
4 gånger så mycket transporter
2 gånger så mycket utsläpp

Ta diskborsten.
Visst skaftet är i biokomposkit, men borsten som trillar av och åker ner i avloppet är nylon.

Jag är så jävla less på meningslösa symbolåtgärder i miljöns namn.
Ja tragiskt med alla meningslösa symbolåtgärder, men svenskarna går ju på det!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
:fakta

Sveriges Utsläpp av CO2 per år och person: 4,45 ton.
Motsvarande siffra för Kina: 8,12 ton.

Befolkningsmängd Sverige: 10miljoner.
Kina: 1,4 miljarder.

Bränslepris Sverige: Idioti.
Kina: ca 10kr/L.

Men det är klart det gör skillnad för miljön att miljöbeskatta svensken till helvetet och tillbaka! :banana Framförallt om man ser till det faktum att Kina just nu växer befolkningsmässigt med ett Sverige om året. Om vi så dog allihop så skulle det vara klimatkompenserat för och mer därtill på ett år, enbart tack vare Kina. :dummer :huvet
Ja det är ju detta miljöpartiet nästan vill.
Inte riktigt men sänka vår levnadsstandard vill de för att minska vårt miljöavtryck.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det är ju detta miljöpartiet nästan vill.
Inte riktigt men sänka vår levnadsstandard vill de för att minska vårt miljöavtryck.
Och av det står privatbilism/motorcyklar för?
För det är ju absolut viktigast att skatta ihjäl dom först, för miljöns skull.

Fåse, vad hade Tyskland för siffror nu igen... Energielände och sol/vindkraft är ju deras paradgren...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag är jag lite småsur för att den här månaden blev det runt 48000 i skatt. ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nu blev jag förbannad, sotar ur pannan för säsongen o finner en läckande por? så just nu är det en ihopkrupen arbetsställning värdig en havande groda i skitandes ställning medelst röksug svets skärm o allt som behövs för att reparera detta?? avskyr skit som inte håller mer än ett par desenium. ?

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Nu blev jag förbannad, sotar ur pannan för säsongen o finner en läckande por? så just nu är det en ihopkrupen arbetsställning värdig en havande groda i skitandes ställning medelst röksug svets skärm o allt som behövs för att reparera detta?? avskyr skit som inte håller mer än ett par desenium. ?
Om du tänker positivt.
Tänk hur många som har tummen mitt i handen eller saknar grejor för att utföra jobbet och måste leja en hantverkare för att göra den typen av jobb.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om du tänker positivt.
Tänk hur många som har tummen mitt i handen eller saknar grejor för att utföra jobbet och måste leja en hantverkare för att göra den typen av jobb.
Själv är bäste dräng, men sota ur pannan är bannemig inget nöje. :näsblod
Behöver göra min nu också, eller egentligen för ett tag sedan.
Vettefan alltså. :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Själv är bäste dräng, men sota ur pannan är bannemig inget nöje. :näsblod
Behöver göra min nu också, eller egentligen för ett tag sedan.
Vettefan alltså. :gnissla
Jag hade sotarn här förra veckan (jag har bara en kamin) som vanligt sa han "Ja det var ju inte mycket att sota" men I helvete att dom går med på varannan års sotning.

Jag har en enkel kamin i vardagsrummet, spikrak rostfri isolerpipa.
När han har varit på taket och dragit viskan igenom pipan ligger det ungefär en kaffekopp med sot i kaminen.

Nu eldar jag IOFS med helt öppet drag jämt när jag eldar, men inte ens om man sureldar med stängt drag borde det kunna bygga så mycket sot i en slät rostfri pipa på två år att det är någon fara.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år