Jag är säker på att du har en handfull andra saker som är enklare att energioptimera än tvättmaskinen.Tillbaka på ruta ett.
Får installera en mätare på gruppen.
Jag är säker på att du har en handfull andra saker som är enklare att energioptimera än tvättmaskinen.Tillbaka på ruta ett.
Får installera en mätare på gruppen.
Ja. Men nu får du förstå att jag mållåst på just tvättmaskinen. Då åker skygglappar på.Jag är säker på att du har en handfull andra saker som är enklare att energioptimera än tvättmaskinen.
Var har du fått tag på den mätaren för vägguttaget?Det är Diskmaskinen jag kollat men bara för att min var elsnålare på eco behöver inte alla maskiner vara det. Man räknar in vatten som en bristvara och då är det Ecologiskt bra med mindre vattenförbrukning.
För elförbrukningen så har jag en mätare jag sätter i vägguttaget och kan då kolla vad jag vill.
På det sättet har jag också under året hittat och bytt ut två stora förbrukare som var extrafrysen i källaren en beräknad årlig besparing på 700KwH samt kombiskåpet kyl/frys i köket som jag beräknat till ca 400KwH lägre årsförbrukning.
Utöver det så har jag kopplat om diskmaskinen så den går på varmvatten i och med att jag har vedeldning och solfångare så köper jag inte el för varmvatten....förövrigt så köper jag inte el heller under stor del av året då jag även har solceller.
Jag köpte en på Clas Ohlsson tror jag det var, jag tror den pallar 10A.Var har du fått tag på den mätaren för vägguttaget?
Vore kul att skaffa.
Hastighetsmätaren på min Yamaha överdriver på tok för mycket. 10km/h fel vid 110-130 km/h.
Finns nig på valfri hårdvaruhandel / gubbdagis, kanske till och med på ica?Var har du fått tag på den mätaren för vägguttaget?
Vore kul att skaffa.
Vaddå, till Y2K tog dom ju in folk som hade varit pensionärer länge att jobba dygnet runt fram till nyår.Vafandå, zlib som är implat tamejfan överallt har varit borked i över 17 år. Jag vill köra hoj, inte patcha allt gammalt mög man pysslat med genom åren. Åtta veckor innan pension.
NVD - CVE-2018-25032
nvd.nist.gov
Den 1 juni är min sista dag som fast anställd, punGKt! Finns inte ens chans att jag sätter mig och hackar kåååd åt något multinationellt företag igen. Ericsson och Syntronic får räcka. De två lokala firmorna jag timmar för (nån slags social bygemenskap mha IT, tjenispenis, värna om det lokala) sköts med vänstern, när det passar. Fler lokala företag har hört av sig men det räcker så här.Du blir alllllldrig fri....
Hur många gånger har man inte hört det.. Edter fem veckor sitter gubben / tanten på jobb igen.Den 1 juni är min sista dag som fast anställd, punGKt! Finns inte ens chans att jag sätter mig och hackar kåååd åt något multinationellt företag igen. Ericsson och Syntronic får räcka. De två lokala firmorna jag timmar för (nån slags social bygemenskap mha IT, tjenispenis, värna om det lokala) sköts med vänstern, när det passar. Fler lokala företag har hört av sig men det räcker så här.
Hur många gånger har man inte hört det.. Edter fem veckor sitter gubben / tanten på jobb igen.
Det är visst hippt för panshisar att jobba nuförtiden.
Jag tror att det är för att många inte har vettiga hobbys.Hur många gånger har man inte hört det.. Edter fem veckor sitter gubben / tanten på jobb igen.
Det är visst hippt för panshisar att jobba nuförtiden.
Somliga...Träffade en på jobbet igår som snart skulle fylla 66 och fortfarande jobbar heltid och planerar att jobba ungefär ett år till. Men han sa emot sig själv när han säger
"det gäller att ta vara på tiden har många kompisar som blivit sjuka och gått bort när dom varit mellan 60-70 år gamla"
Han förstod inte när jag hintade om att man kanske ska ta pension när man fortfarande är hyfsat pigg och har bra ekonomi när man redan fyllt 66år.
Känner en som redan fyllt 68 och fortfarande jobbar heltid och tycker att det fortfarande är jätte kul på jobbet och trivs så bra med han har inga planer på att sluta. Han tar någon vecka ledigt ibland när han tycker.
Ja det är väl det som är problemet, när folk går i pension så är det redan påväg utför. Demens, för sent att starta något nytt stimulerande.Jag är nästan rädd för att pensionera mig. Alla jag känner som fortsatt jobba långt upp i åren har hållit sig friska i huvudet medans de som går i pension brukar börja bli avtrubbade i skallen redan efter nåt år och det går snabbt utför så är dom helt gaggiga.
Dessutom, va fan ska jag göra istället? Åka till parken och mata duvorna? Nej, jag har bestämt mig för att arbeta tills jag inte orkar längre.
Lite längre solsemester under vintrarna bara, men det skulle jag haft redan nu om det inte vore för att jag har ansvar för en dotter som måste sköta sin skola.
Ska du inte åka hoj som pensionär?Jag är nästan rädd för att pensionera mig. Alla jag känner som fortsatt jobba långt upp i åren har hållit sig friska i huvudet medans de som går i pension brukar börja bli avtrubbade i skallen redan efter nåt år och det går snabbt utför så är dom helt gaggiga.
Dessutom, va fan ska jag göra istället? Åka till parken och mata duvorna? Nej, jag har bestämt mig för att arbeta tills jag inte orkar längre.
Lite längre solsemester under vintrarna bara, men det skulle jag haft redan nu om det inte vore för att jag har ansvar för en dotter som måste sköta sin skola.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|