Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Visst har du småbarn?

Hemma har det varit sjukstuga majoriteten av veckorna sedan långt innan jul i fjol. Förskolan är ju att likställa med biologiska stridsmedel. Det var inte Försvarsmakten som behövdes på Gotland, ställ dit ett gäng förskolor så sänker man angripare så fort de satt sin fot där. ?

Själv är man förbannad på att bakrutan på bilen är sprucken. Räckte inte med bärgning, stulna sommardäck, besiktningsanmärkningar och stor service. Närå, vi smackar på med en glasskada också! ? Plus att klockan 15 har jag varit vaken i 13 timmar, gått 11000 steg med barnvagnen och barnet sover inte. Har lite motvind i tillvaron nu...
Nåjo.

Jag har snarare haft problemet att dafis skickar hem sonen "sjuk" tillsynes helt utan orsak.
En gäsp = corona, pest, aids, ta hem honom! :skrämd

Nu var han ju faktiskt sjuk på riktigt den här veckan så var och tog corona prov åt honom här, till skillnad från ungens mor så tycker jag inte att det är så farligt att vara hemma med honom, men självklart så prickar han ju exakt rätt dag att piggna till när jag går i feber och känner mig som överkörd av ett godståg. Brukar normalt sett klara mig fast de andra är sjuka, men denna var fan inte att leka med.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Är han månne odräglig? (...som jag, ähum, var.)
Knappast som pappa åtminstone.
Nä han är ju knappt två, med allt vad det innebär.
Fixar man inte 6 timmar med en trotsig tvååring som sover två av dem, så bör man se över sitt karriärval att jobba på dagis tycker jag.

Men jag tror att det kan ligga något i det. Konstigt nog så är det gärna fredag runt lunch när det är vackert väder.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Detta:fakta

Vi har tjejens två småkids på halvtid, varenda jävla gång de små bacillhärdarna kommer hit blir jag dödssjuk DirekCt. Likförbannat är det bara att bita ihop, rycka upp sig och ta hand om dessa två små pestråttor i människoform under tiden de är här, för självfallet är det så att de inte påverkas själva av skiten de bär på utan tvärtom fullkomligt flödar över av energi, skrik och panik... Efter en vecka av mestadels fullkomlig misär åker de hem till farsan igen varpå jag har en vecka på mig att försöka hinna krya på mig och barnen har en vecka på sig att fylla på apokalypslagret på förskolan, sen kommer de hit igen och så börjar det om... Man borde ha laglig rätt till semester ifrån samboskap... :4skrika
Nynna för dig själv (med melodin, axlar huvud knä och tå) Kaffe, godis, vin och sömn, vin och sömn. Det gör jag för att muntra upp mig.

Var glad att det är på halvtid. Är de iaf rumsrena?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nåjo.

Jag har snarare haft problemet att dafis skickar hem sonen "sjuk" tillsynes helt utan orsak.
En gäsp = corona, pest, aids, ta hem honom! :skrämd

Nu var han ju faktiskt sjuk på riktigt den här veckan så var och tog corona prov åt honom här, till skillnad från ungens mor så tycker jag inte att det är så farligt att vara hemma med honom, men självklart så prickar han ju exakt rätt dag att piggna till när jag går i feber och känner mig som överkörd av ett godståg. Brukar normalt sett klara mig fast de andra är sjuka, men denna var fan inte att leka med.
Själv är jag ju föräldraledig med tvåan sedan april ifjol till maj i år. Det är ok. Men när ettan är hemförlovad från föris(förkylningssymptom samt varje fredag) känns de där timmarna mellan läggning och egen sömn som himlen. Man är ju stadigt pucktvåa... ?

Kanske skulle starta en "småbarnsfarsa på sporthoj-tråd"? Så slipper vi förpesta tillvaron för barnfria medmänniskor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nynna för dig själv (med melodin, axlar huvud knä och tå) Kaffe, godis, vin och sömn, vin och sömn. Det gör jag för att muntra upp mig.

Var glad att det är på halvtid. Är de iaf rumsrena?
Sömn får jag ingen när kidsen är här. Hon däremot... Tror det blivit kortis i hennes modersinstinkt eller något för hon kan fanimig sova sig igenom precis vad som helst, medan jag vaknar så fort någon av ungarna vänder på sig... Och de gör bra mycket mer högljudda saker än så under sömntimmarna... Den ena vaknar tidigt på morgonen och börjar sjunga, inte sådär småbarnsgulligt jollrande utan mer som en kastrerad death metal vokalist. Den andra har av någon anledning fått för sig att det är skitroligt att dunka huvudet i väggen upprepade gånger... :va Så medan fruntimret snarkar sött bredvid mig ligger jag klarvaken och tittar i taket till tonerna av "Dunk... Dunk... Dunk... Dunk..." och "BLIIIINKAAAAAA LIIIILLLLAAAAAA FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRNA DÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!"... :död

Halvt, den ena gör på sig titt som tätt... Det överräcker jag dock raskt till henne med orden "Denna vill till mamma". "Åååh, gulle mys då" tycker hon, för att en sekund senare utbrista i ett besviket "jaha". :hihi

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Sömn får jag ingen när kidsen är här. Hon däremot... Tror det blivit kortis i hennes modersinstinkt eller något för hon kan fanimig sova sig igenom precis vad som helst, medan jag vaknar så fort någon av ungarna vänder på sig... Och de gör bra mycket mer högljudda saker än så under sömntimmarna... Den ena vaknar tidigt på morgonen och börjar sjunga, inte sådär småbarnsgulligt jollrande utan mer som en kastrerad death metal vokalist. Den andra har av någon anledning fått för sig att det är skitroligt att dunka huvudet i väggen upprepade gånger... :va Så medan fruntimret snarkar sött bredvid mig ligger jag klarvaken och tittar i taket till tonerna av "Dunk... Dunk... Dunk... Dunk..." och "BLIIIINKAAAAAA LIIIILLLLAAAAAA FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRNA DÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!"... :död

Halvt, den ena gör på sig titt som tätt... Det överräcker jag dock raskt till henne med orden "Denna vill till mamma". "Åååh, gulle mys då" tycker hon, för att en sekund senare utrbista i ett besviket "jaha". :hihi
Farsan kanske har ett ledigt rum åt dig varannan vecka?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingen bromance där, alltså. Rätt uppfattat?
Milt uttryckt... Han gör sitt bästa för att göra livet surt för mig och tjejen. Försökte sno kidsen ifrån henne, stämmer henne på både små och stora belopp i tid och otid, gnäller om småsaker, ställer fullkomligt orimliga krav och kompromissar inte en mikrometer... Första klassens rövhål helt enkelt, universums ärkekräk. Till stor del han som är anledningen till att både jag och tjejen lider av varierande grad av psykisk ohälsa och att jag varken har tid eller ork att ägna mig åt projekt och hobbyer, för vi har alltid nåt bullshit han hittat på som vi behöver prioritera att ta itu med.

Ta bara en sån sak som att han vägrade komma överens vid bodelningen så de tvingades kalla in en bodelningsförrättare, men efter massor av tjafs fram och tillbaka och skenande advokatkostnader så bestämde sig tjejen för att hon helt enkelt inte orkade mer utan gick med på en fullkomligt orimlig förlikning som gjorde att han fick både deras gemensamma hus och större delen av bohaget trots att han inte betalat en spänn för någotdera. Efter förlikningen försökte bodelningsförrättaren pressa tjejen på pengar, men hon bestred hans faktura då han inte utförde något arbete i slutändan eftersom hon istället gick med på rövhålets förlikning. Nu, ett år senare, hävdar kräket att han minsann betalade bodelningsförrättarens räkningar och att detta är orättvist eftersom tjejen inte gjorde det och han menar att hon är skyldig honom mellanskillnaden vilken han nu stämmer henne på. Efter att han fått hus och bohag för x antal mille...

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Milt uttryckt... Han gör sitt bästa för att göra livet surt för mig och tjejen. Försökte sno kidsen ifrån henne, stämmer henne på både små och stora belopp i tid och otid, gnäller om småsaker, ställer fullkomligt orimliga krav och kompromissar inte en mikrometer... Första klassens rövhål helt enkelt, universums ärkekräk.
Har man varannan vecka borde inte sånt existera, från något håll, kan jag tycka.
Andelen mammor som "snor" barnen är procentuellt en sinnessjukt mycket större andel. Citerar en bekant jag hade en allt annat än konstruktiv dialog med om saken.
"Kan folk inte bara vara snälla, det är ju gemensamma barn?".

Svarade att då hade de väl fortfarande varit ihop.

Aldrig att jag hade vågat mig in i en sån risksituation men lycka till du har briljerat fler gånger!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Milt uttryckt... Han gör sitt bästa för att göra livet surt för mig och tjejen. Försökte sno kidsen ifrån henne, stämmer henne på både små och stora belopp i tid och otid, gnäller om småsaker, ställer fullkomligt orimliga krav och kompromissar inte en mikrometer... Första klassens rövhål helt enkelt, universums ärkekräk. Till stor del han som är anledningen till att både jag och tjejen lider av varierande grad av psykisk ohälsa och att jag varken har tid eller ork att ägna mig åt projekt och hobbyer, för vi har alltid nåt bullshit han hittat på som vi behöver prioritera att ta itu med.

Ta bara en sån sak som att han vägrade komma överens vid bodelningen så de tvingades kalla in en bodelningsförrättare, men efter massor av tjafs fram och tillbaka och skenande advokatkostnader så bestämde sig tjejen för att hon helt enkelt inte orkade mer utan gick med på en fullkomligt orimlig förlikning som gjorde att han fick både deras gemensamma hus och större delen av bohaget trots att han inte betalat en spänn för någotdera. Efter förlikningen försökte bodelningsförrättaren pressa tjejen på pengar, men hon bestred hans faktura då han inte utförde något arbete i slutändan eftersom hon istället gick med på rövhålets förlikning. Nu, ett år senare, hävdar kräket att han minsann betalade bodelningsförrättarens räkningar och att detta är orättvist eftersom tjejen inte gjorde det och han menar att hon är skyldig honom mellanskillnaden vilken han nu stämmer henne på. Efter att han fått hus och bohag för x antal mille...
Det suger onekligen getpung när inte vuxna människor kan kompromissa och bete sig för barnens bästa.
Även om man inte bor ihop borde man ju prioritera att få ett fungerande samarbete som föräldrar.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Har man varannan vecka borde inte sånt existera, från något håll, kan jag tycka.
Andelen mammor som "snor" barnen är procentuellt en sinnessjukt mycket större andel. Citerar en bekant jag hade en allt annat än konstruktiv dialog med om saken.
"Kan folk inte bara vara snälla, det är ju gemensamma barn?".

Svarade att då hade de väl fortfarande varit ihop.

Aldrig att jag hade vågat mig in i en sån risksituation men lycka till du har briljerat fler gånger!
Slug som han är så såg han till att det blev bara nästan varannan vecka, en dag mer åt honom och en mindre åt henne. På så sätt blev han bofast förälder med rätt till förskola vilken han nyttjar flitigt då han jobbar typ 120%, dessutom blev hon skyldig att betala underhåll då han har kidsen mer... Ja, du inser ju vad det är för ett girigt kräk...

Kände inte att jag hade så mycket att välja på, hon och jag har varit bästa vänner sedan gymnasiet och efter att hon lämnat honom kom hon till mig och bad om hjälp då hon höll på att fullständigt gå sönder och inte klarade av vardagen med alla hemska omständigheter. Han har behandlat henne väldigt illa genom hela deras äktenskap, typ så illa du kan föreställa dig fast lägg sen på 50%. Kände såklart att jag ville göra vad jag kunde för henne, så jag flyttade hem till henne för att sköta hemmet så hon kunde fokusera på att reda ut skilsmässan och ta hand om sina barn. Inneboende städare/kock/alltiallo typ. Efter något drygt år insåg vi att detta upplägget är ju i princip ett förhållande minus det roliga så varför inte bara löpa linan ut och bli ett par? Sagt och gjort, så blev det. Inget jag ångrar, vi har alltid fungerat bra ihop som vänner så det var kanske naturligt att det föll sig som det gjorde. Men visst är det jobbigt tidvis, väldigt jobbigt...

Tack, jag gör mitt bästa :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det suger onekligen getpung när inte vuxna människor kan kompromissa och bete sig för barnens bästa.
Även om man inte bor ihop borde man ju prioritera att få ett fungerande samarbete som föräldrar.
Den här snubben bryr sig inte om något annat än pengar. Misstänker att han är psykopat, inte i benämningen att snubben är uppenbart dum i huvudet utan att han faktiskt är det. Fullkomligt känslokall, gränslöst girig och ruggigt bakslug. Planerar saker och ting flera år i förväg innan han sätter saker i rullning. Ungarna skiter han i, enda anledningen att han vill ha dem på mer tid än tjejen är för att han ska ha rätt att ha dem på förskola vilket han har typ 11 timmar om dagen. Lov och ledigheter prackar han dem på oss, så kan han jobba i fred. Troligtvis så skaffade han dem bara för att ha en hållhake på henne. Det är en jävla soppa minst sagt...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Den här snubben bryr sig inte om något annat än pengar. Misstänker att han är psykopat, inte i benämningen att snubben är uppenbart dum i huvudet utan att han faktiskt är det. Fullkomligt känslokall, gränslöst girig och ruggigt bakslug. Planerar saker och ting flera år i förväg innan han sätter saker i rullning. Ungarna skiter han i, enda anledningen att han vill ha dem på mer tid än tjejen är för att han ska ha rätt att ha dem på förskola vilket han har typ 11 timmar om dagen. Lov och ledigheter prackar han dem på oss, så kan han jobba i fred. Troligtvis så skaffade han dem bara för att ha en hållhake på henne. Det är en jävla soppa minst sagt...
Låter som min dotters fd man. Han sitter inne nu på 2,6 år? av ej nämd anledning

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Låter som min dotters fd man. Han sitter inne nu på 2,6 år? av ej nämd anledning
Denna snubben umgås också i skumma kretsar, han har ett antal vänner som sitter inne för diverse skit så jag väntar bara och hoppas att han råkar illa ut snart...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år