Idag är jag förbannad därför att...

lenlil

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville
Igår var grannen här med traktorn och skottade.

:rofl Det där inlägget från mig råkade bli postat innan det var klart så det såg lite konstigt ut i ditt citat.
Jag är jäkligt glad att grannen kommer med traktor så jag slipper äga någon snöslunga, fyrhjuling eller liknande som sen kommer vara trasig och behöva repareras.

Men det suger när det kommer en dryg dm dygnet efter man skottat.
Fan här är det vinterhalland det regnar men det är lättskottat !!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Igår var grannen här med traktorn och skottade.

:rofl Det där inlägget från mig råkade bli postat innan det var klart så det såg lite konstigt ut i ditt citat.
Jag är jäkligt glad att grannen kommer med traktor så jag slipper äga någon snöslunga, fyrhjuling eller liknande som sen kommer vara trasig och behöva repareras.

Men det suger när det kommer en dryg dm dygnet efter man skottat.
Jag äger flera snöslungor, dom är trasiga.
Den första, en skitgammal stiga (tillverkad av Candiana) har kämpat bra, men nu finns det inte att få tag på delar längre.

Den andra, en Biltema, har jag köpt delar till, men det spelar liten roll när den inte går att få isär på grund av rost.
Dessutom tror jag att det är fel delar, eftersom dom behåller samma modellnummer men på helt olika slungor från år till år. (har hänt mig vid tidigare reparationer)
Får jag isär den skulle man kunna tillverka delen som behövs.

Jag tror ändå att det skulle vara en hyfsad snöslunga, om man hade asfalterad gårdsplan, men jag har grus, och det kommer alltid upp någon småsten in i slungan och kilar fast.
När den funkar är den gudasänd, när den är trasig.... Not so much

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag äger flera snöslungor, dom är trasiga.
Den första, en skitgammal stiga (tillverkad av Candiana) har kämpat bra, men nu finns det inte att få tag på delar längre.

Den andra, en Biltema, har jag köpt delar till, men det spelar liten roll när den inte går att få isär på grund av rost.
Dessutom tror jag att det är fel delar, eftersom dom behåller samma modellnummer men på helt olika slungor från år till år. (har hänt mig vid tidigare reparationer)
Får jag isär den skulle man kunna tillverka delen som behövs.

Jag tror ändå att det skulle vara en hyfsad snöslunga, om man hade asfalterad gårdsplan, men jag har grus, och det kommer alltid upp någon småsten in i slungan och kilar fast.
När den funkar är den gudasänd, när den är trasig.... Not so much

Ja, det är ju just det att man kan ge sig f-n på att det kommer meck-jobb med såna där. Det är många som försökt sälja på mig snöslungor och och jordbrukstraktorer med argumentet att du kan ju skotta gården men jag tror inte det blir varken billigare eller bekvämare än att grannen kommer förbi och skottar när han ändå är ute och kör.

Möjligen om jag sätter snökedjor och plog på en av bilarna som ändå är avställd hela vinter så skulle jag kunna ploga lite själv när det inte är allt för mycket snö.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Mjae. Försäkringsbolag är försäkringsbolag, om du förstår vad jag menar. Självrisk, åldersavskrivning och sådär.
Det är människor som jobbar på försäkringsbolag. Ring och var jobbig.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jepp, så mycket jag orkar. Tyvärr är det inte mycket, annat skit har varit mycket jobbigare under januari så det har liksom sugit musten ur mig. ?

Att de inte förvarades i utrymme som bara mitt hushåll har tillgång till försvårar en aning för mig. (Garage i länga utan mellanvägg)

Tips till er övriga med liknande förvaring. Lägg bara tre av däcken på ett ställe och det fjärde på ett annat. Det minskar iaf risken litet grann för stöld. Ja, lås fast med kätting också naturligtvis.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jepp, så mycket jag orkar. Tyvärr är det inte mycket, annat skit har varit mycket jobbigare under januari så det har liksom sugit musten ur mig. ?

Att de inte förvarades i utrymme som bara mitt hushåll har tillgång till försvårar en aning för mig. (Garage i länga utan mellanvägg)

Tips till er övriga med liknande förvaring. Lägg bara tre av däcken på ett ställe och det fjärde på ett annat. Det minskar iaf risken litet grann för stöld. Ja, lås fast med kätting också naturligtvis.
För många år sedan rusade min bror ut med en sjuk hund mitt i natten, som tur var hade han mobiltelefon (det var inte så vanligt då) med sig ut.
Samtliga garage i hans länga stod öppna, sommarhjulen till samtliga bilar var utrullade (samt annat värdefullt dom kunde hitta)
Brorsan ringde polisen som råkade ha en bil i närheten så dom kom till undsättning och dom hittade en utlandsregad skåpbil med släp som körde runt i området.

Tyvärr hade dom inte hunnit lasta något, så det blev nog bara en fordonskontroll.

Det visade sig att en granne i längan inte brukade låsa när han inte hade bilen i garaget, för han hade ju inget annat värdefullt där, och det var ju hönsnät emellan till grannens (och alla andras) garage :huvet

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
För många år sedan rusade min bror ut med en sjuk hund mitt i natten, som tur var hade han mobiltelefon (det var inte så vanligt då) med sig ut.
Samtliga garage i hans länga stod öppna, sommarhjulen till samtliga bilar var utrullade (samt annat värdefullt dom kunde hitta)
Brorsan ringde polisen som råkade ha en bil i närheten så dom kom till undsättning och dom hittade en utlandsregad skåpbil med släp som körde runt i området.

Tyvärr hade dom inte hunnit lasta något, så det blev nog bara en fordonskontroll.

Det visade sig att en granne i längan inte brukade låsa när han inte hade bilen i garaget, för han hade ju inget annat värdefullt där, och det var ju hönsnät emellan till grannens (och alla andras) garage :huvet
Den grannen borde varje natt tvingas gå barfota genom mörka rum med legobitar på golvet.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Om det e Volvo ocean fälgar håll koll på A-traktorer 740/940 raggare de e nästan bara dessa element som snor v70 fälgar.

Förutom sekuritas då, häromkring plockade dom en väktare med ? 26 uppsättningar sommar hjul med fälg till volvo?
Han hade naturligtvis inte en aning hur dom hamnat i hans källare.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om det e Volvo ocean fälgar håll koll på A-traktorer 740/940 raggare de e nästan bara dessa element som snor v70 fälgar.

Förutom sekuritas då, häromkring plockade dom en väktare med ? 26 uppsättningar sommar hjul med fälg till volvo?
Han hade naturligtvis inte en aning hur dom hamnat i hans källare.
Jupp, ocean race är det.

Det tråkiga är att man skulle göra sig olycklig vid en konfrontation. Gick under radarn för ordningsmakten en gång på en parkeringsplats i januari. Iklädd jeans och kängor men i övrigt naken med slagträ i handen frågade om 4 ynglingar behövde hjälp vid en grannes bil. De såg ut som om de trodde deras sista stund på jorden var kommen. (Tänk attityd likt American history X) Grannen tackade mig för insatsen dagen efter.

Bus har för lätt att vinna över hederligt, rättrådigt folk i tingsrätten.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jupp, ocean race är det.

Det tråkiga är att man skulle göra sig olycklig vid en konfrontation. Gick under radarn för ordningsmakten en gång på en parkeringsplats i januari. Iklädd jeans och kängor men i övrigt naken med slagträ i handen frågade om 4 ynglingar behövde hjälp vid en grannes bil. De såg ut som om de trodde deras sista stund på jorden var kommen. (Tänk attityd likt American history X) Grannen tackade mig för insatsen dagen efter.

Bus har för lätt att vinna över hederligt, rättrådigt folk i tingsrätten.
Just det sista kan jag ju intyga.
2 gånger i rätten?

Ena gällde försök att sno båt motorer med bifogad simträning för buset o se de får man inte kolla om dom kan, ändå petade jag ju på dom med en åra ända till dom kom till stranden???.

Det har inte varit något mera försök att sno saker så i presumtivt syfte funkade det ju bra men lit dyrt med skadestånd för att jag kollade simkunskapen. ???

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11

Vad har samhället för nytta av sånt här!
Ska staten verkligen subventionera den här typen av verksamhet?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tiggarbrev från någon som samlar pengar till vad som sägs vara hjälpverksamhet men är privatpersoner. Fick nyss ett från en kvinna som sa sig hjälpa familjer som CITAT: "hjälper utsatta barnfamiljer utan inkomster och som även flytt från våldsamma hem"

På facebook, från en kvinna med ungefär Sveriges vanligaste namn, utan personliga bilder. Ofta annonserar dom och tigger i köp och säljgrupper, och några av dessa kvinnor är säkert ärliga men jag misstänker att de flesta tigger nog bara för egen vinning.

Dessutom så enligt adressen till hennes facebookkonto så har hon ett betydligt ovanligare namn.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...