Inget svar på inlägget men jag kom att tänka på en gammal tråd om just blockethandel. Kanske rentav du som startade den?Ärligt talat så tror jag inte att jag är en särskilt strulig köpare att ha med att göra. Tvärtom, jag uppskattar själv när privataffärer går smidigt till och försöker sträva så gott jag kan efter att dra mitt strå till den stacken. Jag passar avtalade tider eller meddelar om jag av någon oförutsedd anledning skulle bli sen, har aldrig varit den som anmält intresse, avtalat tid och sen inte dykt upp eller meddelat varför jag uteblir. Har däremot som säljare varit med om sådana köpare och vet hur störigt det är, jag kan förstå att folk blir avigt inställda till att hålla saker efter ett antal såna erfarenheter. Men om jag nu sköter mig så förutsätter jag ju också att motparten sköter sig, och så blir jag såklart irriterad när folk inte sköter sig ordentligt
Igen, hade inte haft något emot om säljaren tydligt kommunicerat vad som gäller. Det är dubbelsignalerna som stör mig, man tror man har en överenskommelse och att alla är med på vad som gäller och sen skiter det sig för att någon annan inte har vett att bete sig.
Jag minns mest att det var en häpnadsväckande låg grad av att bete sig med hyfs och hederlighet, även bland forumfolket.
Minns du den?