Idag är jag förbannad därför att...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Sålde och skickade ett par nya bromsskivor till en kille utanför Götelabåj i tisdags.
Igår fick han beskedet att han kunde hämta ut dem på ICA här i KALMAR.

Paketets resa med DHL:
Tisdag 13.37 inlämnat på Mekonomen Kalmar ->
Onsdag 17.35 anlänt Oskarshamn ->
Torsdag 00.24 anlänt Oskarshamn ->
Torsdag 05.15 anlänt ICA Kalmar .

Paketet, som skulle till Hönö, flyttades alltså ca 900 m inom Kalmar på 2 dagar.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Sålde och skickade ett par nya bromsskivor till en kille utanför Götelabåj i tisdags.
Igår fick han beskedet att han kunde hämta ut dem på ICA här i KALMAR.

Paketets resa med DHL:
Tisdag 13.37 inlämnat på Mekonomen Kalmar ->
Onsdag 17.35 anlänt Oskarshamn ->
Torsdag 00.24 anlänt Oskarshamn ->
Torsdag 05.15 anlänt ICA Kalmar .

Paketet, som skulle till Hönö, flyttades alltså ca 900 m inom Kalmar på 2 dagar.
- Jag ringde och de skulle omdirigera paketet till Hönö.

och så fick jag nyss ett mail från DHL: "Du kommer få en leveransavisering när försändelsen kan hämtas".

Jag - som avsändare - skulle alltså få leveransavisering och lösa ut mitt eget paket!?
Kontaktade dem igen, och nu ska det aviseras till mottagaren istället. Jösses amalia...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inte bara influencers tyvärr, även vanligt folk drar fram kameran så fort det händer något "spännande" eller "ovanligt". Hur tänker man? "Oj titta, dödsolycka! Det var inte dåligt, nu händer det grejer minsann! Nu ska vi fota!"?? Vem har man tänkt visa bilderna för egentligen? :va :dummer

Tycker den här polisen hanterar dylika situationer bra:
Själv tar jag foton för att minnas. Jag fotograferar inte för att visa för andra.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Klockan är 0830 och det är lördag. Vakna tiden av dygnet är nu uppe i över 4,5h.

Var väl själva helsike att man inte kan få till dygnsvila ordentligt! ?

Tinnitusen är påtaglig idag också.

Tvättkorgen är full och garderoben tom på rena underkläder.

Jag vaknade och sen var den dagen förstörd.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Klockan är 0830 och det är lördag. Vakna tiden av dygnet är nu uppe i över 4,5h.

Var väl själva helsike att man inte kan få till dygnsvila ordentligt! ?

Tinnitusen är påtaglig idag också.

Tvättkorgen är full och garderoben tom på rena underkläder.

Jag vaknade och sen var den dagen förstörd.
Tänk vad mycket tvätt du hinner tvätta då! :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vill man minnas att man sett en döing? :va
Jag hade inte gått för att ta ett foto av en död. Har sett för många i jobbet på sjukhus under studierna.
Men situationen kan var intressant. Påminnelse om att inte Göra inte samma misstag själv.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle bara pyssla lite ute i verkstan och behövde använda vinkelslipen till att skära av ett grövre metallstycke. När jag är nästan igenom så nyper kapskivan plötsligt fast i stycket och skickar slipen med den hastigt roterande disken med kraft rakt åt vänster där min hand befann sig. Rakt in i vänsterhandens tumme åker kapskivan och skär igenom både handsken och typ halva tummen. Är inte helt säker på hur djupt men om det inte är hela vägen in till benet så är det bra nära... Som tur är så verkar nerver, senor och ben har klarat sig, har full känsel och rörlighet. Men satan vad det blödde... Tog en bra stund att få stopp på, och att försöka rengöra såret från slipdamm och skit var inte skönt någonstans... Just typiskt, fan ska man vara så klumpig för... :4skrika

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Skulle bara pyssla lite ute i verkstan och behövde använda vinkelslipen till att skära av ett grövre metallstycke. När jag är nästan igenom så nyper kapskivan plötsligt fast i stycket och skickar slipen med den hastigt roterande disken med kraft rakt åt vänster där min hand befann sig. Rakt in i vänsterhandens tumme åker kapskivan och skär igenom både handsken och typ halva tummen. Är inte helt säker på hur djupt men om det inte är hela vägen in till benet så är det bra nära... Som tur är så verkar nerver, senor och ben har klarat sig, har full känsel och rörlighet. Men satan vad det blödde... Tog en bra stund att få stopp på, och att försöka rengöra såret från slipdamm och skit var inte skönt någonstans... Just typiskt, fan ska man vara så klumpig för... :4skrika
Urk, läskig läsning mitt i lunchen.
Krya på er, tummen och du.

Har själv använt en vinkelslip en gång och helvete så nervös jag var, grannen skrattade åt alla mina skydd.
Hoppas att jag slipper framtida bruk.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Åk in och få det tittat på!
Om inte annat så för att ha det i rullorna för ev försäkring.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Urk, läskig läsning mitt i lunchen.
Krya på er, tummen och du.

Har själv använt en vinkelslip en gång och helvete så nervös jag var, grannen skrattade åt alla mina skydd.
Hoppas att jag slipper framtida bruk.
Tack så mycket. Det ska nog gå bra, har fått det tvättat och omplåstrat med massor av steri-strips för att hålla ihop det. Har inte ont, kanske blir ett litet ärr men det gör mig inget. Har fler såna än jag kan räkna ändå :gnissla

Jag är van vid att hantera vinkelslip, gör det mer eller mindre dagligen. Har varit med om att kapskivan nyper fast så att maskinen gör ett ryck tidigare och det brukar inte resultera i mer än något skrubbsår och då har man otur och får den någonstans där man är oskyddad, men just idag gick det väl helt enkelt värre än vanligt. kanske hade dålig kvalisort på handskarna eller så var kapskivan bara ovanligt vass/snabb/linjerad idag för den åt rakt igenom handsken och in i tummen. Men men, jag är bara glad att tummen sitter kvar på sin plats :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år