Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ibland känns det som att min tumme är fastlimmad i arslet, projekten drar bara ut på tiden........ :gnissla :gnissla
Jag har iallafall inte hela tummen mitt i handen längre, jag lämnade en bit i verkstan :gnissla :hihi

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag har råkat ut för att skivan splittrat och kastat delar i mitt ansikte, men jag kör med helt visir, så det blev bara ett "Aj fan. Har jag nån mer skiva?" men man vill ju ogärna få saker plantterat i ansiktet.
Har en polare jag delar garage med som kör vinkelslipen helt utan skydd alls. Han gnäller över att jag vägrar plocka bort skölden på slipen för den är ju ivägen. :rolleyes:
En gammal kollega hade råkat ut för att kapskivan splittrades och skickade iväg en rätt stor bit som träffade honom rakt på mandomen. Tydligen svällde skaftet upp och blev stor som en grapefrukt och han kunde varken ha byxor eller kalsonger på sig på en dryg vecka pga smärtan.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En gammal kollega hade råkat ut för att kapskivan splittrades och skickade iväg en rätt stor bit som träffade honom rakt på mandomen. Tydligen svällde skaftet upp och blev stor som en grapefrukt och han kunde varken ha byxor eller kalsonger på sig på en dryg vecka pga smärtan.
Man kanske ska vara glad att det bara var tummen som tog stryk, finns de som har det värre... :gnissla :skrämd

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Skulle bara pyssla lite ute i verkstan och behövde använda vinkelslipen till att skära av ett grövre metallstycke. När jag är nästan igenom så nyper kapskivan plötsligt fast i stycket och skickar slipen med den hastigt roterande disken med kraft rakt åt vänster där min hand befann sig. Rakt in i vänsterhandens tumme åker kapskivan och skär igenom både handsken och typ halva tummen. Är inte helt säker på hur djupt men om det inte är hela vägen in till benet så är det bra nära... Som tur är så verkar nerver, senor och ben har klarat sig, har full känsel och rörlighet. Men satan vad det blödde... Tog en bra stund att få stopp på, och att försöka rengöra såret från slipdamm och skit var inte skönt någonstans... Just typiskt, fan ska man vara så klumpig för... :4skrika
Sånt där ska sys på akuten så du slipper få ärr.
Talade min son om för mig (som då jobbade som golvläggare med kniv) och skickade mig till akuten.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Sånt där ska sys på akuten så du slipper få ärr.
Talade min son om för mig (som då jobbade som golvläggare med kniv) och skickade mig till akuten.
Jag vet att det ska det, egentligen. Men jag hatar akuten och bryr mig inte om ärr. Sår och småskador får jag titt som tätt, ärr har jag redan fler än jag kan räkna så ett till gör ingen skillnad. Vård söker jag bara om det är absolut nödvändigt. Hade kapskivan tagit sig igenom ben eller senor hade det varit en annan femma, det hade jag nog behövt lite hjälp med :gnissla Men stoppa blödningar och tejpa sår har jag med åren blivit ganska duktig på så det känner jag att jag reder ut, åtminstone såpass hjälpligt att jag föredrar att fixa dem själv framför att åka in till akuten.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jag vet att det ska det, egentligen. Men jag hatar akuten och bryr mig inte om ärr. Sår och småskador får jag titt som tätt, ärr har jag redan fler än jag kan räkna så ett till gör ingen skillnad. Vård söker jag bara om det är absolut nödvändigt. Hade kapskivan tagit sig igenom ben eller senor hade det varit en annan femma, det hade jag nog behövt lite hjälp med :gnissla Men stoppa blödningar och tejpa sår har jag med åren blivit ganska duktig på så det känner jag att jag reder ut, åtminstone såpass hjälpligt att jag föredrar att fixa dem själv framför att åka in till akuten.
Ja du har rätt.
Kan du göra rent såret och tejpa det själv blir det bra.
En läkare tog ut två stift ut höger handleds båtben på mig på Mölndals handkirug 3/11
och det snittet i skinnet tejpade läkaren. Och snittet har läkt bra.
Och förhoppningsvis växer båtbenet ihop mer, det som fortfarande inte läkt.
Peppar , peppar , ta i trä.
Jag har bara varit på akuten här i Göteborg 5 gånger
(3 ggr Sahlgrenska, 2 ggr Ortopeden i Mölndal)
och har blivit väl omhändertagen alla 5 ggr.
Har kanske haft tur ?

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Finns nog några i just Moskva som ganska många skulle vilja se döa just nu.
För hoppningsvis klarar sig i varje fall Putin ett tag till.
Så länge Putin leder Rysslands "försvar"
så kommer det gå lika bra för Ukraina med Allierade som för de Allierade i kriget mot korpralen !

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja du har rätt.
Kan du göra rent såret och tejpa det själv blir det bra.
En läkare tog ut två stift ut höger handleds båtben på mig på Mölndals handkirug 3/11
och det snittet i skinnet tejpade läkaren. Och snittet har läkt bra.
Och förhoppningsvis växer båtbenet ihop mer, det som fortfarande inte läkt.
Peppar , peppar , ta i trä.
Jag har bara varit på akuten här i Göteborg 5 gånger
(3 ggr Sahlgrenska, 2 ggr Ortopeden i Mölndal)
och har blivit väl omhändertagen alla 5 ggr.
Har kanske haft tur ?
Jodå, la om såret idag och det ser rent och fint ut och verkar ha börjat sluta sig fint. Sparade x antal timmar på akutbesök och får troligtvis ett minst lika bra resultat rent funktionsmässigt vilket är det enda jag bryr mig om. Utseendet var ändå inget som kunde bli mycket värre, bara på den skadade tummen har jag ytterligare fem-sex ärr från diverse hobbyrelaterade småskador så vad det än blir av detta kommer bara smälta in :hihi

Håller tummarna (det jag har kvar av dem :hihi ) för att du gör en en rask och komplett återhämtning :tummenupp Men ja, du har nog haft tur. Jag brukade vara mer ängslig av mig och åkte hellre in en gång för mycket, så jag har varit med om många bortkastade dagar med tiotals timmar väntan för obefintlig eller ingen åtgärd. Numera söker jag verkligen bara om det blir absolut nödvändigt, något jag inte kan reda ut själv.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Kommunen är ju så korkade.
I kommunen har vi en industritomt som inte längre används, den har djuphamn, den har järnväg, 2 km till E4 och ca 2 km till närmsta 400Kv ledning och ligger i Elområde 1.
Och vad lyckas man då locka dit i den gröna omställningens tecken.....En jävla datorhall ska få bygga.
Vad blir det....typ tre arbetstillfällen på ett unikt område.
Om man då tänker sig att en datorhall är viktig så varför sätter man den inte på någon annan av alla oändligt många områden man har att sätta sånt på?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Kommunen är ju så korkade.
I kommunen har vi en industritomt som inte längre används, den har djuphamn, den har järnväg, 2 km till E4 och ca 2 km till närmsta 400Kv ledning och ligger i Elområde 1.
Och vad lyckas man då locka dit i den gröna omställningens tecken.....En jävla datorhall ska få bygga.
Vad blir det....typ tre arbetstillfällen på ett unikt område.
Om man då tänker sig att en datorhall är viktig så varför sätter man den inte på någon annan av alla oändligt många områden man har att sätta sånt på?

Jag ser fram emot när forumets regimförsvarare kommer in och förklarar att du har fel och politruckerna har gjort det bästa för både kommunen och Sverige. Tydlig förklaring till varför du har fel tvivlar jag däremot på att vi får.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag var på en ögonundersökning till sjukan i morse. Får några droppar i ögonen. Först ska de inte ta effekt, men nu 12 timmar senare har skiten fortfarande inte gått ur vänster öga. Får inte köra innan skiten gått ur och ser suddigt.

Jag skulle ju kört hoj till träningen ikväll, men istället så ser man halvsuddigt på ena sidan, får huvudvärk av lampjävlar och har avståndsbedömning som en drogad jävla geriatriker. :mad:

Ser ut som en pillerknaprare gör jag också. Och tagit ut en semesterdag för nöjet.

Att en 15 minuters undersökning ska behöva förstöra precis hela djävla dagen.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag var på en ögonundersökning till sjukan i morse. Får några droppar i ögonen. Först ska de inte ta effekt, men nu 12 timmar senare har skiten fortfarande inte gått ur vänster öga. Får inte köra innan skiten gått ur och ser suddigt.

Jag skulle ju kört hoj till träningen ikväll, men istället så ser man halvsuddigt på ena sidan, får huvudvärk av lampjävlar och har avståndsbedömning som en drogad jävla geriatriker. :mad:

Ser ut som en pillerknaprare gör jag också. Och tagit ut en semesterdag för nöjet.

Att en 15 minuters undersökning ska behöva förstöra precis hela djävla dagen.
Vad du gnäller i Ghana hade du inte fått undersökningen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad du gnäller i Ghana hade du inte fått undersökningen.
Och i stora delar av subsahara (eller kanske Västerås, om 4 år?) så skulle Busken få kapa av sitt finger med handjagare, vad menar du, det är bittert att vara halvblind, fast andra har det värre.

Just i Ghana, så har det jävligt mycket att göra med vem du är, och var du bor, om du får den eller nä.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
-Riktig eller plastgran i år? (på altan)
-Det är november.. den riktiga förra året var väl bra, tar en sån.. sen.
-Ska vi byta altantaket? (reglar och rubbet)
-Det snöar.
-Ja?
-..

Kapa plasttak, internet föreslår:

Sticksåg, vinkelkap, multimaskin(vibrator) med fintandad mojäng, sax.

Kökssaxen(blommig) fungerade över förväntan, 3 skivor att yxa till.

Nu är det snö över hela altanen, kan inte sätta upp plasttaket för julslingan(som aldrig ska ner tydligen) måste upp först.

20221119-132648.jpg

20221119-132725.jpg

Skifta till vinterhjulen på våra bilar idag också, bröt väl röven två gånger och Jeep's hjulbultar kan dra någonstans = skräp.

Kan inte eu avskaffa vintern eller nåt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu är det snö över hela altanen, kan inte sätta upp plasttaket för julslingan(som aldrig ska ner tydligen) måste upp först.

Skifta till vinterhjulen på våra bilar idag också, bröt väl röven två gånger och Jeep's hjulbultar kan dra någonstans = skräp.

Kan inte eu avskaffa vintern eller nåt?

Ahh, så det har börjar nu?
Jag har laddat upp med handhjärtan att skicka till alla mina bekanta i stockholm.
Postnord kanske bjuder på portot på hjälpsändningar till stockholm?
Jag har en kartong med mössor, vantar, isskrapor och annat som inte finns i stockholm att skicka, röda korset kan stå på centralen och dela ut...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka