Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Och i veckan hade vi en kund (kvinna såklart) som skulle hämta sin bil från service som var klar dagen innan och stått ute över natten och blivit kall och isig, och hade en snöborste som har en is-skrapa i änden av skaftet, hon tyckte det var fiffigt att inte bara skrapa rutorna, hon tog motorhuven och bakluckan också.

Störde mig lite men log inombords. (hej värdering när den ska lämnas tillbaka från leasing)

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Så nu är mitt ärende angående den vänstersvängande bilen o min lilla crach.

DINA Försäkringar.

Har kommit fram till att eftersom den bilen som var på höger sida vägen i dikeskanten nästan helt stillastående utan blinkers på åt vänster,
detta skedde 8 meter efter ett övergångsställe och då anser Dina Försäkringar att jag bröt mot omkörning förbudet vid övergångsställen.

Så med den tolkningen dom gör så stannar en bil ex motor fel eller annat 10 meter framför-efter ett övergångsställe så skall övrig trafik stå still tills fordonet är bärgat eller plockat färdigt blommor i skogen o flyttat fordonet. Då först kan resterande trafik passera.

Så att smyga förbi i ca 15 km o som i mitt fall vara vid fronten när föraren uppenbart helt blind svänger trots att jag bör ha varit mycket väl synlig i framrutan så är det 50/50 som gäller.

Så nu köper jag en avantador försäkrar denna 3 Mille bilen hos dina försäkringar o tänker kvadda denna bilen rätt omgående typ 10 minuter så är vi kvitt tycker jag?

Meeeeen.
Får man inte köra om efter ett övergångsställe?
Det här hade jag inte en susning om och hittar inte någonstans om att det är 20 meters omkörningsförbud kring övergångsställen.

Eller att man inte får göra det innan, det har jag hittat, men inte någon angivelse i meter.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det andra är att man oftast beställer kompletta vinterhjul till nya bilar från en däckleverantör och dessa levereras med en centrumkapsel med nån märkeslogga och BLÅ SKYDDSPLAST på.
Att man som bilföretag inte fattar att man inte levererar biljäveln med blå plast på fälgarna stör jag mig på som fan.
Folk som köpt bilen fattar ju såklart nada.
Jag köpte vindrutetorkarblad på Biltema i Malmö och körde hem regnet. Dom var ta mig faen sämre än de gamla. Ska ta med dom in till Biltema i Gbg för reklamation.
Inser när jag sliter i dom på parkeringen att jag inte tagit bort transportskyddsemballaget
:4skrika
Utan transportskyddsemballaget fungerade Biltemavindrutetorkarbladen utmärkt .......:)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag köpte vindrutetorkarblad på Biltema i Malmö och körde hem regnet. Dom var ta mig faen sämre än de gamla. Ska ta med dom in till Biltema i Gbg för reklamation.
Inser när jag sliter i dom på parkeringen att jag inte tagit bort transportplastskyddemballaget
Utan transportskyddsemballaget fungerade Biltemavindrutetorkarbladen utmärkt .......:)

Jag känner fler som har gjort samma blunder, det är tydligen så många som kommer tillbaka och klagar att många i personalen har börjat säga till.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Inser när jag sliter i dom på parkeringen att jag inte tagit bort transportplastskyddemballaget
Då har du fått blad som är feltillverkade om de är bra. Hopplösa så fort det går ner mot 5 plus. Nä kör enbart med Bosch torkarblad numera

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Då har du fått blad som är feltillverkade om de är bra. Hopplösa så fort det går ner mot 5 plus. Nä kör enbart med Bosch torkarblad numera

Vi har haft en vecka med -20 och kallare här, biltemas billigaste torkarblad har fungerat utmärkt.

Livslängden kanske är kortare än Bosch, men ÅAS kan jag köpa 4 biltema blad för kostnaden av ett Bosch

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Är av samma skrot o korn = byter hellre lite oftare o tillgängligheten är bra. Enda nackdelen är väl att temas sticker upp en del i plasten och på sambons Jeep sitter dom sådär.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Och i veckan hade vi en kund (kvinna såklart) som skulle hämta sin bil från service som var klar dagen innan och stått ute över natten och blivit kall och isig, och hade en snöborste som har en is-skrapa i änden av skaftet, hon tyckte det var fiffigt att inte bara skrapa rutorna, hon tog motorhuven och bakluckan också.

Störde mig lite men log inombords. (hej värdering när den ska lämnas tillbaka från leasing)
Taxitvätt :rofl

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min dieselvärmare vägrar starta så jag fick flytta kompisens kvarglömda småprylar i kyla.
20221218_122947.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Round 3
20221219-123457.jpg

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Någon™ parkerade bilen alldelens för nära garaget sist den var använd, så nu har jag ägnat en timme åt att skotta ett bilformat hål i takraset...

Allt för att det var "för jobbigt™" att hitta en skarvsladd till motorvärmaren
Låter som ett klassiskt fall av fruntimmer™.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA