Idag är jag förbannad därför att...

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
På den gamla onda tiden när man bara hade hemtelefon så hade vi telefoner i alla rum inklusive köket.
Min far hade många uppdrag och telefonen ringde tamejfan alla tider på dygnet i olika ärenden.

Jag satt närmast kökstelefonen och åt, och tredje gången det ringde sedan vi satt oss till bord så lyfte jag bara luren och sa "Mitt i maten" och la på, sedan lyfte jag av luren och vi åt utan att bli störda.

När vi hade ätit färdigt så la jag på luren igen och det ringde direkt.
Det var en väldigt viktig person som ringde, (samtalet var dock inte brådskande) oc
På den gamla onda tiden när man bara hade hemtelefon...
Samma på byggplatser och folk ringde gärna under raster då alla var anträffbara inne på kontoret. Minsteman hade då uppdraget att svara 'här är det rast' och lägga på luren. Tog ett tag innan alla fattat och bara ringde under arbetstid.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vi tog en förmiddagspromenad så att småttingarna fick sova och grabben fick springa av sig i en ganska nybyggd lekpark i närheten. Den är inhängnad, har gungor, och 2 klätterställningar, en som ser ut som en stor båt och en som ser ut som en stor traktor. När vi skulle gå hem skulle jag borsta av grus från honom, men inser att det är hundbajs. Efter närmare kontroll visade det sig att hans overall och handskar, och min jacka, mina byxor och mina handskar också är nerkletade.

Jag tog tillfället i akt att ringa det kommunala fastighetsbolaget som driver parken, men dom hade ju så klart julledigt. Så jag ringde jouren. Hon tyckte att "det som hänt var skittråkigt", oklart om hon ens förstod att hon drog ett dåligt skämt, men jag inbillar mig att hon förstod att det nog inte vore så dumt med en skylt om att hundrastning är förbjuden, och att dom åtminstone kunde komma dit och kratta igenom stället ett varv.

Fan vad förbannad jag blir på idioter med hund som använder lekparker som rastgård. Att evigt få leva på Frolic och tvingas bajsa utomhus och ta rätt på det med påse resten av livet vore ett lagom straff för såna :mad:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fan vad förbannad jag blir på idioter med hund som använder lekparker som rastgård. Att evigt få leva på Frolic och tvingas bajsa utomhus och ta rätt på det med påse resten av livet vore ett lagom straff för såna :mad:
Här i mina hoods så finns det en schysst stor rastgård för hundar där vi brukar vara med "barnbarnet" (hund). Väldigt nära så ligger ett dagis med stor inhägnad gård, där brukar vissa "hundägare" rasta sina hundar för de vågar inte komma in i hundrastgården. :huvet:censored:finger:kulspruta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Här i mina hoods så finns det en schysst stor rastgård för hundar där vi brukar vara med "barnbarnet" (hund). Väldigt nära så ligger ett dagis med stor inhägnad gård, där brukar vissa "hundägare" rasta sina hundar för de vågar inte komma in i hundrastgården. :huvet:censored:finger:kulspruta
Vissa satt bannemig och sket när skaparen delade ut talang.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi tog en förmiddagspromenad så att småttingarna fick sova och grabben fick springa av sig i en ganska nybyggd lekpark i närheten. Den är inhängnad, har gungor, och 2 klätterställningar, en som ser ut som en stor båt och en som ser ut som en stor traktor. När vi skulle gå hem skulle jag borsta av grus från honom, men inser att det är hundbajs. Efter närmare kontroll visade det sig att hans overall och handskar, och min jacka, mina byxor och mina handskar också är nerkletade.

Jag tog tillfället i akt att ringa det kommunala fastighetsbolaget som driver parken, men dom hade ju så klart julledigt. Så jag ringde jouren. Hon tyckte att "det som hänt var skittråkigt", oklart om hon ens förstod att hon drog ett dåligt skämt, men jag inbillar mig att hon förstod att det nog inte vore så dumt med en skylt om att hundrastning är förbjuden, och att dom åtminstone kunde komma dit och kratta igenom stället ett varv.

Har du tur är det hundbajs...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vaknade 04 o griljerar skinka nu ett helsike att vara äldre o inte behöva sova?
Jag gick upp halv sex och satte igång ett långkok på oxkind och bringa, lär bli saftigt, mört och fint framåt kvällen :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tjejen och jag hade precis gått och satt oss framför TVn och skulle se Kalle då strömmen gick. Anledning okänd och ingen prognos på när strömmen kan tänkas komma tillbaka, så strömlösa sitter vi här på julafton utan Kalle och utan julmat eftersom den har vi inte ens hunnit påbörja... :finger :huvet jävla tur att vi inte har kidsen denna julen...

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Tjejen och jag hade precis gått och satt oss framför TVn och skulle se Kalle då strömmen gick. Anledning okänd och ingen prognos på när strömmen kan tänkas komma tillbaka, så strömlösa sitter vi här på julafton utan Kalle och utan julmat eftersom den har vi inte ens hunnit påbörja... :finger :huvet jävla tur att vi inte har kidsen denna julen...
Blunda och spela upp den i huvudet, same as always.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati