Vi tog en förmiddagspromenad så att småttingarna fick sova och grabben fick springa av sig i en ganska nybyggd lekpark i närheten. Den är inhängnad, har gungor, och 2 klätterställningar, en som ser ut som en stor båt och en som ser ut som en stor traktor. När vi skulle gå hem skulle jag borsta av grus från honom, men inser att det är hundbajs. Efter närmare kontroll visade det sig att hans overall och handskar, och min jacka, mina byxor och mina handskar också är nerkletade.
Jag tog tillfället i akt att ringa det kommunala fastighetsbolaget som driver parken, men dom hade ju så klart julledigt. Så jag ringde jouren. Hon tyckte att "det som hänt var skittråkigt", oklart om hon ens förstod att hon drog ett dåligt skämt, men jag inbillar mig att hon förstod att det nog inte vore så dumt med en skylt om att hundrastning är förbjuden, och att dom åtminstone kunde komma dit och kratta igenom stället ett varv.
Fan vad förbannad jag blir på idioter med hund som använder lekparker som rastgård. Att evigt få leva på Frolic och tvingas bajsa utomhus och ta rätt på det med påse resten av livet vore ett lagom straff för såna