Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu ska inte du komma här och påpeka helt rimliga saker. Du vet att det inte är så vi jobbar. :hihi

Det hade också varit bättre om jag tagit det lugnt och adresserat ämnet efter att jag fått mitt morgonkaffe. Men jag är inte mer än människa och ibland tar man det på volley.
För vad det är värt så är jag ledsen att jag orsakade dig en otrevlig morgon på felaktiga grunder. Vissa ämnen triggar mig mer än andra, och jag slänger gärna käft med den som vill ta det på det planet så... Jag tog väl ditt inlägg som mer av en utmaning än det var menat. Två fel gör bevisligen inte ett rätt, sorry för det. Men ja, det är onekligen lätt att vara efterklok :)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
När nu folk ändå skriver OT i tråden vill jag ta tillfället i akt och rikta ett stort tack till kombattanterna för underhållningen!
Jag började iofs i ett läge av OT, men ett tag där var jag i helt rätt tråd och spammade. :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I dag är jag förbannad för att jag blev sjuk efter julfirandet.

På senaste tiden blir jag tamejfan sjuk varje gång jag har mött en grupp människor.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

På senaste tiden blir jag tamejfan sjuk varje gång jag har mött en grupp människor.
Välkommen i gänget, alla på julmiddagen blev sjuka, olika svårighetsgrad av magsjuka.
Jag övervägde självmord en bit in på natten men orkade inte.
Nu börjar jag våga äta igen, men släpper en fis endast med största försiktighet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Samma här… har klarat mig från covidskiten fram tills strax innan jul. Skit!
Tröttare än trött och 0 luktsinne. Har inte tid med sånt här.

Det finns en smal chans att det är det jag har fått, då det finns en familj i bekantskapskretsen med ett fall..

ÅAS har jag träffat barn, barnbarn och andra barn, så det kan vara något vanligt jävla dagisvirus jag har åkt på.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ni är säkert vaxinerade allihopa. Samma på jobbet dom som aldrig är borta för sjukdom är ovaxinerad, ? spooocky?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns en smal chans att det är det jag har fått, då det finns en familj i bekantskapskretsen med ett fall..

ÅAS har jag träffat barn, barnbarn och andra barn, så det kan vara något vanligt jävla dagisvirus jag har åkt på.
Kåvid är ju det vanligaste dagisviruset idag.
Noro är lite värre när det sprutar i bägge ändar. Den skiten vill man inte ha.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ni är säkert vaxinerade allihopa. Samma på jobbet dom som aldrig är borta för sjukdom är ovaxinerad, ? spooocky?
Ja, men jag har två doser kvar på min TBEserie. Stoppade när plandemin kom...

Du har, som så ofta, en poäng eller två. En tidigare kärnfrisk bekant brukar dra upp att han inte stoppat i sig en full karta alvedon och är nu +30. Vaxxinen har han jagat som en djonkare på Värnhem efter sin kran. Nu krasslig titt som tätt. Grym fysik och vet inte av sjukdom sen tidigare, skador däremot då han idrottat på hög nivå.

Med sina kontakter kommer han säkert få nästa shot före i stort sett alla andra.

Hur går det ihop? Vet fler pillermotståndare med samma inställning.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Jag blir mentalt sjuk varje gång jag ska in till stan och handla... Folk överallt

Men i övrigt är jag frisk som sjutton. D-vitamin i hög dos och mycket sprit.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag blir mentalt sjuk varje gång jag ska in till stan och handla... Folk överallt

Men i övrigt är jag frisk som sjutton. D-vitamin i hög dos och mycket sprit.
Har aldrig förstått varför det inte kombineras i en multivitamin-vodka??

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Den i bekantskapskretsen som fick Covid (för andra gången) innan jul är den enda som är antivaxxare... spooky...
Det är lurigt. I min krets har alla vaxxade åkt dit minst en gång, utom möjligen 2 äldre men där verkar vaxxet bryta ner dem. Barnen, ovaxxade, har haft både 1 och 2 ggr, som en mild flunsa. En ovaxxad har haft 3 ggr och varit väldigt produktiv hemma när vederbörande inte fick jobba, kraftigt exponerad i sitt jobb. Gick bra om man inte överanstränger. Respektive, vaxxad, blev betydligt sjukare. I övrigt tror jag mina ovaxxade bekanta gått fria, än.

Läskigt, ingen vet hur det slår, vare sig sjukdom, vaxx eller efter och biverkningar.

Vad kommer sen? Man har ju oåterkalleligen bråkat med dna, förutom immunförsvar. Ingen jag känner har dött av det, däremot av "vården".

Några har fått arytmi, antingen som biverkning av vaxx, under sjukdomstid eller som mer eller mindre bestående men.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har aldrig förstått varför det inte kombineras i en multivitamin-vodka??
Är du inte rädd att vitaminerna bryter ner alkoholen?
Kanske en myt men de vinpimplande fransoserna fick väl ordentligt med antioxidanter i sig. Gillar man vin hade åtminstone jag köpt det argumentet...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år