Idag är jag förbannad därför att...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är lurigt. I min krets har alla vaxxade åkt dit minst en gång, utom möjligen 2 äldre men där verkar vaxxet bryta ner dem. Barnen, ovaxxade, har haft både 1 och 2 ggr, som en mild flunsa. En ovaxxad har haft 3 ggr och varit väldigt produktiv hemma när vederbörande inte fick jobba, kraftigt exponerad i sitt jobb. Gick bra om man inte överanstränger. Respektive, vaxxad, blev betydligt sjukare. I övrigt tror jag mina ovaxxade bekanta gått fria, än.

Läskigt, ingen vet hur det slår, vare sig sjukdom, vaxx eller efter och biverkningar.

Vad kommer sen? Man har ju oåterkalleligen bråkat med dna, förutom immunförsvar. Ingen jag känner har dött av det, däremot av "vården".

Några har fått arytmi, antingen som biverkning av vaxx, under sjukdomstid eller som mer eller mindre bestående men.
I vår familj har vi varit omgivna av folk som varit sjuka i Covid och ganska risiga länge (fast aldrig så farligt att de behövt sjukhusvård). Själva har vi däremot testat negativt även om vi haft svår förkylning strax efter (annat immunförsvar? T-celler, vet ej, men vi har tagit två-tre doser vaccin). De flesta jag känner som åkt på Covid, har drabbats flera gånger. Ena sonen har bara tagit en spruta och har varit ganska exponerad via skolan, men frisk utom typ två dagars förkylning på tre år. Märkligt hur det slår olika.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vaccinet gör en inte immun, det bara dämpar symptomen.
Debatable.
Ser ingen given sådan linje. Bara en massa hobbyepedemiologer som hävdar att de hade blivit mycket sjukare eller hade dött om de inte varit vaxxade. Hur vet de det? Hade de ens blivit sjuka om de överdoserat vitamin D, zink och vad som nu visat sig ge resistens?

Hur vet folk?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Debatable.
Ser ingen given sådan linje. Bara en massa hobbyepedemiologer som hävdar att de hade blivit mycket sjukare eller hade dött om de inte varit vaxxade. Hur vet de det? Hade de ens blivit sjuka om de överdoserat vitamin D, zink och vad som nu visat sig ge resistens?

Hur vet folk?

Det är väl just hobbyepedemiloger som förespråkar att man inte ska vaccinera sig utan att det räcker med att äta D vitamin..

Antivaxaren som hade covid för andra gången nu i min bekantskapskrets tappade smaksinnet en ganska lång tid första vändan

Jag tappade också smaksinnet första vändan, men inte så länge, trots att jag var vaxad

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är väl just hobbyepedemiloger som förespråkar att man inte ska vaccinera sig utan att det räcker med att äta D vitamin..

Antivaxaren som hade covid för andra gången nu i min bekantskapskrets tappade smaksinnet en ganska lång tid första vändan

Jag tappade också smaksinnet första vändan, men inte så länge, trots att jag var vaxad

Just nu är det väl så åsikterna ser ut. För 2 år sedan så tyckte hobbyepidemiologerna att covid var en farlig smitta som borde undvikas, inte släppas in i landet. Medans "proffsen" sa att det var farligare att gå över gatan.

Efter att vaccinet och omikron kom så är det ombytta roller, proffsepidemiologerna anser att covid är en livsfarlig smitta alla måste vaccinera sig mot medans hobbyepidemiologerna inte längre anser covid(omikron?) vara nåt att oroa sig för.

Jag tappade aldrig vare sig lukt eller smaksinnet för att lägga till ytterligare en anekdotisk bevisföring på högen.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Möjligen kan epitetet appliceras på såväl motståndare som Tegnells trogna följarskara. Frågan blir kanske på vilka grundvalar folk fattar sina beslut?

Vi har ju en stark lydnadskultur och en obegriplig myndighetstilltro hur de än agerar. Andelen skeptiker kanske vuxit sig större pga av alla motstridiga budskap. En andel är mot oavsett, det är bara så. Vi har dock inte i modern tid exponerats för en sådan grad av propagandism, tvång och skuldbeläggande, angiveri t o m. Minns Hallengren som skulle kartlägga och röka ut ovaxxade.

F ö har det visat sig att flertalet ovaxxade är mer pålästa än de som blint följer direktiv. Just sayin'.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Just nu är det väl så åsikterna ser ut. För 2 år sedan så tyckte hobbyepidemiologerna att covid var en farlig smitta som borde undvikas, inte släppas in i landet. Medans "proffsen" sa att det var farligare att gå över gatan.

Efter att vaccinet och omikron kom så är det ombytta roller, proffsepidemiologerna anser att covid är en livsfarlig smitta alla måste vaccinera sig mot medans hobbyepidemiologerna inte längre anser covid(omikron?) vara nåt att oroa sig för.

Jag tappade aldrig vare sig lukt eller smaksinnet för att lägga till ytterligare en anekdotisk bevisföring på högen.
Lite så var det. ?

Jag tappade inte heller lukt/smak trots vaccin, på tal om anekdot. ;)

Det är med skräckfyllt intresse man följer Kinas öppnande.
Det blir väl svårt att få exakta siffror men hört om 1 milj smittade och 5000 avlidna om dagen. ?
Antar att det är 100% omikron.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lite så var det. ?

Jag tappade inte heller lukt/smak trots vaccin, på tal om anekdot. ;)

Det är med skräckfyllt intresse man följer Kinas öppnande.
Det blir väl svårt att få exakta siffror men hört om 1 milj smittade och 5000 avlidna om dagen. ?
Antar att det är 100% omikron.

Det är fan lyteskomik att vissa länder nu vill begränsa kineserna från att resa. Det är liksom 3 år för sent, vi har redan smittan överallt i världen. :rofl

Men med tanke på kinesernas hårda restriktioner är jag inte helt säker på att det är omikron som dominerar i Kina. Dom kan ju ha fått någon annan dominerande mutation. Det finns säkert källor på det men jag orkar inte söka.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är fan lyteskomik att vissa länder nu vill begränsa kineserna från att resa. Det är liksom 3 år för sent, vi har redan smittan överallt i världen. :rofl

Men med tanke på kinesernas hårda restriktioner är jag inte helt säker på att det är omikron som dominerar i Kina. Dom kan ju ha fått någon annan dominerande mutation. Det finns säkert källor på det men jag orkar inte söka.
Nästa omgång blir nog värre. Denna eller dessa gav väl inte tillräcklig "utdelning".
Vad som upplevs hopplöst är att se hur lätt det är att vända folk mot varandra, ingen kan lita på någon och därtill likgiltigheten och avsaknaden av respekten för liv. Avhumanisera våra gamla, låt dom dö under tortyrliknande former, no probs. Alla som erbjöd sig att åka och hämta ovaxxade och slänga i nån fängelsehåla. Erbjudandena kom från gemene man med ett, får man förmoda, någorlunda våldskapital. Ponera att samma dådkraft riktades mot våra verkliga hot. Jag menar, hur utgör/utgjorde ovaxxade ett större hot än vaxxade som, om Ivils resonemang stämmer, kunde föra smittan med lindrigare symptom till fara för ovaxxade? Men vilka var det som jagades världen över?
Nå, nu vet vi var lägervakter, bödlar, torterare, angivare etc och mm finns och varför läkare är så användbara. Jag tänker då inte på att plåstra om folk.
Alla finns mitt ibland oss, beredda.
Är man själv en av dessa?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nästa omgång blir nog värre. Denna eller dessa gav väl inte tillräcklig "utdelning".
Vad som upplevs hopplöst är att se hur lätt det är att vända folk mot varandra, ingen kan lita på någon och därtill likgiltigheten och avsaknaden av respekten för liv. Avhumanisera våra gamla, låt dom dö under tortyrliknande former, no probs. Alla som erbjöd sig att åka och hämta ovaxxade och slänga i nån fängelsehåla. Erbjudandena kom från gemene man med ett, får man förmoda, någorlunda våldskapital. Ponera att samma dådkraft riktades mot våra verkliga hot. Jag menar, hur utgör/utgjorde ovaxxade ett större hot än vaxxade som, om Ivils resonemang stämmer, kunde föra smittan med lindrigare symptom till fara för ovaxxade? Men vilka var det som jagades världen över?
Nå, nu vet vi var lägervakter, bödlar, torterare, angivare etc och mm finns och varför läkare är så användbara. Jag tänker då inte på att plåstra om folk.
Alla finns mitt ibland oss, beredda.
Är man själv en av dessa?

Jag tror de flesta vet vilka i ens omgivning som hör till de som skulle blivit lägerchefer. Vilka som skulle blivit tysta fångvaktare är kanske inte lika självskrivet.
Beträffande sig själv så är det tyvärr sämre med självinsikt och de flesta tror väl fortfarande att just de själva skulle sagt stopp för de har ju under pandemin gjort vad som var rätt, och var det inte rätt så var det ju rätt just då... Precis som det 1944 var helt rätt att vrida på gaskranen i Auswitch.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Debatable.

Hur vet folk?
Jag har läst ett par rapporter som pekar på att det ger ett 10-20% skydd 4-5 månader efter att man tagit sprutan.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag har läst ett par rapporter som pekar på att det ger ett 10-20% skydd 4-5 månader efter att man tagit sprutan.
Om du läser i covid tråden så finns en rapport som säger att ju fler sprutor du tar ju sjukare blir du i covid..

Sedan är jag arg på mej skälv då jag med ett mycket kraftigt och felriktat hammarslag krossade halva vänster tumme?, kan upplysa att tummen som är paketerad som en Kassler för att hålla ihop o läka, är mycket öm just nu..
Fan ta 26 os waughan form hammare?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om du läser i covid tråden så finns en rapport som säger att ju fler sprutor du tar ju sjukare blir du i covid..

Sedan är jag arg på mej skälv då jag med ett mycket kraftigt och felriktat hammarslag krossade halva vänster tumme?, kan upplysa att tummen som är paketerad som en Kassler för att hålla ihop o läka, är mycket öm just nu..
Ledsen, men tror tyvärr att det har mindre med hammaren och mer med handhavandet att göra... :rolleyes: God bättring hur som haver, hoppas att det blev hyfsat lindrigt.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Bulls eye tumme, dvs träffa en grej mitt i handen! ;)

Kompisen sköt med spikpuffran i taket, träffade en kvist, rekyl, träffade framtanden som sprack, det var inte läge att garva när jag stod på stegen och höll i plankan.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Bulls eye tumme, dvs träffa en grej mitt i handen! ;)

Kompisen sköt med spikpuffran i taket, träffade en kvist, rekyl, träffade framtanden som sprack, det var inte läge att garva när jag stod på stegen och höll i plankan.
Mja inte läge att tjafsa med pistolföraren.

Har en bekant som skulle hjälpa till på samma stege som pistolföraren det slutade med en 4" rakt genom muskeln ovan nyckelbenet.

Bekant ingen hoppade runt på golvet o skrek dra ur den dra ur den. Blev sjuktransport man vet ju inte vad den hade träffat där inne.

Det är värre än en platt tumme???

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Som vanligt blir man lite halvirriterad när folk väljer att ha långa spontan-möten just utanför dasset när man är där och gör 2:an. Det hände på min förra arbetsplats och det händer på min nuvarande

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En unge kräks och den andra har feber. Men inte så mycket feber att den är stillasittande, så den gav trägolvet en omgång med spritpennan.

Pappa behöver sinnesfrid, lugn och ro, men mest av allt en full månadslön ASAP.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu är vi totalt 5 personer som har insjuknat efter julfirandet, den som har varit sjuk längst har varit ordentligt sjuk i 11 dagar nu, jag är uppe på 9 dagar.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka