Idag är jag förbannad därför att...

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Det finns ett skämt om att oavsett vad man säljer, och oavsett att man har skrivit "Inga byten" så kommer man att erjudas en Ford Scorpio, en farmartank och en skopa med lilla BM fästet.

Det skämtet gisk så långt att någon skrev det i säljesannonsen "Inte intresserad aven Ford Scorpio, en farmartank och en skopa med lilla BM fästet"
Inget av det har jag blivit erbjuden ännu. Men dahri är slang för kuk och tydligen skulle jag suga på en fet sån för att jag inte ville byta min 2011 mot en 2008
1673242522431.png

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns ett skämt om att oavsett vad man säljer, och oavsett att man har skrivit "Inga byten" så kommer man att erjudas en Ford Scorpio, en farmartank och en skopa med lilla BM fästet.

Det skämtet gisk så långt att någon skrev det i säljesannonsen "Inte intresserad aven Ford Scorpio, en farmartank och en skopa med lilla BM fästet"
Scorpio måste ju vara en raritet dessa tider?
Bättre än de flesta skamliga förslag man får när man försöker sälja något!

(stulen PlayStation, oftast)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har en annons på en hundbur på Blocket med tydlig angivelse om vilken bil den är byggd för. Det är tydligen svårt att förstå att den inte passar bra i speciellt många andra bilar. Skulle kännas dumt att kasta den.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag har en annons på en hundbur på Blocket med tydlig angivelse om vilken bil den är byggd för. Det är tydligen svårt att förstå att den inte passar bra i speciellt många andra bilar. Skulle kännas dumt att kasta den.
Folk är idioter och hur noga man än skriver i annonsen så kommer frågorna.

Jag har t.ex. sålt ett köksbord där jag skrivit måttet i annonsen, men där den första spekulanten ändå besviket sade "Jag trodde att det skulle vara större" när han kom för att hämta det. Han fick det nästan att verka som om det var mitt fel att han åkt hem till mig i onödan.

En annan gång sålde jag en bil som renoveringsobjekt/reservdelsbil. Jag hade besiktat bilen samma dag som annonsen lades ut, och jag hade en bild på bilen och två bilder på besiktningsprotokollet i annonsen. Ändå fick jag en massa samtal där personen i andra änden frågade "Vad är det för fel på bilen?".

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Sista bilen som jag la ut på Blocket var bytes, men endast mot en äkta flygande matta, o innan bytet genomförs skall mattan provflygas.

Fick inga svar alls ? för höga krav kanske.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Folk är idioter och hur noga man än skriver i annonsen så kommer frågorna.

Jag har t.ex. sålt ett köksbord där jag skrivit måttet i annonsen, men där den första spekulanten ändå besviket sade "Jag trodde att det skulle vara större" när han kom för att hämta det. Han fick det nästan att verka som om det var mitt fel att han åkt hem till mig i onödan.

En annan gång sålde jag en bil som renoveringsobjekt/reservdelsbil. Jag hade besiktat bilen samma dag som annonsen lades ut, och jag hade en bild på bilen och två bilder på besiktningsprotokollet i annonsen. Ändå fick jag en massa samtal där personen i andra änden frågade "Vad är det för fel på bilen?".
Finns alternativ
Har svårt för att läsa
Vill bara snacka (för ensam)
osv

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Räddningsfordon......är sååå störd på alla som har en ambulans/ valfritt räddningsfordon bakom sej o lixom inte GÖR NÅT FÖR ATT KOMMA UR VÄGEN!! finns avtagsvägar, finns möjlighet att köra långt ut i väggrenen etc etc.....ja bara lixom GÖRA NÅTT!! Men näääähh- inte ett piss dom gör!!!
Sett detta beteende ett antal ggr nu på sistone o blir bara mer o mer förbannad, hoppas deras barn brinner inne eller mor/ far föräldrar får en stroke......

FLYTTA SEJ FÖIHELVETE, gör NÅT för att underlätta uttryckning!!

(Ville bara få det sagt....)

//Jj

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Räddningsfordon......är sååå störd på alla som har en ambulans/ valfritt räddningsfordon bakom sej o lixom inte GÖR NÅT FÖR ATT KOMMA UR VÄGEN!! finns avtagsvägar, finns möjlighet att köra långt ut i väggrenen etc etc.....ja bara lixom GÖRA NÅTT!! Men näääähh- inte ett piss dom gör!!!
Sett detta beteende ett antal ggr nu på sistone o blir bara mer o mer förbannad, hoppas deras barn brinner inne eller mor/ far föräldrar får en stroke......

FLYTTA SEJ FÖIHELVETE, gör NÅT för att underlätta uttryckning!!

(Ville bara få det sagt....)

//Jj
Det hoppas jag nog verkligen inte.
Om något så får det vara de själva i så fall.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur jävla spektrum måste man inte vara för att orka bli förbannad över korkade människor när man lägger ut annonser?

Har de fel erbjudande är det ju bara att säga nej.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur jävla spektrum måste man inte vara för att orka bli förbannad över korkade människor när man lägger ut annonser?

Har de fel erbjudande är det ju bara att säga nej.
Tyvärr är inte min tid på planeten obegränsad så jag föredrar att använda den enligt eget tycke och smak. Är man tydlig i en annons finns det ingen anledning att ställa frågor som redan är besvarade.
Skriver man däremot att det är en intressekoll så har man uttryckligen bett att få veta att inte alla är intresserade. Då behöver man även få såna svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En några månader gammal Nokia nästan fulladdad två timmar senare i bilen på väg att resa bort är den totalt död, jag stoppar fingrarna i väskan för att söka laddkabeln och lyckas riva ett pyttelitet sår på fingret som inte känns men ändå blöder och hinner kladda runt med blod innan jag ens märker något.
Men laddkabeln är tydligen kvar hemma så jag stannar på macken som ska ha 200kr för kabeln men jag har inget annat val än att köpa av ockrarna och bli förbannad på ytterligare ett företag.
Men telefon är fortfarande stendöd. Jag börjar fundera på om det är uttaget i bilen som är dött så jag testar min powerbank med enda resultatet att den går från 60% till 30% på kanske 30 sekunder. Jag drar slutsatsen att det nog är kortslutning i batteriet... Och flyttar kortet till en annan telefon.
Utan BankID och massa lösenord är man ju väldigt handikappad idag så det skapade en dag full av oro där jag ändå lyckades få fram mina lösenord via Google till slut.
Morgon efter så är Nokian helt plötsligt igång på egen hand och batteriet har runt 60% laddning.

Vet knappt ens vem jag ska vara förbannad på men utöver att jag själv borde vara mer förberedd och inte så beroende av telefonen så håller jag Nokia som ansvariga. Blir nog inte Nokia nästa gång.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En några månader gammal Nokia nästan fulladdad två timmar senare i bilen på väg att resa bort är den totalt död, jag stoppar fingrarna i väskan för att söka laddkabeln och lyckas riva ett pyttelitet sår på fingret som inte känns men ändå blöder och hinner kladda runt med blod innan jag ens märker något.
Men laddkabeln är tydligen kvar hemma så jag stannar på macken som ska ha 200kr för kabeln men jag har inget annat val än att köpa av ockrarna och bli förbannad på ytterligare ett företag.
Men telefon är fortfarande stendöd. Jag börjar fundera på om det är uttaget i bilen som är dött så jag testar min powerbank med enda resultatet att den går från 60% till 30% på kanske 30 sekunder. Jag drar slutsatsen att det nog är kortslutning i batteriet... Och flyttar kortet till en annan telefon.
Utan BankID och massa lösenord är man ju väldigt handikappad idag så det skapade en dag full av oro där jag ändå lyckades få fram mina lösenord via Google till slut.
Morgon efter så är Nokian helt plötsligt igång på egen hand och batteriet har runt 60% laddning.

Vet knappt ens vem jag ska vara förbannad på men utöver att jag själv borde vara mer förberedd och inte så beroende av telefonen så håller jag Nokia som ansvariga. Blir nog inte Nokia nästa gång.
Det är av den anledningen jag Alltid har en klonad ny extra mobil att ta som har alla appar o lösenord jag har.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Kan denna länk vara användbar - bla backup/klona telefon till dator https://sv.fonelab.com/resource/how-to-clone-a-phone.html

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år