Det var iofs inte Pablo. Det vara Olof K som gjorde det med Robertos goda minne.Han sålde telefoner under eget namn, frågan är ju bara om han levererade några...
Det var iofs inte Pablo. Det vara Olof K som gjorde det med Robertos goda minne.Han sålde telefoner under eget namn, frågan är ju bara om han levererade några...
Pablo var ju en filantrop, han skapade ju en hel stad endast för fattiga.
Missuppfattas kille.
Då är det väl bara att alla tar med sig varsin stereo och gör det till vad det ska vara?Ledningen gick ut med ett meddelande idag att vi ska byta lokaler om några månader. Vi har idag en lokal där vi som behöver lugn och arbetsro har egna kontorsrum och de som vill sitta i öppen miljö har möjlighet att göra det. Den nya lokalen har endast öppet landskap så alla kommer sitta i samma utrymme och störa varandra.
Vi är flera som påtalat att det är helt ohållbart för oss, men ledningen har visat med all tydlighet att personalen inte är prioriterad. Bland annat har vi fått höra att ”det blir vad man gör det till” och att vi ska ”vara lite mer positiva”.
Till saken hör också att det egentligen inte finns några som helst fördelar med den nya lokalen. Hade det funnits det så hade jag kanske kunnat förstå beslutet men nu är det bara dumt och helt jävla onödigt.
Det är faktiskt så jävla illa att det är flexkontor dit vi ska flytta. Jag fattar ärligt talat inte hur fan jag ska kunna rensa mitt skrivbord varje dag kl 16.Då är det väl bara att alla tar med sig varsin stereo och gör det till vad det ska vara?
Landskapskontor är ett jävla gissel, och det blir bara mer och väre med tiden. Efter landskap kommer flexkontor där man inte ens får ha en fast plats.
Än är inte den sista idioten född... Och många av dem blir chefer. Jag har bytt jobb ett par gånger just när det visat sig hur inkompetenta de är på att förstå hur en arbetsplats ska se ut och vad som funkar för människor.Det är faktiskt så jävla illa att det är flexkontor dit vi ska flytta. Jag fattar ärligt talat inte hur fan jag ska kunna rensa mitt skrivbord varje dag kl 16.
Helt jävla hål i huvudet. Med tanke på hur mycket forskning det finns om den typen av arbetsmiljö så borde det vara rätt enkelt att fatta bättre beslut.
Givetvis är det personer som bara är inne på kontoret någon halvdag i veckan som fattat beslutet.
Det är väl egentligen inte värre än att jag får byta jobb, men jag trivs fortfarande med arbetsuppgifterna och ända fram tills för ca två månader sedan hade jag sagt att jag gärna skulle vara kvar ända till pensionen.
Problemet brukar vara för dem med flextid som kommer lite senare -att det inte finns några "bra" platser kvar. För mig funkade det - kom alltid 15 minuter före flexen började, tog "min" plats, en kopp kaffe o läste G-P de första 15 minuterna. Alltid samma plats, så mycket prylar mer än datorn, block o penna behövdes inte. Plocka undan gjorde man på arbetstid - så i princip kunde det ta hur mycket tid som helst för dem som belamrade arbetsplatsenDet är faktiskt så jävla illa att det är flexkontor dit vi ska flytta. Jag fattar ärligt talat inte hur fan jag ska kunna rensa mitt skrivbord varje dag kl 16.
Helt jävla hål i huvudet. Med tanke på hur mycket forskning det finns om den typen av arbetsmiljö så borde det vara rätt enkelt att fatta bättre beslut.
Givetvis är det personer som bara är inne på kontoret någon halvdag i veckan som fattat beslutet.
Det är väl egentligen inte värre än att jag får byta jobb, men jag trivs fortfarande med arbetsuppgifterna och ända fram tills för ca två månader sedan hade jag sagt att jag gärna skulle vara kvar ända till pensionen.
Problemet är att de flesta ställena verkar ha gått på landskap/flex-lögnen.Det är faktiskt så jävla illa att det är flexkontor dit vi ska flytta. Jag fattar ärligt talat inte hur fan jag ska kunna rensa mitt skrivbord varje dag kl 16.
Ett ställe jag var på hade färre platser än arbetande, så kom man lite sent så var det bara att vända i dörren. Jag är iofs konsult, så jag tog bara betalt för restiden som arbetstid och var tydlig med cheferna att jag gjorde det och att de gärna fick rapportera det uppåt.Problemet brukar vara för dem med flextid som kommer lite senare -att det inte finns några "bra" platser kvar. För mig funkade det - kom alltid 15 minuter före flexen började, tog "min" plats, en kopp kaffe o läste G-P de första 15 minuterna. Alltid samma plats, så mycket prylar mer än datorn, block o penna behövdes inte. Plocka undan gjorde man på arbetstid - så i princip kunde det ta hur mycket tid som helst för dem som belamrade arbetsplatsen
Det är nog jävligt individuellt vad som fungerar.Problemet är att de flesta ställena verkar ha gått på landskap/flex-lögnen.
Det bästa jag nånsin varit med om var där varje team hade en teamyta, med individuella kontor runtom, med dörrarna in mot den gemensamma ytan. Massor av whiteboards, skrivbord och sånt.
Men nuförtiden, flex eller öppet. Ett jävla aber är det, jag kan inte nå flow i landskap, om det inte är helt tomt.
Jo, men vad gäller flex/landskapå så sänker det produktiveten långt mer än vad man sparar i kostnader, all forskning på området säger det i princip.Det är nog jävligt individuellt vad som fungerar.
Det är inte alla företag som är intresserade av att tjäna pengar.Jo, men vad gäller flex/landskapå så sänker det produktiveten långt mer än vad man sparar i kostnader, all forskning på området säger det i princip.
Jo, det är ju sant. Mellanchefsrötan är svår.Det är inte alla företag som är intresserade av att tjäna pengar.
Så länge man kan spara in lite på kostnaderna.
Jo, det var så vi hade det - då satte sig folk i fikarummet eller sofforna som stod utställda - inte särskilt ergonomiskt......Ett ställe jag var på hade färre platser än arbetande, så kom man lite sent så var det bara att vända i dörren. Jag är iofs konsult, så jag tog bara betalt för restiden som arbetstid och var tydlig med cheferna att jag gjorde det och att de gärna fick rapportera det uppåt.
Jag är precis likadan. Kan inte få något flyt om jag inte får vara ifred.Problemet är att de flesta ställena verkar ha gått på landskap/flex-lögnen.
Det bästa jag nånsin varit med om var där varje team hade en teamyta, med individuella kontor runtom, med dörrarna in mot den gemensamma ytan. Massor av whiteboards, skrivbord och sånt.
Men nuförtiden, flex eller öppet. Ett jävla aber är det, jag kan inte nå flow i landskap, om det inte är helt tomt.
Jag är oftast bland de första på jobbet på morgonen så jag kommer kunna välja arbetsplats. Problemet kvarstår dock att jag kommer ha kollegor runt omkring mig hela dagarna vilket inte funkar för mig. Det är nog störande när jag hör genom väggen när min kontorsgranne pratar i telefonen.Problemet brukar vara för dem med flextid som kommer lite senare -att det inte finns några "bra" platser kvar. För mig funkade det - kom alltid 15 minuter före flexen började, tog "min" plats, en kopp kaffe o läste G-P de första 15 minuterna. Alltid samma plats, så mycket prylar mer än datorn, block o penna behövdes inte. Plocka undan gjorde man på arbetstid - så i princip kunde det ta hur mycket tid som helst för dem som belamrade arbetsplatsen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|