Jag tror att vi alla är olika och även om jag förstår att det fungerar för vissa så är det inget som funkar för mig. Det har inte så mycket med mina arbetsuppgifter att göra, utan mer med mig som person.
Någonstans har min frustration blivit allt större på grund av att de gör den här ändringen utan tydlig anledning. Vi kommer ha samma kostnad i de nya lokalerna som i våra befintliga, trots att de nya är ca 50% mindre. Vi kommer också ha tillräckligt många platser i lokalerna, men ändå håller cheferna på och tjatar om "flexplatser" och "clean desk" och allt vad det heter.
När jag, på mötet igår, frågade varför det är så viktigt att vi inte ska få ha fasta platser i den nya lokalen så fick jag bara motfrågan "Varför är det så viktigt att ni har det?" till svar. Vi som tycker att det är viktigt har förklarat varför vi tycker det. Flera gånger.
Så för att svara på din fråga:
Jo, det finns en viss risk att jag förstorar problemet och att det inte längre bara handlar om lokalfrågan utan även mycket om hur jag tycker att ledningen hanterat allt som rör frågan.