Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det har varit tvärtom för mig någon gång att jag har stått i kön och klockan har hunnit bli för mycket för att sälja "frukost"

Men det är många år sedan, jag äter hellre en macka hemma och gör gott kaffe och tar med mig i bilen än att stanna på donken.

McDonalds stänger sin citybutik i Umeå, det är andra gången dom inte lyckas konkurera med Max, första gången tog Max över deras fina lokal i centrum och där är dom kvar än.
Tydligen fanns det någon som ville ta över lokalen den här gången också, så det är inte läget som är fel.

Det kan var väldigt krångligt alternativt väldigt dyrt att vara kräsen ibland.
Jag var på en flygplats, och räknade med att få någon slags frukost på flygplanet några timmar senare så en burgare skulle helt enkelt ha suttit bra oavsett vad man nu tycker om olika matställen.
Max har tappat mycket av sin forna glans och har börjat bli ganska dåliga och dom har nog ändå ingen restaurang utan för Sveriges gränser.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kan var väldigt krångligt alternativt väldigt dyrt att vara kräsen ibland.
Jag var på en flygplats, och räknade med att få någon slags frukost på flygplanet några timmar senare så en burgare skulle helt enkelt ha suttit bra oavsett vad man nu tycker om olika matställen.
Max har tappat mycket av sin forna glans och har börjat bli ganska dåliga och dom har nog ändå ingen restaurang utan för Sveriges gränser.

Nej, man får ju ta vad som finns, och på flygplatser kan man ju lätt få betala 95:- för en kaffe och en inplastad bulle på en Starbucks, då framstår ju McD som ett prisvärt alternativ.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Typ några timmar tidigare åt jag pizza på pizzahut, enda orsaken var att den låg ca 10 meter från där bussen stannade och jag hade drygt 40kg bagage att bära.

Så jag accepterade att priset skulle landa på 460 peso, trots att jag kunde ätit för en tredjedel av pengarna. När jag väl får notan har dom lagt på en serveringsavgift så istället hoppar priset upp till över 500. På 30 dagar i landet har jag inte råkat ut för det vid en enda måltid.
Så jag påpekar saken och får svaret att det är pizzahuts policy.
Jag svarar att det är min policy att aldrig mer komma tillbaka till denna restaurang.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fraud de luxe på bankkontot idag
Banken kan inte stoppa ett reserverat belopp :( måste vänta tills betalning skett och sen snacka med bängen (hoppas att det inte är nån överflyttad från trafikbängen som tar hand om ärendet). Sen reklamera betalningen, känns som en årslång process. :huvet
View attachment 480942

View attachment 480944
WTF :) En snabb info från lantbanken om att de har tagit tag i ärendet! :tummenupp

Hej, vi har idag tagit del av ditt ärende och valt att gå vidare med en reklamation till säljföretagets bank. I samband med det kommer ditt konto att krediteras med reklamerat belopp. Reklamerat belopp blir tillgängligt på ditt konto senast nästkommande bankdag. Säljföretagets bank har möjlighet att återkomma till oss med ny information i upp till 60 dagar räknat från dagens datum. Om vi får ny information i din reklamation återkommer vi till dig. Om du under tiden får information från säljföretaget som har med din reklamation att göra så ber vi dig att direkt kontakta oss. Med vänlig hälsning Kortreklamationer

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Avskyr reklam i radion så det händer att jag tillfälligt lyssnar på P3 i bilen på väg till jobbet.
Utan tvekan den mest antiintellektuella radiostationen som finns.
Inte en enda programledare kan prata normal svenska, inte ens de som är genometniska svenskar.
De säger konsekvent "liksom" vartannat ord i varje mening och deras nyhetsuppläsare klarar inte uttala tekniska/vetenskapliga ord. Man tycker ju de hade haft lite tid på sej att läsa in telegrammen...

Idag på morgonen pratade de om vad som var "cringeit"...

Kan man anmäla P3 någonstans?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Avskyr reklam i radion så det händer att jag tillfälligt lyssnar på P3 i bilen på väg till jobbet.
Utan tvekan den mest antiintellektuella radiostationen som finns.
Inte en enda programledare kan prata normal svenska, inte ens de som är genometniska svenskar.
De säger konsekvent "liksom" vartannat ord i varje mening och deras nyhetsuppläsare klarar inte uttala tekniska/vetenskapliga ord. Man tycker ju de hade haft lite tid på sej att läsa in telegrammen...

Idag på morgonen pratade de om vad som var "cringeit"...

Kan man anmäla P3 någonstans?
- Svåraste ordet för en högskoleutbildad journalist: "interjuva"

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Själv har jag gett upp på P3 och gått över till P1. "Plånboken" är ett favoritprogram.
Ja "Språket" också kanske. Åldersnoja? Icke sa Nicke. ? ?
Är det där folk gnäller över pensionen?
Språket? Är det programmet med den där jovialiska skånskan? Undrar vad hon äter för jag hade behövt samma.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En kollega till mig lyssnade alltid på P1 och han ropade alltid på mig lagom till dagens dikt...

Det började med att jag av slumpen stod brevid honom när det blev klockringning och dagens dikt, och den dagen var det en synnerligen underlig dikt.
Så det blev en daglig grej ett tag att avsluta lunchen med att lyssna på den.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kidsen kräksjuka för andra gången på kort tid... :(

Själv har jag gett upp på P3 och gått över till P1. "Plånboken" är ett favoritprogram.
Ja "Språket" också kanske. Åldersnoja? Icke sa Nicke. ? ?

Förr i tiden fanns det kvalitetsunderhållning på radio:fakta

Last edited:

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto 1997 Ducati 900SS
Som ni sagt, P3 var ofta väldigt roligt när jag låg i deras målgrupp Jag antar att jag inte gör det längre....
En sak som irriterar mig på P1 är att de har börjat med den otroligt irriterande vanan att låta programledarna liksom intervjua varandra. Ja, kanske mer så att en får ställa frågor som den andra skall svara på. Vet inte varför det irriterar mig så men jag låter mig bara uppfyllas av ursinnet och stänger av.
Ring P1 är ju ett annat program som är heeeelt otroligt jobbigt. Fast någon gång när jag råkat sätta på mitt i det helt fantastiskt. Tanten som är så irriterad på att människor i TV:s inredningsprogram lägger sig i andra människors sängar med kläderna på! Visst måste man ha ett ganska bra liv om en sådan detalj är värd att ringa till radion om?
Reklamradion ger jag något försök ibland. Går ju absolut fetbort. Känns som att jag känner hur hjärncellerna dräneras. Det kanske beror på att jag har så få att det märks mer på mig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad hette programmet som gick på natten dit tragiska människor fick ringa in?
Av någon underlig anledning körde jag mycket bil just då det programmet gick.

Åsså P3-Homo, det gick alltid när jag satt i bilen.

Det kan vara en bidragande orsak till att jag inte har brytt mig om att byta ut den trasiga bilstereon i min bil....

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Det kan vara en bidragande orsak till att jag inte har brytt mig om att byta ut den trasiga bilstereon i min bil....
Vaken, hette det kanske?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

P3 kl 15 typ, långresa och hade barnen med i bilen och då får man höra nåt frågeprogram för yngre och de läser upp frågan "Hur gör bögar när de älskar?", lite felvald tidpunkt för den typen av fråga tyckte jag iallafall, men jag var snabb på att byta till CD-skivan som låg i.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Vaken, hette det kanske?

Antingen ”Vaken” som SwePace skriver, eller så kan det vara ”Karlavagnen” du tänker på?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka