Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har homosexuella kollegor och de är bland de minst skitnödiga individer jag träffat.
De flesta är nog inte mer skitnödiga än någon annan, men så finns det en liten klick som byggt hela sin personlighet runt sin sexuella läggning och/eller könsidentitet och det är dem man märker av eftersom de skriker sig hesa om att vi andra ska "respektera deras läggning/kön/pronomen/Whatever".

Hade dessa individer bara knipit käft och inte dragit uppmärksamheten till sig så hade nog de flesta respekterat dem lika mycket som de respekterar andra, för vi hade inte lagt märke till dem i större utsträckning än någon annan. Enda anledningen till att de känner ett behov av att "slåss för sin rätt i samhället" är för att de gjort sig själva till ett samhällsproblem genom att kräva att resten av samhället ska anpassa sig till dem på ett eller annat vis, plötsligt märks de av i allra högsta grad på ett sätt som gör att folk irriteras av dem.

Jag skiter fullkomligt i hur du ser ut, vem du älskar eller vad du tror på. Det rör mig inte i ryggen, det finns ingen som jag ogillar ENBART på grund av deras läggning, kön, hudfärg eller religion/övrig tro. Däremot finns det många som känner sig nödgade att dela med sig av dylik personlig information och som tycker att du ska anpassa dig och din livsstil efter deras eventuella "behov", och dessa individer har jag desto mer problem med...

För övrigt älskar jag ironin i att transpersoner kräver att andra ska "respektera dem för den de är". De respekterade inte sig själva för den de var, men nu när de låtsas vara något annat så ska vi ta dem på allvar? :va

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vafan. Handlar den här skiten om detta?

Är det inte självklart via ordens innebörd?
Hade transkvinna betytt kvinna så hade det bara hetat...kvinna. Då hade ju ordet trans inte ens existerat.
Transkvinna och kvinna är inte samma sak, det är ju det orden i sig är till för att beskriva.
Hon har sedan dess sagt lite mer, men ja, det var där hela hetsjakten började. Och resten hon sagt är inte så horribelt heller vad jag sett. Orkar inte bry mig så värst.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De flesta är nog inte mer skitnödiga än någon annan, men så finns det en liten klick som byggt hela sin personlighet runt sin sexuella läggning och/eller könsidentitet och det är dem man märker av eftersom de skriker sig hesa om att vi andra ska "respektera deras läggning/kön/pronomen/Whatever".

Hade dessa individer bara knipit käft och inte dragit uppmärksamheten till sig så hade nog de flesta respekterat dem lika mycket som de respekterar andra, för vi hade inte lagt märke till dem i större utsträckning än någon annan. Enda anledningen till att de känner ett behov av att "slåss för sin rätt i samhället" är för att de gjort sig själva till ett samhällsproblem genom att kräva att resten av samhället ska anpassa sig till dem på ett eller annat vis, plötsligt märks de av i allra högsta grad på ett sätt som gör att folk irriteras av dem.

Jag skiter fullkomligt i hur du ser ut, vem du älskar eller vad du tror på. Det rör mig inte i ryggen, det finns ingen som jag ogillar ENBART på grund av deras läggning, kön, hudfärg eller religion/övrig tro. Däremot finns det många som känner sig nödgade att dela med sig av dylik personlig information och som tycker att du ska anpassa dig och din livsstil efter deras eventuella "behov", och dessa individer har jag desto mer problem med...

För övrigt älskar jag ironin i att transpersoner kräver att andra ska "respektera dem för den de är". De respekterade inte sig själva för den de var, men nu när de låtsas vara något annat så ska vi ta dem på allvar? :va

Jag tycker du ska bojkotta spelet helt och hållet, det är inte för dig

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker du ska bojkotta spelet helt och hållet, det är inte för dig
Redan köpt det så nu kan jag lika gärna spela och försöka stänga ute det jag stör mig på...

Tycker mest att det är synd, för det hade absolut kunnat vara för mig. Harry Potter var en stor del av min barndom, älskade böckerna, filmerna och spelen, och huruvida en karaktär var svart, vit, lila, gay eller straight brydde jag mig inte ett dugg om. Men tydligen så var det många som tyckte att just den biten var det abhsolut viktigaste av allt, och jag tycker att det är synd att den är den högljudda lilla skaran man väljer att lyssna på istället för att fokusera på att skapa bra innehåll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hon har sedan dess sagt lite mer, men ja, det var där hela hetsjakten började. Och resten hon sagt är inte så horribelt heller vad jag sett. Orkar inte bry mig så värst.
Det började väl med att hon reagerade på någon tweet som handlade om hur covid påverkat jämställdheten för "människor som menstruerar", och det gjorde hon sig lite lustig över genom att tweeta att "‘People who menstruate.’ I’m sure there used to be a word for those people. Someone help me out. Wumben? Wimpund? Woomud?"

Detta följde hon efter en våg av hat och hot upp med: "If sex isn’t real, there’s no same-sex attraction. If sex isn’t real, the lived reality of women globally is erased. I know and love trans people, but erasing the concept of sex removes the ability of many to meaningfully discuss their lives. It isn’t hate to speak the truth."

Sen har hon pratat vidare om mental ohälsa hos unga, hur farlig hormonbehandlingar och könskorrigeringar är, feministiskt kvinnohat och så vidare och så vidare. Jag har inte lyckats hitta något som jag tyckte var osmakligt, destruktivt eller kränkande när jag läste igenom en snabbgenomgång av hela farsen. Så ja, jag lutar fortfarande åt att det handlar om samma gamla kränkta henar som skriker sig hesa över ickefrågor och som får gehör för detta bara för att de skriker så högt snarare än att det skulle finnas faktiska belägg för skitstormen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så ja, jag lutar fortfarande åt att det handlar om samma gamla kränkta henar som skriker sig hesa över ickefrågor och som får gehör för detta bara för att de skriker så högt snarare än att det skulle finnas faktiska belägg för skitstormen.

Du kvalar själv in som lättkränkt vit CIS man som inte kan låta andra människor vara på det vis dom vill.

Vet du var jag gör om jag stöter på en vape-puffande vänster vegan som sysslar med crossfit?

Fastän dom skyndsamt berättar allt det för mig utan att jag frågat så ignorerar jag bara dom och går vidare med mitt liv...
Prova det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du kvalar själv in som lättkränkt vit CIS man som inte kan låta andra människor vara på det vis dom vill.

Vet du var jag gör om jag stöter på en vape-puffande vänster vegan som sysslar med crossfit?

Fastän dom skyndsamt berättar allt det för mig utan att jag frågat så ignorerar jag bara dom och går vidare med mitt liv...
Prova det.
Andra får hemskt gärna vara precis hur fan de vill, så länge de låter mig vara och inte har negativ inverkan på min tillvaro :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Andra får hemskt gärna vara precis hur fan de vill, så länge de låter mig vara och inte har negativ inverkan på min tillvaro :)
Jag fick läsa det där tre gånger innan jag fick det till någonting annat än "...så länge de låter mig vara negativ..." :hihi

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Prova det.
Nej, nej, nej! Vi borde istället hjälpas åt med att hålla Bushido uppbragt över sakernas tillstånd. Förutom att jag i stort håller med honom är framställningarna sublima! Vitaliserande, rentav.
Sporthojs egen Markus Allard.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Senaste mötet gällande vår planerade lokalflytt. Vi har haft ett par möten längs vägen där det sagts att det givetvis ska göras justeringar och anpassningar så att alla ska trivas på jobbet. På dagens möte var detta dock som bortblåst och vi stod kvar på ruta 1 igen. Jag tappade det totalt och stormade ut från mötet och var tvungen att lämna kontoret ett par timmar för at lugna ner mig. Inte mitt stoltaste ögonblick, men ibland brinner det även för mig.

Det verkar dock som om det eventuellt fick effekt, för enligt mina kollegor hade cheferna ändrat tonen efter att jag lämnat mötet och de tidigare utlovade anpassningarna var plötsligt på bordet igen. Problemet nu är väl bara att allt förtroende är tappat, så oavsett vad de säger så vet man att de lika gärna kan ändra sig till nästa gång det förs på tal. Det lutar mer och mer åt att jag måste byta arbetsplats, vilket egentligen är det sista jag vill.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Min åsikt är att PK generellt försvårar livet för alla inblandade.
Inte för att det smyger in överallt, utan för att det påtvingas överallt.

Astrött på allt "inkvoterat" skit i både reklamkampanjer, spel, tidningar, filmer, musik..whatever.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min åsikt är att PK generellt försvårar livet för alla inblandade.
Inte för att det smyger in överallt, utan för att det påtvingas överallt.

Astrött på allt "inkvoterat" skit i både reklamkampanjer, spel, tidningar, filmer, musik..whatever.
Bara ännu ett sätt att få utöva förtryck, under godhetsflagg. Vidrigt, man kan inte köpa lego till brorsbarnen ens utan att det är nedlusat med PKattribut.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bara ännu ett sätt att få utöva förtryck, under godhetsflagg. Vidrigt, man kan inte köpa lego till brorsbarnen ens utan att det är nedlusat med PKattribut.

Jag är ledsen att dina brorsdöttrar inte är nöjda med dom legotraktorer som säljs.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag är ledsen att dina brorsdöttrar inte är nöjda med dom legotraktorer som säljs.
Kanske borde köpa dem utöver vad de redan har. Nu är den lilla influerad av kompis och då är det lego friends som gäller. Det var en wokechock i solar plexus för mig. Systrarna är mycket av allt, all princess, glitter och ballerinakjol med full sula på fyhjulingen på åkern. Aldrig långtråkigt.
Sen har en brorson börjat lira gitarr så jag kan köra påverkansoperation med Van Halen o mera därtill. Mina gamla posters åker nu upp på hans väggar, retro och pau riktitt!

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fraud de luxe på bankkontot idag
Banken kan inte stoppa ett reserverat belopp :( måste vänta tills betalning skett och sen snacka med bängen (hoppas att det inte är nån överflyttad från trafikbängen som tar hand om ärendet). Sen reklamera betalningen, känns som en årslång process. :huvet
NDJ_com.png

NDJ_com_site.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Senaste mötet gällande vår planerade lokalflytt. Vi har haft ett par möten längs vägen där det sagts att det givetvis ska göras justeringar och anpassningar så att alla ska trivas på jobbet. På dagens möte var detta dock som bortblåst och vi stod kvar på ruta 1 igen. Jag tappade det totalt och stormade ut från mötet och var tvungen att lämna kontoret ett par timmar för at lugna ner mig. Inte mitt stoltaste ögonblick, men ibland brinner det även för mig.

Det verkar dock som om det eventuellt fick effekt, för enligt mina kollegor hade cheferna ändrat tonen efter att jag lämnat mötet och de tidigare utlovade anpassningarna var plötsligt på bordet igen. Problemet nu är väl bara att allt förtroende är tappat, så oavsett vad de säger så vet man att de lika gärna kan ändra sig till nästa gång det förs på tal. Det lutar mer och mer åt att jag måste byta arbetsplats, vilket egentligen är det sista jag vill.
Finns det risk för att du förstorar frågan lite?
Jag har suttit i eget rum, i stort landskap, i litet landskap, utan fast plats.
Visst är det nice med eget rum men det är inte hållbart, främst ekonomiskt, längre och generell trivsel på arbetet korrelerar inte för mig med denna sak. Mitt förrförra jobb hade alla landskap, alla. Det fungerade väldigt bra.
Vad jobbar du med som gör dig så pass känslosam i denna fråga om jag får fråga?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Finns det risk för att du förstorar frågan lite?
Jag har suttit i eget rum, i stort landskap, i litet landskap, utan fast plats.
Visst är det nice med eget rum men det är inte hållbart, främst ekonomiskt, längre och generell trivsel på arbetet korrelerar inte för mig med denna sak. Mitt förrförra jobb hade alla landskap, alla. Det fungerade väldigt bra.
Vad jobbar du med som gör dig så pass känslosam i denna fråga om jag får fråga?
Jag tror att vi alla är olika och även om jag förstår att det fungerar för vissa så är det inget som funkar för mig. Det har inte så mycket med mina arbetsuppgifter att göra, utan mer med mig som person.

Någonstans har min frustration blivit allt större på grund av att de gör den här ändringen utan tydlig anledning. Vi kommer ha samma kostnad i de nya lokalerna som i våra befintliga, trots att de nya är ca 50% mindre. Vi kommer också ha tillräckligt många platser i lokalerna, men ändå håller cheferna på och tjatar om "flexplatser" och "clean desk" och allt vad det heter.
När jag, på mötet igår, frågade varför det är så viktigt att vi inte ska få ha fasta platser i den nya lokalen så fick jag bara motfrågan "Varför är det så viktigt att ni har det?" till svar. Vi som tycker att det är viktigt har förklarat varför vi tycker det. Flera gånger.

Så för att svara på din fråga:
Jo, det finns en viss risk att jag förstorar problemet och att det inte längre bara handlar om lokalfrågan utan även mycket om hur jag tycker att ledningen hanterat allt som rör frågan.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag hade eget rum från början. Sedan flyttade vi till nya lokaler med öppet landskap. Vi var några få som satt i vår del, och vi hade fasta platser.
Sedan skulle man modernisera och ha helt fria platser, vi har små skåp som man har i skolan för sina egna saker. Man gjorde sig även av med ett plan, gick från 3 till 2.

Som tur är har jag även tillgång och egen plats/skrivbord där vi har vår fabrik, så jag åker dit de gånger jag ska vara på kontoret. Gillar inte alls totalöppet landskap.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror att vi alla är olika och även om jag förstår att det fungerar för vissa så är det inget som funkar för mig. Det har inte så mycket med mina arbetsuppgifter att göra, utan mer med mig som person.

Någonstans har min frustration blivit allt större på grund av att de gör den här ändringen utan tydlig anledning. Vi kommer ha samma kostnad i de nya lokalerna som i våra befintliga, trots att de nya är ca 50% mindre. Vi kommer också ha tillräckligt många platser i lokalerna, men ändå håller cheferna på och tjatar om "flexplatser" och "clean desk" och allt vad det heter.
När jag, på mötet igår, frågade varför det är så viktigt att vi inte ska få ha fasta platser i den nya lokalen så fick jag bara motfrågan "Varför är det så viktigt att ni har det?" till svar. Vi som tycker att det är viktigt har förklarat varför vi tycker det. Flera gånger.

Så för att svara på din fråga:
Jo, det finns en viss risk att jag förstorar problemet och att det inte längre bara handlar om lokalfrågan utan även mycket om hur jag tycker att ledningen hanterat allt som rör frågan.
Jag fattar, det är två olika problem.

Tror inte du ska ta det på för stort allvar, det där med helt fria platser kommer hålla en månad eller två, sedan blir folk lite permanenta ändå.

Om du stortrivs fram till nu är det nog värt att kolla hur det blir.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka