Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De flesta är nog inte mer skitnödiga än någon annan, men så finns det en liten klick som byggt hela sin personlighet runt sin sexuella läggning och/eller könsidentitet och det är dem man märker av eftersom de skriker sig hesa om att vi andra ska "respektera deras läggning/kön/pronomen/Whatever".Har homosexuella kollegor och de är bland de minst skitnödiga individer jag träffat.
Hade dessa individer bara knipit käft och inte dragit uppmärksamheten till sig så hade nog de flesta respekterat dem lika mycket som de respekterar andra, för vi hade inte lagt märke till dem i större utsträckning än någon annan. Enda anledningen till att de känner ett behov av att "slåss för sin rätt i samhället" är för att de gjort sig själva till ett samhällsproblem genom att kräva att resten av samhället ska anpassa sig till dem på ett eller annat vis, plötsligt märks de av i allra högsta grad på ett sätt som gör att folk irriteras av dem.
Jag skiter fullkomligt i hur du ser ut, vem du älskar eller vad du tror på. Det rör mig inte i ryggen, det finns ingen som jag ogillar ENBART på grund av deras läggning, kön, hudfärg eller religion/övrig tro. Däremot finns det många som känner sig nödgade att dela med sig av dylik personlig information och som tycker att du ska anpassa dig och din livsstil efter deras eventuella "behov", och dessa individer har jag desto mer problem med...
För övrigt älskar jag ironin i att transpersoner kräver att andra ska "respektera dem för den de är". De respekterade inte sig själva för den de var, men nu när de låtsas vara något annat så ska vi ta dem på allvar?
Last edited: