Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tvåan i listan har varit bannad/surat totalt flera år. Trean på listan gick i pension nån gång kring 2005. Fyran slutade väl skriva när han sålde skiten till Motorrad för snart tio år sedan. Så inlägg per aktiv tid torde GuW ändå ligga under dessa.
Nja, @Markus är rätt aktiv fortfarande och har ca 15-20 inlägg de senaste dagarna. @Swedie verkar också hyfsat aktiv fortfarande.

(Taggar in dem så att vi inte pratar bakom ryggen på någon.)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ålandsbanken var tidigare väldigt nogranna med att påpeka att de minsann aldrig skulle kontakta dig som kund och begära personuppgifter digitalt.

Till det kom ett mail med en länk för att fylla i personuppgifter som tydligen var bristfälliga.
Då var det finska statens (eller var det eu?) nya anti-pengatvättslagstiftning som krävde större kontroll från bankens sida.

Jasså du, så statens anti-pengatvättslag är alltså viktigare än mig kund?! :mad:
Jag är inte kund där mer.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Nja, @Markus är rätt aktiv fortfarande och har ca 15-20 inlägg de senaste dagarna. @Swedie verkar också hyfsat aktiv fortfarande.

(Taggar in dem så att vi inte pratar bakom ryggen på någon.)
Sorry, otydlig. Menade att han VAR bannad och surande under några år. Vet att han är tillbaka igen sen ett bra tag.

Swedie såg jag mycket riktigt ett inlägg från här om dagen, men när det var han som drev stället så fanns det alltid aktiva meddelande från honom.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det snöade ju lite idag i Uddevalla var det väll 20-25 cm alla jävlar kör fast o kör i diket o gör dom inte det kör dom i 30?

En på jobbet kom 70 meter o kör rakt ned i diket, resten kommer inte av parkeringen, jag med knappt lagliga nokian åker obehindrat därifrån.

44,n körs det i 50 km i en gigantisk kö jag lägger mej i vänsterfilen i 90 på farthållare 25 cm pudersnö blåser man ju igenom som skit.

Rix 45 norrut samma visa men med ett par plogbilar i 50 km först, får blåst om dessa o vidare norrut kryssandes mellan allehanda rundningsmärken i form av FWD suvar.

Kommer till frändefors där börjar lastbilskön som står still? tar en liten gärdesväg norrut mot brålanda o kommer ut i brålanda ett par mil senare o lastbils kön är inte slut.
Får ligga i en liten kö bakom en ny plogbil i 50 km blåser om kön o plogen ligger i 90 på farthållare på nästan ren väg o inte en bil.

Vad fan är det med folk? så fort det kommer några cm snö är det som att dom flesta tror dom skall dö direkt på omedelstörten.

Varför i helafriden köper man en bil med alla helvete elektroniska hjälpmedel o massor med hjul som driver o sedan Inte utnyttjar detta utan blinkar o tutar satan när någon som kan köra bil kör om.

Jävla idioter???

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det snöade ju lite idag i Uddevalla var det väll 20-25 cm alla jävlar kör fast o kör i diket o gör dom inte det kör dom i 30?

En på jobbet kom 70 meter o kör rakt ned i diket, resten kommer inte av parkeringen, jag med knappt lagliga nokian åker obehindrat därifrån.

44,n körs det i 50 km i en gigantisk kö jag lägger mej i vänsterfilen i 90 på farthållare 25 cm pudersnö blåser man ju igenom som skit.

Rix 45 norrut samma visa men med ett par plogbilar i 50 km först, får blåst om dessa o vidare norrut kryssandes mellan allehanda rundningsmärken i form av FWD suvar.

Kommer till frändefors där börjar lastbilskön som står still? tar en liten gärdesväg norrut mot brålanda o kommer ut i brålanda ett par mil senare o lastbils kön är inte slut.
Får ligga i en liten kö bakom en ny plogbil i 50 km blåser om kön o plogen ligger i 90 på farthållare på nästan ren väg o inte en bil.

Vad fan är det med folk? så fort det kommer några cm snö är det som att dom flesta tror dom skall dö direkt på omedelstörten.

Varför i helafriden köper man en bil med alla helvete elektroniska hjälpmedel o massor med hjul som driver o sedan Inte utnyttjar detta utan blinkar o tutar satan när någon som kan köra bil kör om.

Jävla idioter???
Japp, folk suger.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.

Jävla idioter???
Du tror inte du överskattar din egen förmåga?

45:an är ju en rejält olycksdrabbad vägsträcka, även i bra förhållanden.

Men det jag blir mest nyfiken på är en annan sak - vad har du för däck?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Nä jag har inte orsakat en olycka eller krock på 30 år o kör fortare än dom flesta, jag Kör bil jag åker inte bil.

3mm Nokia 8 som borde bytas men får gå denna säsong.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Samma här i gbg. Hade kommit 5 cm snö när jag åkte till jobbet och trafiken gick i typ 50 o de var en massa köer. Hur usla är folk på att köra bil ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Kan nog hända att moddlarn överskattar sin förträfflighet en smula.
Oberoende så är jag med på tåget han kör. Problemet är den skrämmande stora mängden människoliknande produkter som totalt verkar sakna förmåga över huvud taget.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
En bank ringer väl aldrig upp sina kunder? Det påstår de själva.
Det banker säger är att dom aldrig ringer upp någon och ber en göra något bankärende.
Hade en bank sagt att man ringer bara upp för vissa saker så hade typ 8 miljoner svenskar misstolkat det man avsåg att mena.
Här ringde banken upp och gav mig information om att banken spärrat mitt kort och beställt ett nytt samt att jag var tvungen att göra en polisanmälan först och sen en reklamation på kortet.

Jag är rätt lugn med att det var mitt lokala bankkontor med tanke på att jag känner han som ringde upp.
Men de har säkert vissa detaljer som hissar en rödflagg.
Jag tror bankerna har rätt bra koll på viss aktivitet.
För nästan 15 år sedan ringde banken och frågade om jag just gjorde ett köp på 1 dollar vilket jag inte hade gjort.
då menade man på att man ibland gjorde ett litet köp för att se om det funkade och sen drämde till med en stor överföring i samband med lönen.
Den gången hade jag blivit skimmad på en MC semester i Norge.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har mina kort spärrade för köp på internet.
Går snabbt och smidigt att tillfälligt öppna för köp när använder online.
Har hittills funkat bra för mig

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Nordea ringde upp mig när de reagerade på att mitt kort drogs i Barbados.

Nu var jag på Barbados men uppskattar deras reaktion.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka