Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vi är helt överens och jag vågar påstå att det sällan varit ersättningen som varit den drivande faktorn till varför folk gått vidare.
Så var det för mig nyligen. Dåvarande chef var en sån person som skulle kunna gå på gymmet i en tröja med texten "Alfahanne" på bröstet i tron att det är så man är en.

Jag är mer benägen till att följa chefer som är ledare. Tänk Lt.Winters i Band of brothers. Har faktiskt bara haft en sån chef. Hade villigt korsat floden Styx för att komma tillbaka med Cerberus halsband om han bett mig följa med.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så var det för mig nyligen. Dåvarande chef var en sån person som skulle kunna gå på gymmet i en tröja med texten "Alfahanne" på bröstet i tron att det är så man är en.

Jag är mer benägen till att följa chefer som är ledare. Tänk Lt.Winters i Band of brothers. Har faktiskt bara haft en sån chef. Hade villigt korsat floden Styx för att komma tillbaka med Cerberus halsband om han bett mig följa med.
När folk frågar mig hur jag tycker att en chef ska vara brukar jag svara med att jag ser en stor skillnad mellan chef och ledare. Chef är en titel man får, epitetet ledare är något man förtjänar, och i den bästa av världar är chefen också en ledare.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kö som jag artigt skulle in i med varannan bil-principen men nä, då sitter det någon fjant och inte ska släppa in så jag blir en lika god fjant och ger mig inte. Slutar med att hon klipper sin backspegel med min som viker sig framåt (ingen skada skedd), jag skickar ner rutan vilket hon också gör.

-Vad håller du på med?
-Eh jag kör i kö här rakt fram ehh..
-Har du körkort?
-Eh ja?

Sen var jag (o)nöjd, vek tillbaka backspegeln, kolla att elektroniken fungera när kön börja röra på sig och jag blev insläppt.

Fick ta en omväg hem p.g.a. köerna.. blink blink o bilen börja varna för punka. Nu är den så korkad så man kan inte se faktiskt ringtryck så man får åka o kolla trycket istället. Hänt en gång förut när det visa sig inte stämma = nollställa/kalibrera vilket man åtminstone kan göra själv.

Bokstavligen när jag svänger in på macken slocknar lampan igen, biljävel, kontrollerar trycket vilket är korrekt.. biljävel.

Pling! Mejl, jag är så populär..

Betalningspåminnelse
Trots tidigare påminnelse är nedanstående faktura(or) obetald(a).
Vi motser därför din betalning omgående. Vid utebliven betalning kan hyresavtalet komma att sägas upp och rättsliga
åtgärder vidtas vilket medför ytterligare kostnader.

Gäller däckförvaring á 1400kr som jag inte beställt eller nyttjar. Ringde första gången och förklara läget, fråga hur jag skulle göra vilket var att dra av 1400 från fakturan och betala in resterande belopp vilket jag gjorde.

Sen fick jag ytterligare en påminnelse, jag ringde in och fråga hur och varför och dom skulle justera detta.

Nu fick jag det för tredje gången, efter kontorstid så jag drog iväg ett mejl:

Hej,

Nu har jag sedan tidigare pratat med er per telefon två gånger gällande dessa 1400kr, vad är det ni inte klarar av?

Vänligen
Direktörn

Skiteftermiddag.

Raderad medlem 51742

Guest
Kö som jag artigt skulle in i med varannan bil-principen men nä, då sitter det någon fjant och inte ska släppa in så jag blir en lika god fjant och ger mig inte. Slutar med att hon klipper sin backspegel med min som viker sig framåt (ingen skada skedd), jag skickar ner rutan vilket hon också gör.

-Vad håller du på med?
-Eh jag kör i kö här rakt fram ehh..
-Har du körkort?
-Eh ja?

Sen var jag (o)nöjd, vek tillbaka backspegeln, kolla att elektroniken fungera när kön börja röra på sig och jag blev insläppt.

Fick ta en omväg hem p.g.a. köerna.. blink blink o bilen börja varna för punka. Nu är den så korkad så man kan inte se faktiskt ringtryck så man får åka o kolla trycket istället. Hänt en gång förut när det visa sig inte stämma = nollställa/kalibrera vilket man åtminstone kan göra själv.

Bokstavligen när jag svänger in på macken slocknar lampan igen, biljävel, kontrollerar trycket vilket är korrekt.. biljävel.

Pling! Mejl, jag är så populär..

Betalningspåminnelse
Trots tidigare påminnelse är nedanstående faktura(or) obetald(a).
Vi motser därför din betalning omgående. Vid utebliven betalning kan hyresavtalet komma att sägas upp och rättsliga
åtgärder vidtas vilket medför ytterligare kostnader.

Gäller däckförvaring á 1400kr som jag inte beställt eller nyttjar. Ringde första gången och förklara läget, fråga hur jag skulle göra vilket var att dra av 1400 från fakturan och betala in resterande belopp vilket jag gjorde.

Sen fick jag ytterligare en påminnelse, jag ringde in och fråga hur och varför och dom skulle justera detta.

Nu fick jag det för tredje gången, efter kontorstid så jag drog iväg ett mejl:

Hej,

Nu har jag sedan tidigare pratat med er per telefon två gånger gällande dessa 1400kr, vad är det ni inte klarar av?

Vänligen
Direktörn

Skiteftermiddag.
Jag vet inte om jag kan bidra till problemens lösning, men för att iaf lindra symptomen en aning kan det vara värt ett försök att återse detta tidigare inlägg i tråden. Hjälpte lite för mig iaf.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När folk frågar mig hur jag tycker att en chef ska vara brukar jag svara med att jag ser en stor skillnad mellan chef och ledare. Chef är en titel man får, epitetet ledare är något man förtjänar, och i den bästa av världar är chefen också en ledare.
Jag brukar förklara för nya chefer att jag ser dem som en resurs för mig att använda för att städa undan problem som hindrar mig från att göra mitt jobb.
Kan om jag är lite sur förklara för cheferna att om de inte aktivt bidrar till produktion så är de en onödig kostnad, och borde åtminstone hålla sig ur vägen för de som bidrar.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur i helvete tänker folk som tänder mobiltelefoner i en kolsvart konsertlokal för att filma det som är på scenen?
Nu blev jag irriterad av att se balett...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja jävlar, återigen förbannad över jobbet.
Ledningen använder skenmål och pratar i cirklar. Men det ända de egentligen vill åstadkomma är att spara in på personalkostnader. Verkligheten på golvet, kundnöjdhet, trivsel etc är alla totalt ointressanta.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kan det vara så att det kortsiktigt blir lite värre, men långsiktigt bra?
Det kan bli långsiktigt bra om de skärper sig.

Kortsiktigt så sparar vi några tusen i månaden.
Långsiktigt så tappar vi förtroendet och samarbetsviljan hos kunnig personal. Och genom det och minskad service, också våra kunder.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Min bank ringde på morgonen och sa att mitt kort blivit hackat eller något liknande, man hade inte hela bilden klar ännu men det hade skett ett köp på ca 10800kronor på söndagen som banken hade reagerat på.
Så mitt kort är spärrat av min bank.
Polisanmälan och en reklamation på kortköpet är gjort.
Få se hur länge man får vara utan dom slantarna :(

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Min bank ringde på morgonen och sa att mitt kort blivit hackat eller något liknande, man hade inte hela bilden klar ännu men det hade skett ett köp på ca 10800kronor på söndagen som banken hade reagerat på.
Vilken bank har du ? Grattis ! Så ska en bank vara tycker jag !
Jfr Nordea som utan tvekan släppte igenom att en pensionärs konto tömdes på 500000kr.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag fick tillbaka mina stålar från lantbanken två dagar efter polisanmälan! Men jag fick ju upptäcka problemet själv.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Perfekt att banken reagerade på det! Men det måste vara nåt mer än bara att det gjordes ett köp på 10 800 kr som de gjorde att de reagerade? För jag har aldrig varit med om att banken reagerat när man köpt TV, cykel, MC osv trots att det varit summor över (och ibland mångdubbelt) den där summan. Men de har säkert vissa detaljer som hissar en rödflagg.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
En bank ringer väl aldrig upp sina kunder? Det påstår de själva.

Dom bad Bonde knappa in sin kod, så nu har han köpt en ny helikopter åt IS.

Så till eftermiddagen idag blir han hämtad till Finansinspektionen.

Jag föreslår att Bonde snarast kontaktar klockringaren för juridisk hjälp.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Dom kan ringa upp och be att man ska komma in till kontoret, men det är nog det enda.

Det hände en löst bekant som hade näthandlat på en skum sida för 10-15 år sedan och sedan hade någon köpt smycken i filipinerna med hans kort(nummer).

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jodå, har råkat ut för samma - banken ringde o frågade om jag var i Indien. Näe - var hemkommen från Kina några dagar innan. De meddelade att någon försökt köpa (eller köpt) smycken med mitt kort. Märkte aldrig något på kontot så förmodligen gick inte köpet igenom

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin