Och ju mer du tar betalt desto mer dumma saker kan du få folk att tro påKanske skulle vara ett karriärval det där med organisationskonsult.
Man kan bete sig som en idiot, inte åstadkomma något, och ta mycket betalt....
Passar mig perfekt!
Och ju mer du tar betalt desto mer dumma saker kan du få folk att tro påKanske skulle vara ett karriärval det där med organisationskonsult.
Passar mig perfekt!
Japp, jag blev konsult för att jag insåg att som konsult lyssnar mellanchefer mer än på anställda. De anställda vet mer än mig i de flesta fall ändåJa, de som kan organisationsförändring på riktigt förstår att förändringen behöver ägas av människorna med markkontakt och att det snarare handlar om att skapa rätt förutsättningar för att det skall kunna ske.
Dagens sanning. Riktigt skrämmande när man som ”utomstående” guidar ivrigt lyssnande chefer som sätter igång arbetet direkt. När man pratar med de längre ner i hierarkin så har de försökt få igenom samma idéer i flera år utan resultat.Japp, jag blev konsult för att jag insåg att som konsult lyssnar mellanchefer mer än på anställda. De anställda vet mer än mig i de flesta fall ändå
De är som kastrerade hankatter; tror de vet hur man gör, men kan inte.Kanske skulle vara ett karriärval det där med organisationskonsult.
Passar mig perfekt!
Kan man veta hur man gör men skita i det?De är som kastrerade hankatter; tror de vet hur man gör, men kan inte.
Precis, finns till och med ett etablerat begrepp för fenomenet. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Veblen_goodOch ju mer du tar betalt desto mer dumma saker kan du få folk att tro på
Jag blev oso förbannad när jag insåg att yamaha inte alls släppt en 1700cc turbo hoj utan bara kallar skiten det?Fel tråd?
Jag blir iaf inte förbannad av det.
En riktig snigel utan en snigel som ger kraft alltså!Jag blev oso förbannad när jag insåg att yamaha inte alls släppt en 1700cc turbo hoj utan bara kallar skiten det?
Suck... efter kontakt med Yale-supporten och försökt lösa problemet på alla tänkbara sätt blev slutsatsen att låset har gått så fett i baklås att det enda som återstår är att ta hit låssmeden och borra sönder helvetet, sen sätta dit ett nytt lås. Är ju lite jobbigt med en ytterdörr som inte går att öppna, för övrigt. Efter dividerande med först Yale-supporten, sedan Bauhaus kundtjänst (där jag köpt låset), väntan på ärenden som skall skapas och processas, chefer som sitter i möten och inte kan ta beslut osv. fick jag till slut besked att jag får ett nytt lås och att Bauhaus ersätter mig för låssmeden. Jobbigt bara att låset var slut på lager och att vänta i ytterligare upp till fem dagar är inte ett alternativ, så nu har jag precis kört 13 mil ToR till ett annat Bauhausvaruhus för att få tag på ett lås i fel färg så låssmeden som ev. kommer imorgon har ett lås att byta till. De lovade iaf att ge mig milersättning för besväret.Elektroniska dörrlåset gick i baklås på något sätt efter att jag bytt batterier idag så nu är det helt omöjligt att låsa upp på något sätt. Efter att ha försökt felsöka på alla tänkbara sätt verkar det som återstår vara att en låssmed får komma hit och borra sönder hela skiten och byta till nytt lås. Känns som att det inte blir gratis direkt...
Suck... efter kontakt med Yale-supporten och försökt lösa problemet på alla tänkbara sätt blev slutsatsen att låset har gått så fett i baklås att det enda som återstår är att ta hit låssmeden och borra sönder helvetet, sen sätta dit ett nytt lås. Är ju lite jobbigt med en ytterdörr som inte går att öppna, för övrigt. Efter dividerande med först Yale-supporten, sedan Bauhaus kundtjänst (där jag köpt låset), väntan på ärenden som skall skapas och processas, chefer som sitter i möten och inte kan ta beslut osv. fick jag till slut besked att jag får ett nytt lås och att Bauhaus ersätter mig för låssmeden. Jobbigt bara att låset var slut på lager och att vänta i ytterligare upp till fem dagar är inte ett alternativ, så nu har jag precis kört 13 mil ToR till ett annat Bauhausvaruhus för att få tag på ett lås i fel färg så låssmeden som ev. kommer imorgon har ett lås att byta till. De lovade iaf att ge mig milersättning för besväret.
Allt detta för att jag skulle byta några små oskyldiga batterier. Helgen började för övrigt bra när jag skulle rensa bottenventilen i diskhon och en grej gick sönder så det slutade med att det som skulle ta 15 minuter på morgonen inte var klart förrän 8 timmar senare, efter byte av hela jävla underredet med vattenlås och allt.
Vet inte om jag vågar peta på något mer nu. Slutar väl med att jag får riva hela huset.
Tydligen körde jag 13 mil i onödan också. När jag öppnade lådan efter att jag kommit hem visade det sig att det nya låset var något gammalt returex som redan varit monterat, så det var dammigt, fullt av märken, självhäftande fästelement som var förstörda osv. Detta lås kommer inte sättas upp på min dörr. Som om det inte var nog illa att låset var fel färg och blir rätt fult på den dörren.Suck... efter kontakt med Yale-supporten och försökt lösa problemet på alla tänkbara sätt blev slutsatsen att låset har gått så fett i baklås att det enda som återstår är att ta hit låssmeden och borra sönder helvetet, sen sätta dit ett nytt lås. Är ju lite jobbigt med en ytterdörr som inte går att öppna, för övrigt. Efter dividerande med först Yale-supporten, sedan Bauhaus kundtjänst (där jag köpt låset), väntan på ärenden som skall skapas och processas, chefer som sitter i möten och inte kan ta beslut osv. fick jag till slut besked att jag får ett nytt lås och att Bauhaus ersätter mig för låssmeden. Jobbigt bara att låset var slut på lager och att vänta i ytterligare upp till fem dagar är inte ett alternativ, så nu har jag precis kört 13 mil ToR till ett annat Bauhausvaruhus för att få tag på ett lås i fel färg så låssmeden som ev. kommer imorgon har ett lås att byta till. De lovade iaf att ge mig milersättning för besväret.
Allt detta för att jag skulle byta några små oskyldiga batterier. Helgen började för övrigt bra när jag skulle rensa bottenventilen i diskhon och en grej gick sönder så det slutade med att det som skulle ta 15 minuter på morgonen inte var klart förrän 8 timmar senare, efter byte av hela jävla underredet med vattenlås och allt.
Vet inte om jag vågar peta på något mer nu. Slutar väl med att jag får riva hela huset.
Men varför har man elektroniska dörrlås? Känns lite som att be om problem förr eller senare.Elektroniska dörrlåset gick i baklås på något sätt efter att jag bytt batterier idag så nu är det helt omöjligt att låsa upp på något sätt. Efter att ha försökt felsöka på alla tänkbara sätt verkar det som återstår vara att en låssmed får komma hit och borra sönder hela skiten och byta till nytt lås. Känns som att det inte blir gratis direkt...
Bästa lösningen skulle vara att ha olåst och bara inte ha kleptomaniska puckon i samhället.Men varför har man elektroniska dörrlås? Känns lite som att be om problem förr eller senare.
Men varför har man elektroniska dörrlås? Känns lite som att be om problem förr eller senare.
Har många fördelar. Kunna låsa upp på distans, slippa en stor nyckelknippa till olika dörrar och en massa annat. Traditionella nycklar känns som stenålder i jämförelse. Tekniken med elektroniska lås är ju för övrigt inte ny på något sätt, utan har använts i decennier i företagslokaler.Men varför har man elektroniska dörrlås? Känns lite som att be om problem förr eller senare.
Minns med värme hur farsan aldrig låste dörren hemma. Det här var på 80- och en bit in på 90-talet. Tveksamt om det skulle funka idag.Bästa lösningen skulle vara att ha olåst och bara inte ha kleptomaniska puckon i samhället.
Traditionella nycklar känns som stenålder i jämförelse.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|