Suck... efter kontakt med Yale-supporten och försökt lösa problemet på alla tänkbara sätt blev slutsatsen att låset har gått så fett i baklås att det enda som återstår är att ta hit låssmeden och borra sönder helvetet, sen sätta dit ett nytt lås. Är ju lite jobbigt med en ytterdörr som inte går att öppna, för övrigt. Efter dividerande med först Yale-supporten, sedan Bauhaus kundtjänst (där jag köpt låset), väntan på ärenden som skall skapas och processas, chefer som sitter i möten och inte kan ta beslut osv. fick jag till slut besked att jag får ett nytt lås och att Bauhaus ersätter mig för låssmeden. Jobbigt bara att låset var slut på lager och att vänta i ytterligare upp till fem dagar är inte ett alternativ, så nu har jag precis kört 13 mil ToR till ett annat Bauhausvaruhus för att få tag på ett lås i fel färg så låssmeden som ev. kommer imorgon har ett lås att byta till. De lovade iaf att ge mig milersättning för besväret.
Allt detta för att jag skulle byta några små oskyldiga batterier. Helgen började för övrigt bra när jag skulle rensa bottenventilen i diskhon och en grej gick sönder så det slutade med att det som skulle ta 15 minuter på morgonen inte var klart förrän 8 timmar senare, efter byte av hela jävla underredet med vattenlås och allt.
Vet inte om jag vågar peta på något mer nu. Slutar väl med att jag får riva hela huset.