Du behöver ju inte berätta för personen vem du är och varför du agerar som du gör. Kom bara ihåg att lämna mobil hemma, och inte köra registrerade fordon till platsen.Småpundare som har varit och snokat i ett av mina garage och stulit sprillans nya svindyra LED-extraljus till jaktbilen.
Nu har jag dock fått reda på vem det var och då blir jag än mer förbannad när jag vet att jag åker dit hårdare än honom när jag ska utkräva hämnd. Blir så sur på det här systemet mest hela tiden.
Hur hugger man handen av någon med en yxa utan att personen förblöder och dör, är det som på film att man ska kausterisera eller vad det heter eller räcker det med ett bälte runt armen
Och se till att de inte kan berätta efteråt.Du behöver ju inte berätta för personen vem du är och varför du agerar som du gör. Kom bara ihåg att lämna mobil hemma, och inte köra registrerade fordon till platsen.
Förutom här på forumet såklart. Kanske i dagens bild?Och se till att de inte kan berätta efteråt.
S G T.Småpundare som har varit och snokat i ett av mina garage och stulit sprillans nya svindyra LED-extraljus till jaktbilen.
Nu har jag dock fått reda på vem det var och då blir jag än mer förbannad när jag vet att jag åker dit hårdare än honom när jag ska utkräva hämnd. Blir så sur på det här systemet mest hela tiden.
Hur hugger man handen av någon med en yxa utan att personen förblöder och dör, är det som på film att man ska kausterisera eller vad det heter eller räcker det med ett bälte runt armen
Jävligt irriterande med alla eländiga personer som skall fullaga precis allting som dom kan pilla på. Varför??
Köpte ju en relativt fin opel Astra 1,3 CDTI till tösen o jag har kört den ca 100 mil på en vecka o sedd att det ansamlas diesel i toppen där spridarna går ned.
Misstänker retur slangarna o byter dessa.
Bättre men ej torrt. Rycker loss retur nipplarna o byter oringar på nipplarna o trycker ned dessa i spridarna igen.
Skall pilla dit låsningarna o det är då jag ser att någon över intelligent hobby mekaniker som kan själv har slagit med en hammare på toppen på en spridare o komprimerat låsrings spåret.
Faaaaan fick fila till en liten kilfornad historia och väldigt försiktigt knacka in den i låsringsspåret och då sakta tvinga ut detta till sitt rätta läge utan att spräcka toppen på spridare.
Det löste sig o nu är det tätt. Fasen för hobby mekaniker som kan själv.
Bytte kupefilter var nog dags.
View attachment 484516
På nått så grovmekaniskt som bmw så är det ok men på en finmekanisk sak som opfvevel så är det övervåld.
Det är väl nästan bara startmotorn som mår bra av hammaren ibland?
Jag såg ett klipp på instagram där en bonde hade byggt en upphängning för en hammare och dragit in ett snöre i traktorn så han kunde knacka på startmotorn medan han satt i traktorn.
På en traktor sitter startmotorn lättåtkomligt på sidan, man byter den på samma tid det tar att bygga en upphängning för hammaren, dessutom kan man ju bygla startmotorn med en skruvmejsel så att den drar medans man står och knackar med hammaren.
Men ofta räcker det med att göra rent/smörja den så fungerar den tills den inte fungerar igen...
För längesen kunde det väl hjälpa lite att knacka på förknasare och fördelarlock med?Det är väl nästan bara startmotorn som mår bra av hammaren ibland?
Jag såg ett klipp på instagram där en bonde hade byggt en upphängning för en hammare och dragit in ett snöre i traktorn så han kunde knacka på startmotorn medan han satt i traktorn.
På en traktor sitter startmotorn lättåtkomligt på sidan, man byter den på samma tid det tar att bygga en upphängning för hammaren, dessutom kan man ju bygla startmotorn med en skruvmejsel så att den drar medans man står och knackar med hammaren.
Men ofta räcker det med att göra rent/smörja den så fungerar den tills den inte fungerar igen...
Generatorn kan gå att "laga" med hammaren också.
För längesen kunde det väl hjälpa lite att knacka på förknasare och fördelarlock med?
Min gamla råttsoffa till 240 fick man emellanåt plocka loss och sätta tillbaka fördelarlocket på för att den skulle starta.
Och ibland tål den inte ens det... Bäst att byta eller serva den på riktigt.Det är väl nästan bara startmotorn som mår bra av hammaren ibland?
En sån har jag också haft.Kommer att tänka på våran tv i föräldrahemmet när jag bodde hemma för jätte många år sedan. Den tv apparaten tappade färgen så allt blev grönfärgat ibland. Då fick någon resa sig från soffan och slå handflatan hårt uppe på högra hörnet då blev det bra igen sen smyga tillbaka på tå till soffan.
Funkade så i många år sen blev det värre och hände flera gånger per kväll så då fick det bli en ny.
Sådant lustiga saker man kommer ihåg rätt att det kanske är 35 år sedan
Kommer att tänka på våran tv i föräldrahemmet när jag bodde hemma för jätte många år sedan. Den tv apparaten tappade färgen så allt blev grönfärgat ibland. Då fick någon resa sig från soffan och slå handflatan hårt uppe på högra hörnet då blev det bra igen sen smyga tillbaka på tå till soffan.
Funkade så i många år sen blev det värre och hände flera gånger per kväll så då fick det bli en ny.
Jag brukade tjäna pengar på att reparera sådana. Det var lättare förr... Lätta fel som berodde på värmeutveckling.Kommer att tänka på våran tv i föräldrahemmet när jag bodde hemma för jätte många år sedan. Den tv apparaten tappade färgen så allt blev grönfärgat ibland. Då fick någon resa sig från soffan och slå handflatan hårt uppe på högra hörnet då blev det bra igen sen smyga tillbaka på tå till soffan.
Jag brukade tjäna pengar på att reparera sådana. Det var lättare förr... Lätta fel som berodde på värmeutveckling.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|