Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
En gammal kompis utbildade sig till TV-reparatör på AMU på 80-talet och när hans egen TV gjorde att säkringen rök tänkte han fixa det själv. Lyckligtvis var jag där och kunde bevittna skådespelet.
Han öppnade baksidan stoppade i sladden och tryckte igång burken. Tyvärr var det svårt att hinna mäta innan det var dags för säkringsbyte så efter några försök var det slut på proppar i lägenheten.

Bra karl reder sig själv så nu lödde han fast ett knippe kardeler på utsidan av en propp.
Det höll lite längre än vanliga säkringar, men tennet i den smala änden smälte så trådarna lossnade. Med en välisolerad tång kunde han få loss säkringen ur skåpet för givetvis stelnade tennet när strömmen bröts.

Det vinnande steget var att ta ut innehållet ur porslinet och ersätta med en skruv. Nu gick strömmen tillräckligt länge för att det skulle brinna av på kretskortet inne i TV:n och då såg man vad felet var. Vad det var minns jag inte, men det kan ha varit överslag i en kondensator.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag hittade ett par MC-jeans från Halvarssons som jag gillade. AAA och L2-skydd och satt bra men lite korta i benen när jag satt på en hoj.
Enl Halvarssons hemsida har de längre, kortare och normala benlängder.
Men givetvis inte på dessa. Där finns bara för korta feta och medellånga personer.
Jag är långsmalkränkt.

Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag hittade ett par MC-jeans från Halvarssons som jag gillade. AAA och L2-skydd och satt bra men lite korta i benen när jag satt på en hoj.
Men givetvis inte på dessa. Där finns bara för korta feta och medellånga personer.
Jag är långsmalkränkt.
JAG ÄR KORT O Fet o gillar halvarsson.

Bild, storlek, o sista pris, bra att veta om dom är hårt körda oso.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag är långsmalkränkt.
Kolla John Doe. Visserligen kan man behöva komplettera med L2 i skyddsväg. Men de finns i en massa storlekar likt jeans i längd och vidd.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Istället för dagens ros så skulle jag idag vilja utdela dagens hundskit till det feta jävla kioskmongot som inte orkade vrida på ratten och manövrera runt min bil, trots att jag lämnat mer än väl lucka till närliggande objekt för att möjliggöra just denna manöver, utan istället satt i sin bil och gestikulerade och tyckte att jag skulle avbryta min varulastning och flytta mig från min plats utanför varuutlämningen. Nog för att du såg hyfsat överviktig ut, men det är fan höjden av lättja att inte ens orka vrida på ratten och passera. Tydligen tyckte du att det var mer rimligt att folk ska avbryta pågående varulastning, sätta sig i fordonet, starta upp, köra iväg och sedan backa tillbaka för att återuppta lastningen så att du kan passera utan att behöva vrida på ratten :dummer Det är bara att konstatera, än en gång, att majoriteten av karlshamnsbilister verkar vara dumma i huvudet :dummer :3freak :död Det är fan inte konstigt att man ser resten av mänskligheten som motmänniskor snarare än medmänniskor, det är fan inte många som kan tänka sig att göra avkall på egen bekvämlighet för att underlätta för någon annan... Nästa gång ska jag fan lasta färdigt innan jag flyttar mig, jag är trött på att vara den som försöker vara en god och hjälpsam medmänniska när man ändå bara får skit tillbaka. Folk kan dra åt helvete :mad:

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Istället för dagens ros så skulle jag idag vilja utdela dagens hundskit till det feta jävla kioskmongot som inte orkade vrida på ratten och manövrera runt min bil, trots att jag lämnat mer än väl lucka till närliggande objekt för att möjliggöra just denna manöver, utan istället tyckte att jag skulle avbryta min varulastning och flytta mig från min plats utanför varuutlämningen. Nog för att du såg hyfsat överviktig ut, men det är fan höjden av lättja att inte ens orka vrida på ratten och passera. Tydligen tyckte du att det var mer rimligt att folk ska avbryta pågående varulastning, sätta sig i fordonet, starta upp, köra iväg och sedan backa tillbaka för att återuppta lastningen så att du kan passera utan att behöva vrida på ratten :dummer Det är bara att konstatera, än en gång, att majoriteten av karlshamnsbilister verkar vara dumma i huvudet :dummer :3freak :död Det är fan inte konstigt att man ser resten av mänskligheten som motmänniskor snarare än medmänniskor, det är fan inte många som kan tänka sig att göra avkall på egen bekvämlighet för att underlätta för någon annan...

Hah, vilket blockmongo!

Nästa gång ska jag fan lasta färdigt innan jag flyttar mig,

Vääänta lite här nu? Du bara skrattade inte åt honom och fortsatte lasta? Du är en bättre människa än mig.

jag är trött på att vara den som försöker vara en god och hjälpsam medmänniska när man ändå bara får skit tillbaka.
Kan tänka mig det, men i det här fallet hade du ju enkelt bara kunnat tacka nej och fortsätta lasta och sluppit bli arg på tjockot.
Folk kan dra åt helvete :mad:
Helt klart. :öl

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Istället för dagens ros så skulle jag idag vilja utdela dagens hundskit till det feta jävla kioskmongot som inte orkade vrida på ratten och manövrera runt min bil, trots att jag lämnat mer än väl lucka till närliggande objekt för att möjliggöra just denna manöver, utan istället tyckte att jag skulle avbryta min varulastning och flytta mig från min plats utanför varuutlämningen. Nog för att du såg hyfsat överviktig ut, men det är fan höjden av lättja att inte ens orka vrida på ratten och passera. Tydligen tyckte du att det var mer rimligt att folk ska avbryta pågående varulastning, sätta sig i fordonet, starta upp, köra iväg och sedan backa tillbaka för att återuppta lastningen så att du kan passera utan att behöva vrida på ratten :dummer Det är bara att konstatera, än en gång, att majoriteten av karlshamnsbilister verkar vara dumma i huvudet :dummer :3freak :död Det är fan inte konstigt att man ser resten av mänskligheten som motmänniskor snarare än medmänniskor, det är fan inte många som kan tänka sig att göra avkall på egen bekvämlighet för att underlätta för någon annan... Nästa gång ska jag fan lasta färdigt innan jag flyttar mig, jag är trött på att vara den som försöker vara en god och hjälpsam medmänniska när man ändå bara får skit tillbaka. Folk kan dra åt helvete :mad:

Du är för snäll, jag skulle ha visat luckan åt honom och skulle han fortsätta tjata efter det skulle jag skrattat åt honom.

Det brukar vanligtvis vara kvinnor som börjar bråka om det är mindre än 3 meters lucka för dom att passera.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hah, vilket blockmongo!

Vääänta lite här nu? Du bara skrattade inte åt honom och fortsatte lasta? Du är en bättre människa än mig.

Kan tänka mig det, men i det här fallet hade du ju enkelt bara kunnat tacka nej och fortsätta lasta och sluppit bli arg på tjockot.

Helt klart. :öl
När han suttit och gestikulerat ilsket en stund så började jag ana att en fysisk konfrontation var på väg, då valde jag att flytta mig eftersom jag inte är sugen på att hamna i fängelse för den idiotens skull. Men ja, jag är för snäll. Får försöka "bättra" mig på den punkten.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
När han suttit och gestikulerat ilsket en stund så började jag ana att en fysisk konfrontation var på väg, då valde jag att flytta mig eftersom jag inte är sugen på att hamna i fängelse för den idiotens skull. Men ja, jag är för snäll. Får försöka "bättra" mig på den punkten.
Hade en kollega som aldrig gav sig. Oavsett vad. Kort stubin som fan också.

En måndag på väg till jobbet efter en helg på landet med vedhuggning blev han påkörd litet lätt bakifrån i bilkön på Essingeleden. Utan ett ljud eller övrig gest stannar han, öppnar bakluckan och tar fram klyvyxan. Därefter sätter han den rätt i huven på bakomvarande bil för att sen, utan vidare, kliva in i sin bil och åka till jobbet utan yxa.

Han fick en kallelse till förhör efter telefonsamtal från ordningsmakten.

En del människor ska man passa sig för och några vet man inte vilka det är föränn det är för sent.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Du hade antagligen kunnat jogga lite lätt runt bilen med honom efter och lasta ett paket innan han hann ikapp för att ta ett varv till runt bilen. Ännu bättre om du spelat Benny Hill på mobilen
samtidigt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hade en kollega som aldrig gav sig. Oavsett vad. Kort stubin som fan också.

En måndag på väg till jobbet efter en helg på landet med vedhuggning blev han påkörd litet lätt bakifrån i bilkön på Essingeleden. Utan ett ljud eller övrig gest stannar han, öppnar bakluckan och tar fram klyvyxan. Därefter sätter han den rätt i huven på bakomvarande bil för att sen, utan vidare, kliva in i sin bil och åka till jobbet utan yxa.

Han fick en kallelse till förhör efter telefonsamtal från ordningsmakten.

En del människor ska man passa sig för och några vet man inte vilka det är föränn det är för sent.
Mm, det kan vara knepiga människor. Jag blev jagad i ett par mil av någon dåre för några år sedan (i bil). Han körde mitt på vägen vid möte och jag tutade när jag fick gå ut på vägrenen för att inte klippa sidospegeln. Han backade efter till en korsning och prejade sig framför, men jag kunde köra förbi och hålla avstånd trots en sämre bil. Ville inte gå i konfrontation med någon som uppenbarligen var labil och dessutom såg ganska grov ut (och jag hade för ny bil och ingen beväpning).

I Uppsala blev en herre påpucklad hemma av några mörkhyade snubbar, som var släkt med en kvinna som hade blivit gestikulerad åt... Det var herrn och hans fru som viftade fram och var snälla vid en rondell eldyl, men det missuppfattades av någon som tydligen kände sig väldigt kränkt. En lite hetsig kultur kanske...

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Undrar hur han hade reagerat om du hade tagit på dig en skinnväst med ett respektingivande tryck på ryggen och bara fortsatt med ditt ärende, hm.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kolla John Doe. Visserligen kan man behöva komplettera med L2 i skyddsväg. Men de finns i en massa storlekar likt jeans i längd och vidd.
Säkert bra, det finns många bra tillverkare där ute, men inte som har trippelA/L2/när mig så jag kan prova.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min erfarenhet är att de flesta är ganska stora i orden, men brukar fega ur ändå ganska snabbt utan att förverkliga sina hot.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är konstigt, att de männen sällan är ensamma.

Näe, trashiga brudar dras till dom som flugor till en färsk komocka.

Dom är ju "spännande", jo men klaga inte då när din "spännande-karl" spöar dig när han inte hittar någon annan klen person att spöa, det är ju spännande ju.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Dom är ju "spännande", jo men klaga inte då när din "spännande-karl" spöar dig när han inte hittar någon annan klen person att spöa, det är ju spännande ju.
Inte helt ovanligt att brudarna gärna startar slagsmål åt sin karl heller.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Det känns ju synd med "victomshaming", och det är absolut inte det jag vill göra.
Det är inte rätt att klappa upp en kvinna bara för att hon inte har vett att lämna dig.

Men det är ändå lite konstigt, eller kanske tragiskt, att det är många som lider av ensamhet, men de som är välkända våldsmän, ofta med fler tribaltatueringar än hjärnceller verkar kunna gå från offer till offer helt problemfritt.
Länsman burar inte in dem, och nya kvinnfolk flyttar in nästan innan den gamla flyttat ut.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC