Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Haft samma med UPS det senaste. Fick åka in till kontoret och ställa mig i kö bland ett gäng andra som väntat i flera veckor på paket. Personalen var tokstressad. Kändes som de ville väl men det bara kaos. När jag till slut fick hem leveransen sa budet att han börjat söka andra jobb. Stressen tog kål på honom.

Jag fick en känsla av att det är pryoelever där när jag ringde. Han var tvungen ringa en kollega för att flytta leveransen till en dag senare då det även resulterade i att jag kanske inte är hemma vid leveransen, fredag.
Jag har signerat avtal för att dom ska lämna leveranser även om jag råkar vara borta och inte kan signera.
Men nu är jag orolig att prylarna ska bli lämnade ute flera dagar över helgen istället för att budskapet inte når fram.

Förra gången var det ungefär samma det skulle levereras dagen efter och precis när jag ska sätta mig i bilen för att köra och hämta prylarna 8 mil bort kommer en lastbil inrullande på gården med den pallen varor.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag fick en känsla av att det är pryoelever där när jag ringde. Han var tvungen ringa en kollega för att flytta leveransen till en dag senare då det även resulterade i att jag kanske inte är hemma vid leveransen, fredag.
Jag har signerat avtal för att dom ska lämna leveranser även om jag råkar vara borta och inte kan signera.
Men nu är jag orolig att prylarna ska bli lämnade ute flera dagar över helgen istället för att budskapet inte når fram.
Jag ringde ups varje dag i ett par veckor. Önskade jag fick snacka med en pryo. Hamnade i Indien istället.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idag är jag förbannad över tragikplaneringen i den här stan.

Jag åker inte in till stan ofta, men idag blev jag tvungen.
Senaste månaden har dom hållit på att förstöra en av dom två broar som leder in till stan
(Gamla E4, dom ska ta bort ett körfält så att enhörningar och fjärilar kan ta sig över älven där)

Nåväl, det har ju pågått en månad, så det visste jag ju om, så jag valde den andra bron..... Trodde jag, den var helt avstängd för det är någon jävla sportvecka nu och då behövde dom någonstans att springa och cykla, så det var bara att köra tillbaka till den andra bron.

Det tog mig 25 minuter att ta mig några hundra meter över älven, när jag då äntligen tagit mig över och ska svänga in till stan så är den vägen avstängd (sportveckan igen) så jag får ta en annan väg ner på kajen där jag brukar parkera (alltid lediga platser och billigt om man orkar gå en bit)
Nej, hela den parkeringen är avstängd på grund av sportvecka....
Jag trocklar mig upp och in på en avstängd väg, korsar den och tar mig in i ett svindyrt parkeringshus (som alltså folk inte tar sig till på grund av avstänfa vägar) och parkerar.

Jag gör det jag ska, men jag har dock ett paket att hämta (som skulle ha levererats till min dörr för 14 dagar sedan, men jag var tydligen inte hemma trots att jag var hemma) en bit bort, och dessutom hinna med en lunch, så jag tänkte ta en elsparkcykel, laddade ner någon jävla app och gick till den första jag såg, "Ej tillgänglig" sa appen.

Jag provade två till, den tredje gick att låsa upp.

Då är fanskapet geo-spärrat till gånghastighet 90% av vägen, så jag tjänade ingen tid på det, däremot blev jag utskrattad av dom jag skulle äta lunch med "Du ser ut som en jävla stockholmare, vinglandes omkring på en sån dår med datorväskan i ena handen"
(dom är stockholmare, så det gjorde extra ont att höra det från dom)

Sen när jag skulle hem så var det samma jävla kaos med trafik i stan så då körde jag en omväg på någon mil bara för att slippa sitta still i köerna.
Jag sparade dock ingen tid eller bränsle på att ta den vägen, tvärtom
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Idag är jag förbannad över tragikplaneringen i den här stan.

Jag åker inte in till stan ofta, men idag blev jag tvungen.
Senaste månaden har dom hållit på att förstöra en av dom två broar som leder in till stan
(Gamla E4, dom ska ta bort ett körfält så att enhörningar och fjärilar kan ta sig över älven där)

Nåväl, det har ju pågått en månad, så det visste jag ju om, så jag valde den andra bron..... Trodde jag, den var helt avstängd för det är någon jävla sportvecka nu och då behövde dom någonstans att springa och cykla, så det var bara att köra tillbaka till den andra bron.

Det tog mig 25 minuter att ta mig några hundra meter över älven, när jag då äntligen tagit mig över och ska svänga in till stan så är den vägen avstängd (sportveckan igen) så jag får ta en annan väg ner på kajen där jag brukar parkera (alltid lediga platser och billigt om man orkar gå en bit)
Nej, hela den parkeringen är avstängd på grund av sportvecka....
Jag trocklar mig upp och in på en avstängd väg, korsar den och tar mig in i ett svindyrt parkeringshus (som alltså folk inte tar sig till på grund av avstänfa vägar) och parkerar.

Jag gör det jag ska, men jag har dock ett paket att hämta (som skulle ha levererats till min dörr för 14 dagar sedan, men jag var tydligen inte hemma trots att jag var hemma) en bit bort, och dessutom hinna med en lunch, så jag tänkte ta en elsparkcykel, laddade ner någon jävla app och gick till den första jag såg, "Ej tillgänglig" sa appen.

Jag provade två till, den tredje gick att låsa upp.

Då är fanskapet geo-spärrat till gånghastighet 90% av vägen, så jag tjänade ingen tid på det, däremot blev jag utskrattad av dom jag skulle äta lunch med "Du ser ut som en jävla stockholmare, vinglandes omkring på en sån dår med datorväskan i ena handen"
(dom är stockholmare, så det gjorde extra ont att höra det från dom)

Sen när jag skulle hem så var det samma jävla kaos med trafik i stan så då körde jag en omväg på någon mil bara för att slippa sitta still i köerna.
Jag sparade dock ingen tid eller bränsle på att ta den vägen, tvärtom
Jag visste det! Du är en hipster på sparkcykel. Tog du en orange mocca frappaccino efter lunchen? ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag skulle tro att det är baksidan på lakanet dom har använt för att göra Svenska och pride flaggan av...

Dom orkar ju inte måla båda sidorna på något dom ska elda upp..
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag skulle tro att det är baksidan på lakanet dom har använt för att göra Svenska och pride flaggan av...

Dom orkar ju inte måla båda sidorna på något dom ska elda upp..
Nä, mamma vill väl inte ha kladd på bordet och de hade inte tid att låta ena sidan torka. Att måla den hängande i klädnypor var väl överkurs. Men OM man nu är så jävla lat får de väl lägga lite jobb på att se till att det är den icke-vita sidan som är mestadels uppåt.

Nu bryr jag mig inte nämnvärt om folk bränner vare sig min flagga, min religions heliga böcker eller för den delen någon DVD box med Star Wars så länge de själva köper det de ämnar bränna och städar upp efter sig. Men jag vet att det även i väst är folk som blir upprörda över att deras flaggor bränns och tom vill lagstifta om det. Vill man irritera dessa flaggälskande människor kanske man får gå lite längre än att bränna ett lakan som ser ut att vara målat av en fyraåring. Känns som man lika gärna kan bränna lakanet som det är och säga att det på något sätt representerar Sverige.

Och sen bränna en regnbågsflagga mitt i det. Varför inte en GAIS flagga när de ändå är igång?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, man kunde nästan tro att Twitter som har fungerat så bra, så länge har bytt ägare till någon som inte är intresserad av att det ska leva vidare....
Fungerat bra vet jag väl inte. De har ju levt på riskkapital hela tiden de funnits. Nu behöver den nya ägaren få vinst i skiten.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top