Nää"hens" menar du väl?
Nää"hens" menar du väl?
Tog 3 samtal och lika många bidrag innan jag insåg att jag inte kunde rösta mot.
Jävla skit.
Jag hade samma skit för någon månad sedan... Log cabin si och så... Bara AI och folk som tycker det ser så fint ut. Jag har blockat allt vartefter det dykt upp.Har på fb blivit bombad med diverse AI-bilder föreställande diverse stugor i natursköna miljöer. Var och varannan frågar var fotografiet är taget och dylika ting. Skrämmande hur lättlurade folk är
Behöver inte vara besiktad för att vara påställd, försäkrad däremot
I trafikskick, dvs ej körförbud.Behöver inte vara besiktad för att vara påställd, försäkrad däremot
EU-regler gör att bilar får körförbud när 2G och 3G-näten stängs ner: https://teknikensvarld.expressen.se/nyheter/konsument/manga-bilar-riskerar-korforbud-nasta-ar/
Visst är det fantastiskt när allt ska vara uppkopplat?
Jaså?Nej stämmer inte
Nej stämmer inte
Tror det där kommer lösa sig. Inom inte allt för lång tid lär det nog ändå komma krav på att befintliga fordon skall ha GPS-dosa eftermonterad (hur skall de annars få in kommande kilometerskatt eller möjliggöra geofencing?), så då kan (måste) fordon som annars skulle riskerat körförbud lösa problemet med ett sådant ingrepp istället.Idioti att ha krav på sånt. Alla har ju mobiltelefon numera. Skitregler från EU... Och när många drabbas, så lär det ändras eftersom det rör hyfsat nya fordon eller dyka upp ersättningsprylar för att kommunicera över 4G.
Tror det där kommer lösa sig. Inom inte allt för lång tid lär det nog ändå komma krav på att befintliga fordon skall ha GPS-dosa eftermonterad (hur skall de annars få in kommande kilometerskatt eller möjliggöra geofencing?), så då kan (måste) fordon som annars skulle riskerat körförbud lösa problemet med ett sådant ingrepp istället.
Vi går mot en oskön blandning av Orwell och Kafka i framtiden, tack vare EU och egna, inhemska byråkrater. Ett samhälle styrt av övervakning, kontroll och förbud, Ständigt nya regler och kontrollsystem som ska styra medborgarna. Allt introducerat under en täckmantel av säkerhetskrav, miljö och trygghet för befolkningen. Den globala uppvärmningen och terrorhotet används som argument och står över allt annat, som medborgarnas integritet och frihet.Tror det där kommer lösa sig. Inom inte allt för lång tid lär det nog ändå komma krav på att befintliga fordon skall ha GPS-dosa eftermonterad (hur skall de annars få in kommande kilometerskatt eller möjliggöra geofencing?), så då kan (måste) fordon som annars skulle riskerat körförbud lösa problemet med ett sådant ingrepp istället.
Vad är detta, en spricka i fasaden?Vi går mot en oskön blandning av Orwell och Kafka i framtiden, tack vare EU och egna, inhemska byråkrater. Ett samhälle styrt av övervakning, kontroll och förbud, Ständigt nya regler och kontrollsystem som ska styra medborgarna. Allt introducerat under en täckmantel av säkerhetskrav, miljö och trygghet för befolkningen. Den globala uppvärmningen och terrorhotet används som argument och står över allt annat, som medborgarnas integritet och frihet.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|