Jag vill ha poliser, för de kan göra mer än bara ta fartsyndare. Vi kan ju börja med alla jävlar som byter över heldraget för att tränga sig in 10 bilar fram i kön. Men det är bara en småsak.Jag vill ha dem.
Igår var jag och dottern på bio. På vägen hem verkar det som att de ska utföra något underhåll på E4, för vid Lindvreten ser vi två skyddsbilar hålla på att göra sig i ordning. När jag sedan kommer till Hallunda och ska svänga av så mötte jag 4 bilar på avfarten som skulle ut på E4 då påfarten var spärrad av skyddsbil. Sånt tar inga plåtpoliser.
Sedan i morse i Vårsta. Mörkt, lätt duggregn. Jag är på väg nedför, bilar på väg upp så man blir lite bländad av motljuset och regnet gör det ju inte lättare. Övergångsstället markerat med rött är trafikljus, det som är grönt obevakat.
När jag har typ 20 m kvar till trafikljuset (jag har grönt) så ser jag helt plötsligt en unge på väg över. Utan reflexer, går mot rött. Som tur var hann jag bromsa, det är 30 där. Den ungen skulle jag vilja ha en polis (eller förälder) som läxar upp att så gör man inte.